AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #1 Del Skrevet 16. januar 2018 Hei! Jeg skal bake en sjokolade kake til en venninne sin bursdag. Jeg er veldig flink til å lage mat og desserter, derfor spørte hun om jeg ville lage sjokoladekake som "bursdagsgave"... Akkurat sjokoladekake har jeg ikke lagd så mye av, og når jeg har gjort det har det bare vært enkle oppskrifter. Hun forventer nok en veldig "ekstravagant" /storslått kake, siden det er sånt hun er vant til at jeg lager ellers.... Vi skal være 14 til sammen, og dette blir den eneste kaken. Det største problemet mitt er at jeg ikke har sprøytepose + tipp.... Med mindre de selger slikt på Europris eller lignende butikker, har jeg ikke mulighet til å få kjøpt det på så kort tid da jeg bor i ei lita bygd! Jeg kan sikkert låne av noen, men da vil det jo ikke være "spesial"sprøyter, altså som f.eks. er ment til å lage roser. Har noen alternativer til dette, og er det nødvendig med sprøytetipper for å dekorere kakene på bildene under? Har noen prøvd å lage slike kaker? De ser veldig storslåtte og avanserte ut, men samtidig ikke når man ser etter.... Hva skal jeg gjøre?! Har noen tips til hvordan kaken skal se ut, og eventuelt kan legge ved noen bilder+beskrivelse? Det blir flaut hvis jeg lager noe mindre avansert enn dette.... Anonymkode: 70c95...7f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 16. januar 2018 #2 Del Skrevet 16. januar 2018 Siden du er vant til å lage store og ekstravagante kaker må du jo ha noe utstyr du kan bruke? 🧐 Evt ville jeg klint på med masse friske bær og deilig sjokolade på toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #3 Del Skrevet 16. januar 2018 Enkel pynt som jeg bruker å lage: smelt mørk, lys og hvit sjokolade. Legg den smeltede sjokoladen på et bakepapir. Her kan du blande sjokoladen, eller ha de hver for seg. Sett i kjøleskap. Når sjokoladen er stiv, knekk den opp. Pynt kaken med sjokoladen og grovhakkede hasselnøtter eller mandler. Du kan også pynte sjokoladekake med jordbær, kirsebær eller bringebær. Anonymkode: c5f0f...ab4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 16. januar 2018 #4 Del Skrevet 16. januar 2018 Flere av disse variantene bør være gjennomførbare uten fancy utstyr såvidt jeg kan se. Bruk en kniv eller en spatel for å få kremen jevn, og bruk en skje for å få sausen/ganachen/glasuren til å renne nedover kantene. Pynt deretter med bær/sjokolade/hva som helst rundt kantene, og dropp det som krever spesielle tipper 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 16. januar 2018 #5 Del Skrevet 16. januar 2018 (endret) Det er ganske lekkert bare å brekke opp kvikk lusj i staver å sette rundt kaka også. På toppen kan du f eks legge bringebær. https://www.serieliv.no/2012/12/09/renates-nydelige-kvikk-lunsj-kake/ Endret 16. januar 2018 av Belima La til mer informasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #6 Del Skrevet 16. januar 2018 Hva med denne? Anonymkode: 21116...637 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 16. januar 2018 #7 Del Skrevet 16. januar 2018 Kopp. Sjokolade, smeltet i vannbad. Ha smeltet sjokolade i koppen, hell over kaken. Ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkehjerte Skrevet 18. januar 2018 #8 Del Skrevet 18. januar 2018 Her var det mange gode forslag! Hvordan ble kaken, ts? Får vi se bilde? Hadde vært fint å se. For å svare på spørsmål om sprøytepose/tipp (sånn til en annen gang), så får man kjøpt det både på Europris og mange dagligvareforretninger! Og disse kan du fint lage flere ulike flotte roser med tipp som følger med! (Selv erfart) Kommer ikke an på tippen, men hvordan man bruker den! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå