AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #1 Skrevet 16. januar 2018 Moren min påstår at jeg fikk 90 000 kr mer i 2002. Jeg tror ikk dette stemmer..Moren min har vært hos advokat og fått skrevet dette i testament .Det skal også indeksreguleres fra 2002 og helt til hun dør.Moren min er i dag 60 år.I tilegg bor broren min gratis hos henne.Der skal han bo i fire år til å spare penger til bolig.Selv sliter jeg med å holde hode over vann.Masse utgifter på huset og i tillegg skylder jeg moren min 70 000 kr fordi badet måtte pusses opp.Klarer bare å betale 1000 kr i mnd. Jeg kjenner jeghater broren min vi har aldri vært gode venner.Orker ikke dra til henne lenger når han er d r.Føler ikke jeg har noe familie lenger.er skuffet over moren min fordi jeg føler hun bare hjelper den voksne gubben.Hva mener dere? Anonymkode: 35efe...ad2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #2 Skrevet 16. januar 2018 Tror jeg hadde vært sjeleglad om noe gå meg et privat lån for å pusse opp badet... Anonymkode: 797b9...a3d 23
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #3 Skrevet 16. januar 2018 Badet ble pusset opp fordi når jeg overtok huset så var badet i elendig forfatning .huseier lurte meg trill rundt.badet kostet forresten 250 000 kr. De 90 000 kr er helt tilbake til 2002 Anonymkode: 35efe...ad2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #4 Skrevet 16. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Moren min påstår at jeg fikk 90 000 kr mer i 2002. Jeg tror ikk dette stemmer..Moren min har vært hos advokat og fått skrevet dette i testament .Det skal også indeksreguleres fra 2002 og helt til hun dør.Moren min er i dag 60 år.I tilegg bor broren min gratis hos henne.Der skal han bo i fire år til å spare penger til bolig.Selv sliter jeg med å holde hode over vann.Masse utgifter på huset og i tillegg skylder jeg moren min 70 000 kr fordi badet måtte pusses opp.Klarer bare å betale 1000 kr i mnd. Jeg kjenner jeghater broren min vi har aldri vært gode venner.Orker ikke dra til henne lenger når han er d r.Føler ikke jeg har noe familie lenger.er skuffet over moren min fordi jeg føler hun bare hjelper den voksne gubben.Hva mener dere? Anonymkode: 35efe...ad2 For meg hører det ut som at broren din sliter, kanskje ikke har en partner og har generelt et dårlig liv. Å gi mer til han kan være begrunnet med at du har en lysere fremtid enn han. Jeg skal innrømme at jeg hadde gjort det samme. Jeg hadde gitt dobbelt arv til et barnløs og dårligerestilt barn enn til det bedrestilte, med hus, partner og hele pakka. Anonymkode: 29fd3...169 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #5 Skrevet 16. januar 2018 Til informasjon er jeg ufør.alene med barn og har aldri fått noe hjelp hjemmefra annet enn de 90000 kr hun påstår at jeg har fått mer en han. Anonymkode: 35efe...ad2 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #6 Skrevet 16. januar 2018 La dem være og trøst deg med at det du har har du ærlig fortjent. Anonymkode: e4429...c5c
Gjest Terence Skrevet 16. januar 2018 #7 Skrevet 16. januar 2018 Jeg mener moren din må få lov til å være mest glad i broren din. Det er ikke noe hun styrer.
Gjest HanenIFlokken Skrevet 16. januar 2018 #8 Skrevet 16. januar 2018 Høres egentlig ut som mora di gjør det riktig og deler likt her iforhold til den informasjonen du gir
Nemigirl Skrevet 16. januar 2018 #9 Skrevet 16. januar 2018 Skjønner ikke hva de 90.000 kr fra 2002 er for noe. Har du fått såpass mye penger da må du da være klar over hva du fikk? Og hva fikk broren din den gang dersom hun ga til dere begge? Var det i forbindelse med ditt huskjøp? Virker på meg som at moren din er svært opptatt av at det skal være likt mellom deg og din bror. Kanskje du bare skal være svært takknemlig for nettopp det og for alt du har fått? 12
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #10 Skrevet 16. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Badet ble pusset opp fordi når jeg overtok huset så var badet i elendig forfatning .huseier lurte meg trill rundt.badet kostet forresten 250 000 kr. De 90 000 kr er helt tilbake til 2002 Anonymkode: 35efe...ad2 Men det er jo åpenbart ikke din mors feil. Det var ikke hun som lot seg lure, det var du. Når en tar over et hus er det vanlig kutyme å ha nok penger på bok til å fikse tak og/eller drenering. Begge komme rpå betydelig mer enn 250 000. Å overta hus uten er uforsvarlig. Å ikke innse det tyder bare på dårlig selvinnsikt. Du har, Ts, ikke krav på en krone fra din mor. Det er hennes penger. Jeg ville uansett ikke i dagens samfunn takk arv for gitt. Det er ikke sikkert konseptet eksisterer når din mor blir gammel nok til å dø om 25 år eller så.. Anonymkode: 34e00...9e9 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #11 Skrevet 16. januar 2018 Du er en voksen mann og burde ikke gjort deg avhengig av andres penger eller arv. Om du får noe, så ta det som en bonus. Anonymkode: fc4b6...925
Gliffy Skrevet 16. januar 2018 #12 Skrevet 16. januar 2018 Din mor har rett til å disponere sine midler akkurat som det passer henne, hun kan gi alt til broren din om hun vil. Det er hennes penger, så jeg anbefaler at du slutter å se på det som dine framtidige penger. At broren on får mer hjelp kan det være mange grunner til. Det trenger ikke å være urettferdig. 2
bettsa Skrevet 16. januar 2018 #13 Skrevet 16. januar 2018 Hvis din mor påstår han hun har gitt deg 90 000 må hun begrunne med hva de pengene ble brukt til. Skjønner du er skuffet over moren din.
Nicathv Skrevet 16. januar 2018 #14 Skrevet 16. januar 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville uansett ikke i dagens samfunn takk arv for gitt. Det er ikke sikkert konseptet eksisterer når din mor blir gammel nok til å dø om 25 år eller så.. Anonymkode: 34e00...9e9 Hva mener du? Fordi de aller fleste kommer til å være så fattige at de ikke har noe å etterlate seg eller hva? 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #15 Skrevet 16. januar 2018 Tydeligvis vil moren din ha det likt, og det er kjempe bra. Bor broren din hjemme, så kan det godt hende han hjelper din mor med masse ting og holder hun med selskap, som hun sikkert setter pris på. Du virker litt bortskjemt som skal ha mer enn broren din. Anonymkode: 0eb7b...ffd 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #16 Skrevet 17. januar 2018 De pengene du fikk for badet, er ikke forskudd på arv? Det høres jo ut som et lån siden du betaler tilbake 1000 kr hver mnd. Jeg mener at det skal være likt og hvis moren din mener at du fikk 90 000 i 2002 så skal det trekkes av på arven når hun går bort så lenge broren din ikke fikk det samme. At han bor hjemme gratis er ikke det samme som at han bruker opp arven "din". Arven vil bli kroner og øre og evt. salg og fordeling av eiendeler etter at moren din er borte. Det skulle vel ikke være så vanskelig å finne ut av de 90 000 i 2002, det er jo en forholdsvis høy sum, så den må ha blitt registrert ett eller annet sted. En eller annen konto. Hva mener hun at du fikk de 90 000 for? Er de 70 000 i tillegg til de 90 000, og du betaler ned på det for oppussingen av badet, men ikke for den andre summen? Anonymkode: 0394a...024
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #17 Skrevet 17. januar 2018 De 70 000 jeg skylder nå betaler jeg tilbake.Hun mener jeg fikk 90 000 kr mer i 2002 for kjøp av bolig.hun påstår jeg fikk 180000 kr .altså 90 000 kr mer enn min bror.jeg er helt sikker på at vi begge fikk 90 000 kr hver.ikke at jeg fikk ekstra. Tror hun lyver.Fordi utdannelsen hans gikk til helvetet den kosta 90 000 kr så gjelder ikke det.jeg hadde postbanken den gang i tiden, men de har jo DnB tatt over. Anonymkode: 35efe...ad2
HalldirV2 Skrevet 17. januar 2018 #18 Skrevet 17. januar 2018 Virkelig synd at du skal la arv ødelegge forholdet til broren din og onkelen til ditt barn, vil du virkelig være så smålig? Hva sier det om deg som person? 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #19 Skrevet 18. januar 2018 Jeg å broren min har et dårlig forhold.Jeg har prøvd å ha et årleit forhold til han men synes ikke han er noe bra person. Så det er ikke det om er grunnen til det dårlige forholdet. Anonymkode: 35efe...ad2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #20 Skrevet 18. januar 2018 Jeg syns det er meget spesielt du ikke husker hvor mye du har fått i fra mor. Du tror du fikk så mye. I mine øyne er det mye penger både det du tror du fikk, og det mor mener du fikk. Det kan hende at du eller moren din sliter med hukommelsen, og hvis du ikke får skaffet bevis så får man aldri vite hvem som har rett. Uansett virker det som deres mor stiller opp økonomisk for barna sine. Og det er ikke en selvfølgelighet. Det er heller ikke et krav at du skal få så mye penger fra mor. Det er nå blitt mer og mer vanlig foreldre lever, og også bruker opp arven. Det har de rett til. Tror du får bedre livskvalitet ved å la dette ligge. Det at du bekymrer deg for arven allerede nå er ikke et godt tegn. Skjønner det er sårt å føle bror får mer, men hva kan du gjøre med det? Ha fokus på ditt eget liv, og godta at det er mulig han får mer hjelp, og penger. Anonymkode: 285de...667 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå