marikatten Skrevet 16. januar 2018 #1 Skrevet 16. januar 2018 hei!! Jeg lette etter et spill på Finn og lagde meg en annonse. En fyr sendte meg melding og sa han hadde det, og siden jeg har solgt og kjøpt mye på finn uten problemer vippset jeg med engang og han sa han skulle sende det.. Vet det er naivt og dumt å vippse før man får varen sin så trenger ikke høre det :D Det jeg da lurer på er om det er noen måte å få tilbake pengene? Jeg tviler ganske mye egentlig, men har navn, telefonnummer, til og med snapchat. (lagret nummeret og kom opp på kontakter på snapchat). Prøvde flere steder å søke opp nummeret hans for å få vite om navnet som sto på Vipps var navnet men nummeret kom ikke opp noe sted. Men googlet nummeret og da kom det opp en post fra en annet forum der en annen hadde blitt svindlet av samme nummer. Jeg lurer egentlig på om det er noe jeg får gjort? Eller er pengene tapt uansett? Jeg har jo litt informasjon om han, og min far har en god venn som er politi, skal jeg ringe og høre med han? Takk for svar :D
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #2 Skrevet 16. januar 2018 Meld fra til finn.no først, de kan fortelle deg hva du kan/bør gjøre. Anonymkode: ad9fd...922 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #3 Skrevet 16. januar 2018 Har han sendt spillet? Skal han sende det? Be om sendingsnr. Anonymkode: 483af...02f 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #4 Skrevet 16. januar 2018 Kontakt finn. Om de sier "anse pengene som tapt" så går du ett skritt lengre. Kontakt personen og si du har kontakt info og bevis for tidligere svindel. Gi personen 24 timer på å sende spillet og gi bevis for dette (legg ved bevis). Ellers så går du til politiet. Politiet er nok ikke til noe hjelp. Men en trussel kan funke. Anonymkode: a4aa7...230 2
marikatten Skrevet 16. januar 2018 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2018 Takk for svar Er nesten tre uker siden han sa han sendte det, skal be han sende sendingsnr men er veldig veldig sikker dette er svindel :/ Skal prøve å ringe Finn nå, takk igjen :D
Fjompen Skrevet 17. januar 2018 #6 Skrevet 17. januar 2018 Generelt sett er det smart å be tilbydere av ting du etterlyser kjøpt på Finn.no om å ta et bilde med dagens avis sammen med objektet. Det er utrolig hvor mange som "tilfeldigvis" har det du etterlyser, uansett hvor sært det du søker er. Ikke at dette hjelper deg nå desverre, men en lærer av alt.:)
Gjest Tom Bäcker Skrevet 17. januar 2018 #7 Skrevet 17. januar 2018 Still gjerne noen tekniske kontrollspørsmål som er så vanskelige at en svindler ikke kan svare noe fornuftig.
xinnia Skrevet 17. januar 2018 #8 Skrevet 17. januar 2018 Opplevde det samme, tok kontakt med kundeservice på Finn. De anbefalte å anmelde til politet, selv om beløpet var lite pga da kan de utestenge brukeren .. får se om jeg gidder det for 150 kr 🙄
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #9 Skrevet 17. januar 2018 Sedingsnr? koster det ikke 120-150 for å sende en sporingspakke? Da tjener man jo ikke noe på å selge det... Anonymkode: 07d18...6ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå