Gå til innhold

De fleste kvinner er negative til meg - Utseende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som om de aller fleste kvinner automatisk er negative til meg. Selv om jeg oppfører meg skikkelig og er vennlig. Det er heller ikke prat om flørting eller noe slikt fra min side ca. 90% av gangene. Dette er for øvrig voksne kvinner mellom 18-50 det er prat om. De minst vennlige vil jeg si er kvinnene etter 25.

Er det slik at mange kvinner blir automatisk negative til menn de ikke blir tiltrukket fysisk av? Litt stygge menn?

Jeg selv prøver å være vennlig med alle, også i kroppsspråk. Selv om jeg ikke blir tiltrukket av dem.

Anonymkode: c8fbf...575

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unntaket er naturligvis slektninger.

Skrevet

Hvor gammel er du selv og i hvilke settinger mener du at du opplever dette?

Anonymkode: c6df9...4c0

• Liker 3
Skrevet

Det viktigste for meg ihvertfall er at det er en snill,god mann, som du høres ut som.em man kan snakke med om alt💜

Anonymkode: 688e8...b11

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du selv og i hvilke settinger mener du at du opplever dette?

Jeg er 25 år og jeg opplever det generelt. Det kan synes i kroppsspråket, i ordvalg og oppførsel. Eller standpunkt.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er 25 år og jeg opplever det generelt. Det kan synes i kroppsspråket, i ordvalg og oppførsel. Eller standpunkt.

Hva med dine egne ordvalg og standpunkter? Hva formidler du?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med dine egne ordvalg og standpunkter? Hva formidler du?

For det meste bare vanlig prat. Ikke noe spesielt. I kroppsspråk kan det hende at jeg virker litt usikker, men det vet jeg ikke.

Skrevet (endret)
På 16.1.2018 den 18.50, AnonymBruker skrev:

.

Endret av stf
  • Liker 1
Skrevet

Hvis det er "nye" folk kan det kanskje være at det bare er sånn de er ovenfor folk de ikke kjenner. Virker som mange ikke egentlig er åpne for å treffe folk.

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

For det meste bare vanlig prat. Ikke noe spesielt. I kroppsspråk kan det hende at jeg virker litt usikker, men det vet jeg ikke.

Jeg er enig med @stf at det neppe har med utseende å gjøre.

Hvis du opplever dette så ofte er det nok andre ting med deg damer generelt reagerer på. Holdninger du har som skinner tydelig igjennom uten at du er helt klar over det selv (kvinnesynet ditt).

• Liker 5
Gjest GiftMann38
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis du opplever dette så ofte er det nok andre ting med deg damer generelt reagerer på. Holdninger du har som skinner tydelig igjennom uten at du er helt klar over det selv (kvinnesynet ditt).

Herregud.

Skrevet

De mennene jeg kjenner som mange jenter er skeptisk til å prate med er de som er ekstremt kontaktsøkende og vennlige sånn at det blir helt over the top og samtidig har noe usikkert/klønete over seg, og i tillegg enten er veldig mye eldre enn jentene de prater med, eller kraftig overvektig eller bare virker veldig sosialt utilpasse etc.

Det er fortsatt mange jenter som ikke blir skremt bort, det er ikke det, dessverre har bare så mange av oss blitt kjent med gutter/menn som passer slike beskrivelser og som når man gir oppmerksomhet tar helt av og overtolker det. Folk du gir en hånd og så tar de hele armen. Nettopp fordi dette med manglende oppmerksomhet blir en ond sirkel. Så mange jenter trekker seg mer eller mindre ubevisst tilbake med mindre de ved første øyekast synes vedkommende er så kjekk og sjarmerende at det ikke virker så ille å få for mye oppmerksomhet.

Sagt på en annen måte, du sender kanskje ut feil signaler indirekte ved hva de assosierer deg med, selv når du ikke er flørtete. Så du kan enten være tålmodig, eller prøve å være litt mer forsiktig hvis du er overvennlig, og litt roligere hvis det er nervøsiteten som stresser. Vanskelig å si bare av posten.

Jeg skjønner det jo godt, da jeg er en jente som kan bli litt mye og virkelig både tar og gir ekstremt mye i vennskap, og samtidig kan virke nervøs. Det skremmer absolutt bort endel, så jeg må bare tåle at endel virker stresset og irriterte når jeg kommer bort til dem, men når jeg finner "min type folk" blir det fantastiske forhold og vennskap, så jeg stresser mindre med sånt enn før.

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du opplever dette så ofte er det nok andre ting med deg damer generelt reagerer på. Holdninger du har som skinner tydelig igjennom uten at du er helt klar over det selv (kvinnesynet ditt)?

Det skulle være spørsmålstegn etter siste setning.

Skrevet
4 timer siden, Snowbrigade skrev:

De mennene jeg kjenner som mange jenter er skeptisk til å prate med er de som er ekstremt kontaktsøkende og vennlige sånn at det blir helt over the top og samtidig har noe usikkert/klønete over seg, og i tillegg enten er veldig mye eldre enn jentene de prater med, eller kraftig overvektig eller bare virker veldig sosialt utilpasse etc.

Det er fortsatt mange jenter som ikke blir skremt bort, det er ikke det, dessverre har bare så mange av oss blitt kjent med gutter/menn som passer slike beskrivelser og som når man gir oppmerksomhet tar helt av og overtolker det. Folk du gir en hånd og så tar de hele armen. Nettopp fordi dette med manglende oppmerksomhet blir en ond sirkel. Så mange jenter trekker seg mer eller mindre ubevisst tilbake med mindre de ved første øyekast synes vedkommende er så kjekk og sjarmerende at det ikke virker så ille å få for mye oppmerksomhet.

Sagt på en annen måte, du sender kanskje ut feil signaler indirekte ved hva de assosierer deg med, selv når du ikke er flørtete. Så du kan enten være tålmodig, eller prøve å være litt mer forsiktig hvis du er overvennlig, og litt roligere hvis det er nervøsiteten som stresser. Vanskelig å si bare av posten.

Jeg skjønner det jo godt, da jeg er en jente som kan bli litt mye og virkelig både tar og gir ekstremt mye i vennskap, og samtidig kan virke nervøs. Det skremmer absolutt bort endel, så jeg må bare tåle at endel virker stresset og irriterte når jeg kommer bort til dem, men når jeg finner "min type folk" blir det fantastiske forhold og vennskap, så jeg stresser mindre med sånt enn før.

Vel slik er ikke jeg. Er ikke overdrevet vennlig eller ekstremt kontaktsøkende, eller for den del helt over the top. Så det her trur jeg ikke er helt riktig i forhold til meg. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vel slik er ikke jeg. Er ikke overdrevet vennlig eller ekstremt kontaktsøkende, eller for den del helt over the top. Så det her trur jeg ikke er helt riktig i forhold til meg. 

Vel, jeg kjenner få som damer trekker seg unna vanlig vennlige folk kun pga utseendet. Så kanskje folk blir utilpass fordi du virker for usikker? Eller kanskje du bare overtolker og de ikke er så negative som du tror

• Liker 3
Skrevet

Nei men man kan bli negative til folk som oopsøker en når man er opptatt med noe annet og ikke i modus for å snakke med noen fremmede. Er jeg ute med en venninde jeg ikke har sett på lenge og vi catcher up og prater så er jeg ikke intr i å bruke tiden og fokuset på noen andre uansett åssen han ser ut eller hvem det er. Venter jeg på trikken etter jobb og er sliten er jeg ikke i modus for å prate med noen. 

Det er fullt lov. Ingen kan kreve noe av andres tid og det trenger absolutt ikke være noe personlig med det. 

Anonymkode: b84c0...06d

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke menns rett eller en selvfølge at kvinner er interesserte å prate med dem.vil man ikke så vil man ikke og å stille spørsmålstegn eller bli sur eller fornærma for det er bare nok en kvinneundertrykkende ting. Aksepter det. Det er vel ikke alltid kompisen din eller du er i humør til å inkludere andre i samtalen eller snakke med fremmede som random kom bort til deg heller 

Anonymkode: b84c0...06d

• Liker 1
Skrevet

Det kan hende man fremstår usikker, eller at kvinnene du har snakket med kanskje ikke er i kontaktsøkende humøret den dagen, altså tilfeldigheter. 

Men det er på godt og vondt også sånn at alle kan ikke være damenes Jens her i verden. Den harde sannheten er at noen må tape kampen om kvinnenes gunst for at andre skal vinne. VI lever i et stadig tøffere, konkurransedrevet samfunn på mange områder, inkludert kjærlighet og dating, og en stadig større andel menn er ufrivillig single. Det må man bare ta innover seg og gjøre det beste ut av det, og heller satse på noe annet hvis man ikke har hell i kjærlighetslivet. 

Anonymkode: 53de0...1a2

Skrevet

Du utstråler tydeligvis noe negativt, lukter eller på andre måter skiller deg ut negativt. Hva som gjør det kan vi ikke vite uten å møte deg selv. 

Det er jo også mulig at du overanalyserer kvinners oppførsel mot deg og tror de er negative mot deg når de er nøytrale og normalt høflige. 

Anonymkode: 1e967...c61

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror som de fleste andre her at det ikke er utseendet ditt dette handler om. I hvilke situasjoner er det du opplever kvinner som negative, og hvordan oppfører du selv deg (mer konkrete eksempler enn "vennlig"...)? Og ikke minst dette:

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo også mulig at du overanalyserer kvinners oppførsel mot deg og tror de er negative mot deg når de er nøytrale og normalt høflige

Hva slags respons får du, og hva forventer du?

Jeg har opplevd menn som ubehagelige og påtrengende når de selv mener de bare vennlige, og menn som mener jeg er sur og vanskelig når jeg relativt nøytralt opplyser om at jeg er så interessert i denne vennligheten. Enhver kommunikasjon har (minst) tolkninger...

Anonymkode: 62643...70c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...