AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #1 Skrevet 16. januar 2018 Merker det overalt nesten. De er synlige irriterte og sure, og lar det gjerne gå utover deg. De kan også bruke silent treatment lett som bare det, psyken svinger like ofte som været.. Jeg kan også ha dårlige dager, men tenker at alt trenger ikke å handle om meg. Ikke skal det gå utover andre uskyldige heller. Så jeg velger å holde dette for meg selv, og legger igjen dette hjemme. Hvorfor er det da så vanskelig for andre å gjøre det samme? Anonymkode: 95fa8...169 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #2 Skrevet 16. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Merker det overalt nesten. De er synlige irriterte og sure, og lar det gjerne gå utover deg. De kan også bruke silent treatment lett som bare det, psyken svinger like ofte som været.. Jeg kan også ha dårlige dager, men tenker at alt trenger ikke å handle om meg. Ikke skal det gå utover andre uskyldige heller. Så jeg velger å holde dette for meg selv, og legger igjen dette hjemme. Hvorfor er det da så vanskelig for andre å gjøre det samme? Anonymkode: 95fa8...169 Gjør du? Jeg finner at de aller fleste er mer enn enkle nok til å få et smil utav om en bare møter dem hyggelig. Kun de aller færreste evner være sure eller mutte i møtet med høflig hyggelig. Men du må huske at veldig mange mennesker er resurssvake. De har rett og slett verken evne eller innsikt i humørstyring. Så du (eller samfunnet) må styre dem. Bruk den evnen. Anonymkode: b3f4d...075 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #3 Skrevet 16. januar 2018 Jeg er en veldig deprimert person, og man kan lett se om jeg er sur eller lei meg. Prøver å ta meg sammen og ikke svare frekt eller være utrivelig, men det er vanskelig. Anonymkode: 4a98b...ca7 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #4 Skrevet 16. januar 2018 Vil gjerne vite hvordan man legger igjen følelser hjemme! Anonymkode: 8f4da...5c6 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #5 Skrevet 16. januar 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil gjerne vite hvordan man legger igjen følelser hjemme! Anonymkode: 8f4da...5c6 Man "legger" igjen problemene hjemme. Ikke hørt den før? Dette er en grei måte å gjøre seg selv og andre en tjeneste.. For meg å hjelper det veldig å "skifte kanal" på meg selv når jeg skal ut. Et smil avler smil, og humøret kommer plutselig tilbake Mens for noen så lar de problemene sine gnage dem helt opp, eller at de biter ifra seg på andre. Anonymkode: 95fa8...169 6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #6 Skrevet 16. januar 2018 Er oppdradd til å ikke vise hva jeg føler. Min søster er oppdratt stikk motsatt. Og er vant til å vrenge utav seg alt ofte på de mest upassende tidspunkt. For det er jo " bare oss" og da må jo alle vi lytte på henne sporenstreks. Jada vi vokste opp i samme hjem og 3 års aldersforskjell. Nå oppfører jeg meg stikk motsatt av slik de lærte meg og koser meg inderlig over at de og lille frøken furtemunn/ sippeansikt ;-) ;-) ;-) ikke lykkes med å endre meg til slik jeg var før. Og jeg har det bedre med meg selv enn noensinne. :-) Anonymkode: 0f827...e30
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #7 Skrevet 16. januar 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man "legger" igjen problemene hjemme. Ikke hørt den før? Dette er en grei måte å gjøre seg selv og andre en tjeneste.. For meg å hjelper det veldig å "skifte kanal" på meg selv når jeg skal ut. Et smil avler smil, og humøret kommer plutselig tilbake Mens for noen så lar de problemene sine gnage dem helt opp, eller at de biter ifra seg på andre. Anonymkode: 95fa8...169 Hørt den før jo, og gjorde det du skrev senest i dag, men det hjalp ikke? Anonymkode: 8f4da...5c6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #8 Skrevet 16. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hørt den før jo, og gjorde det du skrev senest i dag, men det hjalp ikke? Anonymkode: 8f4da...5c6 Jeg velger å snu tankene, og tenker at ting kunne gått så mye verre.. Eller at alt ordner seg Prøve å se det positive i det negative, og reise seg opp. Man har jo to valg. Å la seg plage ned negative tanker, eller å være optimistisk og sette pris på de små tingene. Anonymkode: 95fa8...169 1
Maleficenta Skrevet 16. januar 2018 #9 Skrevet 16. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Merker det overalt nesten. De er synlige irriterte og sure, og lar det gjerne gå utover deg. De kan også bruke silent treatment lett som bare det, psyken svinger like ofte som været.. Jeg kan også ha dårlige dager, men tenker at alt trenger ikke å handle om meg. Ikke skal det gå utover andre uskyldige heller. Så jeg velger å holde dette for meg selv, og legger igjen dette hjemme. Hvorfor er det da så vanskelig for andre å gjøre det samme? Anonymkode: 95fa8...169 Mange som ikke klarer å holde masken. Noen er følelsesmennesker og klarer ikke late som ingenting selv om de prøver kanskje...
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #10 Skrevet 16. januar 2018 Det er ikke alle som har kapasitet til det. Du kan jo ta ditt eget råd og ikke tenke at alt handler om deg. Folk som har det veldig ille skal ikke måtte ta på seg en maske for å tilfredsstille deg. De har kanskje mer enn nok med å komme seg ut av huset. Men om du merker det "overalt nesten" handler det vel litt mer om hva slags mennesker og hvilke miljøer du oppsøker. Dette merker jeg nesten ikke til, og når jeg gjør det har jeg ikke et problem med å vise forståelse. Vi alle kan havne i en slik situasjon. Anonymkode: e3114...b22 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #11 Skrevet 16. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man "legger" igjen problemene hjemme. Ikke hørt den før? Dette er en grei måte å gjøre seg selv og andre en tjeneste.. For meg å hjelper det veldig å "skifte kanal" på meg selv når jeg skal ut. Et smil avler smil, og humøret kommer plutselig tilbake Mens for noen så lar de problemene sine gnage dem helt opp, eller at de biter ifra seg på andre. Anonymkode: 95fa8...169 Det er ikke alt som bare kan legges igjen et annet sted. Anonymkode: afb66...fe3 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #12 Skrevet 16. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vil gjerne vite hvordan man legger igjen følelser hjemme! Anonymkode: 8f4da...5c6 Du tar deg sammen rett og slett. Jeg er et følelsesmenneske uten like, men jeg lar aldri mine dårlige dager gå utover fremmede f. eks. Verden dreier seg ikke om meg, man må klare å møte andre med høflighet uansett hvordan vi har det inni oss. Og så hjelper det å tenke seg om to ganger før man snakker og stille fjeset inn på nøytral/vennlig. Anonymkode: da422...359 6
Elghund Skrevet 16. januar 2018 #13 Skrevet 16. januar 2018 Jeg liker mye bedre at vi har det sånn som nå - alle har lov å ha det ansiktsuttrykket de vil på gata. Bekymrer ikke meg et øyeblikk at folk ser sure ut eller er mutte, så lenge de ikke er aktivt uhøflige. Verden dreier seg ikke om deg ts - bare snu deg vekk fra de du ikke liker å se på. 6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #14 Skrevet 16. januar 2018 11 minutter siden, Elghund skrev: Jeg liker mye bedre at vi har det sånn som nå - alle har lov å ha det ansiktsuttrykket de vil på gata. Bekymrer ikke meg et øyeblikk at folk ser sure ut eller er mutte, så lenge de ikke er aktivt uhøflige. Verden dreier seg ikke om deg ts - bare snu deg vekk fra de du ikke liker å se på. Jeg mener motsatt. Voksne mennesker bør kunne oppføre seg som nettopp det, uavhengig av dagsform. Hvis man går rundt med et surt tryne hele dagen så er sjansen stor for at det smitter over på oppførselen også. Anonymkode: da422...359
Maleficenta Skrevet 16. januar 2018 #15 Skrevet 16. januar 2018 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener motsatt. Voksne mennesker bør kunne oppføre seg som nettopp det, uavhengig av dagsform. Hvis man går rundt med et surt tryne hele dagen så er sjansen stor for at det smitter over på oppførselen også. Anonymkode: da422...359 Så du mener man må gå rundt å smile hele tiden? Noen har og relaxed bitch face. Noen ser bare naturlig sure ut uten å kunne for det. Betyr ikke at de er sure. Endret 16. januar 2018 av Maleficenta 7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #16 Skrevet 16. januar 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener motsatt. Voksne mennesker bør kunne oppføre seg som nettopp det, uavhengig av dagsform. Hvis man går rundt med et surt tryne hele dagen så er sjansen stor for at det smitter over på oppførselen også. Anonymkode: da422...359 Tror du virkelig at vi får et bedre samfunn av at folk går rundt og holder ting inni seg og alt som omhandler samhandling med andre er overflatisk og tilgjort? Anonymkode: afb66...fe3 5
Elghund Skrevet 17. januar 2018 #17 Skrevet 17. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener motsatt. Voksne mennesker bør kunne oppføre seg som nettopp det, uavhengig av dagsform. Hvis man går rundt med et surt tryne hele dagen så er sjansen stor for at det smitter over på oppførselen også. Anonymkode: da422...359 Voksne mennesker har såpass mye integritet at de ikke tar ansiktsuttrykk på gata personlig. Voksne mennesker er såpass avbalanserte at de ikke trenger å kompartmentalisere følelser som en annen Dexter - for å unngå å oppføre seg dårlig mot andre. Jeg er ikke først og fremst i offentlig rom eller i samhandling med andre med en gang jeg går ut døra - jeg er først og fremst på vei til jobb eller til butikken. Du må tåle at fremmede ikke bare er statister i livet ditt, men autonome individer med egne mål. 5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #18 Skrevet 17. januar 2018 Enig! Kollegaer med humørsvingninger er de værste! Greit å ha en dårlig dag, være stille og tilbaketrukken. Men ikke spy eder og galle ut på oss andre på jobb! Vær profesjonell! Anonymkode: 2a843...0bd 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #19 Skrevet 17. januar 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror du virkelig at vi får et bedre samfunn av at folk går rundt og holder ting inni seg og alt som omhandler samhandling med andre er overflatisk og tilgjort? Anonymkode: afb66...fe3 Nei, men man trenger ikke kjefte på servicepersonell/kollegaer/andre fordi man har en dårlig dag. Anonymkode: 7f721...355 1
Maleficenta Skrevet 17. januar 2018 #20 Skrevet 17. januar 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men man trenger ikke kjefte på servicepersonell/kollegaer/andre fordi man har en dårlig dag. Anonymkode: 7f721...355 Hvem ellers skal man kjefte på 😜. Neida. Nei det du sier er nok sant. Men vi er alle mennesker så i noem tilfeller renner begeret over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå