AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #1 Del Skrevet 16. januar 2018 Jeg har begynt å spise mer sunnere og protein, men har fått mye gass i magen og fått løs mage. Dette er utrolig irriterende. Spiser ikke proteinpulver - bare egg, kylling og fisk/sjømat. Spiser ellers mye grønnsaker, fiber og frukt. Anonymkode: 4a1ab...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #2 Del Skrevet 16. januar 2018 Mange mennesker spiser for lite fiber og kan merke ubehagelige bivirkninger når de spiser mer fiber Billig kylling og fisk kan for øvrig inneholde mye shit, som antibiotikarester eller metaller. Mulig du er i ferd med å utvikle en mage som har en "ubalanse" av bakterier. Det vil si at dårlige bakterier som gjør deg oppblåst og som kan føre til diare eller forstoppelse vokser mye, mens sunne bakterier som styrker tarmfunksjonen er det mindre av. Bakterier vokser om du spiser mat som de lever av. Ville forsøkt å stanse dette nå om du kan. Ungå de matvarene som gjør deg dårlig og spis de som får deg til å føle deg bra i kropp og mage. Du kan gjøre det i 2 uker uten at du dør eller utvikler mangler. Anonymkode: 77165...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 16. januar 2018 #3 Del Skrevet 16. januar 2018 Jeg ligger å prumper natta lang om jeg i løpet av en dag har inntatt 3-4 proteinshakes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #4 Del Skrevet 16. januar 2018 Det er vel heller hard mage som er et vanlig problem med høyt proteininntak. Kanskje du overdriver frukten? Anonymkode: 31059...1d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #5 Del Skrevet 16. januar 2018 Har du nettopp gjort store endringer i kostholdet uten å gjøre det gradvis? Da tar det ofte litt tid før magen henger med. For å fordøye mat må det slippes ulike enzymer ut i tarmen, og kroppen produserer ikke mer enn nødvendig. Dersom du ikke drikker melk trenger ikke kroppen lage laktase, enzymet som bryter ned laktose (melkesukker), og da lages det nesten ikke noe. Hvis du plutselig en dag drikker et stort glass melk har du ingen laktase i tarmen til å bryte ned laktosen, og du får gass, smerter, lyd og kanskje diare. Dette vil imidlertid gi seg dersom du fortsetter å drikke melk hver dag, fordi kroppen oppfatter at den må produsere mer laktase. Slik er det med all annen mat også. Selv lærte jeg dette på den vondeste måten: Jeg skulle faste, altså ikke spise kjøtt, i adventstiden. Dette kom etter en høst helt fri for svinekjøtt. Så kom jula, og jeg spiste ribbe som normalt. 1. Juledag ignorerte jeg magesmertene og spiste pinnekjøtt (i mindre mengder enn normalt). Det tok noen vonde doturer før systemet ble tømt, og resten av jula tolererte ikke magen noe tyngre enn vassgraut. Den eneste jula i mitt liv hvor jeg har gått ned i vekt. Anonymkode: f7743...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #6 Del Skrevet 16. januar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel heller hard mage som er et vanlig problem med høyt proteininntak. Kanskje du overdriver frukten? Anonymkode: 31059...1d5 Ja, det kan være årsaken. TS Anonymkode: 4a1ab...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #7 Del Skrevet 16. januar 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange mennesker spiser for lite fiber og kan merke ubehagelige bivirkninger når de spiser mer fiber Billig kylling og fisk kan for øvrig inneholde mye shit, som antibiotikarester eller metaller. Mulig du er i ferd med å utvikle en mage som har en "ubalanse" av bakterier. Det vil si at dårlige bakterier som gjør deg oppblåst og som kan føre til diare eller forstoppelse vokser mye, mens sunne bakterier som styrker tarmfunksjonen er det mindre av. Bakterier vokser om du spiser mat som de lever av. Ville forsøkt å stanse dette nå om du kan. Ungå de matvarene som gjør deg dårlig og spis de som får deg til å føle deg bra i kropp og mage. Du kan gjøre det i 2 uker uten at du dør eller utvikler mangler. Anonymkode: 77165...09d Huh? Anonymkode: 4a1ab...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #8 Del Skrevet 16. januar 2018 Just now, AnonymBruker said: Huh? Anonymkode: 4a1ab...da8 Hva er det du ikke forstår? Anonymkode: 77165...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #9 Del Skrevet 16. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du ikke forstår? Anonymkode: 77165...09d "Du kan gjøre det i to uker uten at du dør?" Av å endre kostholdet? Jeg har alltid spist mye protein - men også mer usunnere ting før. Forstår ikke hvorfor kroppen reagerer så sterkt med at jeg kutter ut sjokolade, snop, chips osv. Anonymkode: 4a1ab...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #10 Del Skrevet 16. januar 2018 Jeg fant ut at jeg fikk løs mage av fiber fra grønnsaker, men om jeg kutter fiber fra andre ting kan jeg spise litt kokte grønnsaker uten problem. Jeg spiser dog SVÆRT mye fiber generelt. En løsning for meg for å få nok næringsstoffer er å lage grønnsaksjuice med en juicemaskin som det ikke blir særlig med klumper eller sånn grønnsaksmasse i. Det er mange næringsstoffer og har lite fiber. Jeg har dog tarmbakterier som er litt på bærtur tror jeg selv om jeg spiser veldig variert. Anonymkode: 76788...ae7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #11 Del Skrevet 16. januar 2018 28 minutter siden, AnonymBruker said: "Du kan gjøre det i to uker uten at du dør?" Av å endre kostholdet? Jeg har alltid spist mye protein - men også mer usunnere ting før. Forstår ikke hvorfor kroppen reagerer så sterkt med at jeg kutter ut sjokolade, snop, chips osv. Anonymkode: 4a1ab...da8 Kanskje du tok det jeg skrev veldig bokstavelig? Om du spiser kun poteter i 2 uker vil du ikke bli syk. Menneskekroppen tåler det Kroppen din reagerer sannsynligvis fordi du har matet dårlige bakterier i magen sin og de protesterer når de ikke får sukkeret du har matet dem Anonymkode: 77165...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #12 Del Skrevet 16. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har begynt å spise mer sunnere og protein, men har fått mye gass i magen og fått løs mage. Dette er utrolig irriterende. Spiser ikke proteinpulver - bare egg, kylling og fisk/sjømat. Spiser ellers mye grønnsaker, fiber og frukt. Anonymkode: 4a1ab...da8 Hvorfor mener du mer protein er «sunnere»? Det er tilnærmet ingen sjanse for å få i seg nok kalorier og for lite protein. Sjansen er derimot høy for å misse på fett, fiber, vitaminer og mineraler. Mer protein er ikke sunt. Det er in. Industrien tjener massivt med penger på å selge det til deg, og de vet å markedsføre. Men du har lov til kritisk egentenking. Anonymkode: b50c0...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #13 Del Skrevet 16. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor mener du mer protein er «sunnere»? Det er tilnærmet ingen sjanse for å få i seg nok kalorier og for lite protein. Sjansen er derimot høy for å misse på fett, fiber, vitaminer og mineraler. Mer protein er ikke sunt. Det er in. Industrien tjener massivt med penger på å selge det til deg, og de vet å markedsføre. Men du har lov til kritisk egentenking. Anonymkode: b50c0...076 Visste du at egg inneholder alle næringsstoffer kroppen trenger utenom vitamin C? Det er rikt på fett i tillegg. Egg er supermat og er også proteinrikt, så skjønner ikke hvorfor du sier at man misser ut på mye annet når man spiser proteinrikt som å spise egg. Anonymkode: 76788...ae7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kubrak Skrevet 16. januar 2018 #14 Del Skrevet 16. januar 2018 har blitt dårlig i magen hver gang jeg prøver proteinshakes men tenkte kanskje det var pga laktoseintoleransen (skal vel være noe melkepulver i det) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #15 Del Skrevet 16. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor mener du mer protein er «sunnere»? Det er tilnærmet ingen sjanse for å få i seg nok kalorier og for lite protein. Sjansen er derimot høy for å misse på fett, fiber, vitaminer og mineraler. Mer protein er ikke sunt. Det er in. Industrien tjener massivt med penger på å selge det til deg, og de vet å markedsføre. Men du har lov til kritisk egentenking. Anonymkode: b50c0...076 Fordi jeg holder på å bygge muskler + gå ned i fettprosent. Anonymkode: 4a1ab...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #16 Del Skrevet 16. januar 2018 Proteiner er mye bedre enn karbohydrater, hvis ikke du får i deg de sunneste karbovarene på markedet, som supergrovt brød, fullkornpasta og havregryn. Skal du først spise noe særlig karbo, anbefaler jeg det litt tidlig på dagen og helst i kombinasjon med trening. Anonymkode: 31059...1d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #17 Del Skrevet 16. januar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Visste du at egg inneholder alle næringsstoffer kroppen trenger utenom vitamin C? Det er rikt på fett i tillegg. Egg er supermat og er også proteinrikt, så skjønner ikke hvorfor du sier at man misser ut på mye annet når man spiser proteinrikt som å spise egg. Anonymkode: 76788...ae7 Har du studert ræva på en høne som legger egg? Ikke spesielt delikat Anonymkode: 77165...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #18 Del Skrevet 16. januar 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du studert ræva på en høne som legger egg? Ikke spesielt delikat Anonymkode: 77165...09d Nei, jeg er ikke så rar at jeg har et behov for å studere rumpa på dyr, men jeg har hatt høner. Det jeg ikke forstår er hvorfor du mener rumpa til høna spiller noen rolle for om du skal spise et egg? Nå er det i grunn ikke avføringsbakterier inne i selve egget da dette blir laget inne i kroppen. Du er vel ikke full i avføringsbakterier inni hele kroppen din (utenom de stedene som skal ha avføringsbakterier) selv om du kom ut av underlivet til moren din du heller? Merkelig tankegang. Anonymkode: 76788...ae7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #19 Del Skrevet 16. januar 2018 Just now, AnonymBruker said: Nei, jeg er ikke så rar at jeg har et behov for å studere rumpa på dyr, men jeg har hatt høner. Det jeg ikke forstår er hvorfor du mener rumpa til høna spiller noen rolle for om du skal spise et egg? Nå er det i grunn ikke avføringsbakterier inne i selve egget da dette blir laget inne i kroppen. Du er vel ikke full i avføringsbakterier inni hele kroppen din (utenom de stedene som skal ha avføringsbakterier) selv om du kom ut av underlivet til moren din du heller? Merkelig tankegang. Anonymkode: 76788...ae7 Ingenting merkelig ved å forstå og vite hvor egg kommer fra. Mennesker som ser disse dyrene som legger egg kune aldri spist det fordi det er motbydelig Anonymkode: 77165...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #20 Del Skrevet 16. januar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingenting merkelig ved å forstå og vite hvor egg kommer fra. Mennesker som ser disse dyrene som legger egg kune aldri spist det fordi det er motbydelig Anonymkode: 77165...09d Jeg har jo hatt høner, så jeg er i grunn ganske klar over hvor eggene kommer fra. Så hva får deg da til å si at mennesker som ser disse dyrene som legger egg ikke ville spist det? Kjenner ingen med høner som ikke spiser egg. Du høres ærlig talt ut som en vegansk bysoss. Anonymkode: 76788...ae7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå