Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #1 Skrevet 7. februar 2005 jeg ønsker veldig og gifte meg. Selv om jeg ikke ønsker noe stort bryllup men heller et bitte bitte lite ett, så har jeg lyst til å gjøre det i noe som ligner en brude kjole.. MEN jeg er stor jente og aner ikke hvordan sånnt no blir seende ut på meg.. Er det noen som vet om bilder av store bruder.. gjerne + - str. 54/56? Er det vanlig å kjøpe ny ring som giftering eller brukes forlovelsesringen?
Augustbrud02 Skrevet 7. februar 2005 #2 Skrevet 7. februar 2005 Jeg har desverre ikke noen bilder å vise deg, men jeg synes ikke du skal nøle med å velge tradisjonell brudekjole selvom du er stor. Kanskje du kan finne noe her? http://www.storstas.com/ Velg noe du liker, og du skal fint få tak i brudekjoler i store størrelser også. Selvom utvalget kanskje ikke er så stort som for de med gjennomsnittsstørrelse. Jeg er selv størrelse 46. Bilder kan du se på min link nederst i profilen. Lykke til med valget! Ang ringer så brukte vi våre forlovelsesringer som gifteringer også. :-)
Blueberry Skrevet 7. februar 2005 #3 Skrevet 7. februar 2005 Man får jo brudekjoler helt opp i str 60, så ikke bekymre deg for det. Jeg har nettopp kjøpt meg kjole. Den er i str 50 og jeg er kjempefornøyd. Et tips er å kjøpe en med korsett, da gjerne to-delt. Det finnes mange stygge kjoler i størrelser over 46, og også færre er det å velge i. Men da kan du jo gå i mange salonger og prøve det som er. Er man str 40 så gidder man vel ikke å gå i 5 salonger og prøve 10 kjoler i hver. Nå vet jeg ikke om du er høy eller lav, men selv er jeg nokså lav, så derfor var det ikke noe fint på meg med kjoler med armer og masse stoff. Og så var det veldig fint med korsett som fremhevet midjen min. Og broderiet på overdelen gjorde meg faktisk lengre... :o Men jeg anbefaler deg å prøve. Jeg grudde meg faktisk kjempemasse før jeg skulle prøve kjoler. Tenk hvis det ikke var noen i min størrelse, men det var jo kjempemange! Jeg hatet kjoler før, men nå elsker jeg det...hehe... Det finnes noen bilder rundt omkring, men du må nok bare surfe rundt og lete litt. Ang. ringer så bruker vi selv forlovelsesringene som gifteringer, men det er variert praksis på dette. Har vel hørt om omtrent like mange som bruker de samme ringene, som de som kjøper nye ringer. Gjør det som passer dere (og lommeboka?). :-) Lykke til med planleggingen! Husk at det sies at alle bruder er vakre. Det gjelder bare å finne en kjole du føler deg komfortabel i...
Blueberry Skrevet 7. februar 2005 #4 Skrevet 7. februar 2005 Lilly har store størrelser. www.lilly.dk
Tulipan Skrevet 8. februar 2005 #5 Skrevet 8. februar 2005 Hei!! Jeg vet at www.davidsbridal.com har store str. Lykke til. Du finner helt sikkert noe du faller for
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #6 Skrevet 8. februar 2005 www.bodabrud.no har kolleksjoner for store jenter. Ellers finnes mange kolleksjoner i dine størrelser, problemet er heller om butikken har kjoler du kan prøve.
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2005 #7 Skrevet 9. februar 2005 Tusen, tusen takk alle sammen. Dere er noen engler... Har ikke kommet meg så langt ennå at jeg har fått tittet etter kjole i butikker. Har vel kviet meg litt for det. Nettet har jeg brukt flittig, men der finner jeg bare brudekjoler med sylfidejenter inni. Får jo ikke noe ordentlig inntrykk av hvordan kjolen vil se ut for en i min str. Nok en gang Tusen takk ! Klem
Gjest Gjesta Skrevet 9. februar 2005 #8 Skrevet 9. februar 2005 Hvis du titter på galleriet her på KG vil du nok finne bilder av normale jenter i alle fasonger og størrelser. Da kan du sikkert få et inntrykk
Blueberry Skrevet 9. februar 2005 #9 Skrevet 9. februar 2005 Her er for eksempel jeg... :o Herlig å ha en kjole som holder alt på plass...
Molla Skrevet 9. februar 2005 #10 Skrevet 9. februar 2005 åååååå iselin22... den kjolen var kjempefin.... Tror du at du kunne fortellem meg hvilken str. den er i og hvor du fant den. Ta det gjerne på pm om du vil.....
Blueberry Skrevet 9. februar 2005 #11 Skrevet 9. februar 2005 åååååå iselin22... den kjolen var kjempefin.... Tror du at du kunne fortellem meg hvilken str. den er i og hvor du fant den. Ta det gjerne på pm om du vil..... Denne kjolen er str 50 faktisk, tror den er kanskje litt liten i str da jeg har prøvd str 48 i alle andre kjoler, men den holder i alle fall godt på plass. Jeg kjøpte kjolen min på Galleri Amia på Bryne... Den er i merket Lohrengel, men jeg klarer rett og slett ikke å finne noen bilder av den på nettet. Så er den jo helt ny også da. Ingen andre som har prøvd kjolen min en gang, og det er litt kjekt.
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2005 #12 Skrevet 9. februar 2005 Boda Brud har forresten en konkurranse gående hvor premien er at du får bruke favorittkjolen din i bryllupet. Og her er det ikke bare småspiker som er modeller heller.
Blueberry Skrevet 9. februar 2005 #13 Skrevet 9. februar 2005 ooops....det ble litt mange av samme innlegget her....noen som kan slette...? :oops:
Grooo Skrevet 9. februar 2005 #14 Skrevet 9. februar 2005 iselin22: Slettet litt for deg jeg, forumet fikk sikkert hikke da du prøvde å poste... Grooo, moderator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå