AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #1 Skrevet 16. januar 2018 Jeg og min mann har lyst til å utvide familien vår. Han har to barn fra før, og etter flere år sammen, så ønsker også vi å få et barn eller to. Dette faller ikke i god jord hos mor til hans barn. Hun mener at dette er noe vi må diskutere med henne, og at hun må godkjenne et eventuelt barn. For meg er dette helt skrudd, og legger en demper på noe vi har gledet oss til. Barna hans og meg har en veldig god kontakt, så jeg skjønner virkelig ikke hva som er problemet. Hva tenker dere om dette? Er jeg urimelig, eller er hun helt på bærtur? Anonymkode: 3d76a...39f 5
EvaLena Skrevet 16. januar 2018 #2 Skrevet 16. januar 2018 Hadde ikke nevnt det for den kjærringa engang jeg da. Hu har ikke noe med det å gjøre, så bare sett i gang og lag ert barn. 42
Gjest Cocosa Skrevet 16. januar 2018 #3 Skrevet 16. januar 2018 Hæ? Jeg skjønner ikke at dette er noe du trenger å spørre om engang.... selvsagt er dette en avgjørelse mellom et par, og ingen andre!
Lillekråka Skrevet 16. januar 2018 #4 Skrevet 16. januar 2018 Herregud... du er ihvartfall ikke urimelig! Jeg synes ikke ho har noe med det å gjøre. 6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #5 Skrevet 16. januar 2018 Hun har jo ingenting med det å gjøre. Høres nesten ut som forholdet enda ikke er helt over. Jeg er frista til å tro at dette er tull. Det er da ingen som har så myemed eksen å gjøre? Anonymkode: 1b69c...915 8
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #6 Skrevet 16. januar 2018 Hun er helt på bærtur, og jeg skjønner ikke hvorfor hun har blitt informert i det hele tatt. Mannen din må vurdere hvor mange barn han har kapasitet til. Anonymkode: a560c...626 12
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #7 Skrevet 16. januar 2018 Jeg skjønner ikke engang hvorfor hun i det hele tatt uttaler seg om saken. Hvem har sagt til henne at dere planlegger barn da? Anonymkode: 8eec8...c1f 13
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #8 Skrevet 16. januar 2018 Haha, det er noe av det dummeste jeg har hørt! Selvsagt har ikke mor noe med om du og mannen din skal ha barn sammen! Anonymkode: c606e...be8 7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #9 Skrevet 16. januar 2018 Det har hun da absolutt ingenting med. Tipper hun er redd for å få mindre i bidrag fra far. Anonymkode: 6a6da...8db 6
Vera Vinge Skrevet 16. januar 2018 #10 Skrevet 16. januar 2018 Eh, rareste jeg har hørt på en stund. Dette er en sak mellom deg og mannen, og har ikke noe med moren til barna å gjøre. Og særlig etter å ha vært sammen i flere år er det helt merkelig at hun (tydeligvis) ikke har kommet seg videre og tror hun kan bestemme hvordan eksen skal leve livet sitt. 6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #11 Skrevet 16. januar 2018 Vi var vel dumme da, og sa at vi kunne tenkt oss å få et barn snart. Mest for å forberede hans barn på at de snart kan få en søster eller en bror. Hun mener at dette kan skade barna, uten at jeg skjønner helt hva hun mener med det. Anonymkode: 3d76a...39f
Gjest Springfjær Skrevet 16. januar 2018 #12 Skrevet 16. januar 2018 Det er det dummeste jeg har hørt. Dere trenger ikke å nevne at dere ønsker flere barn for henne i det hele tatt. «Hun må godkjenne evt barn» altså jeg sliter litt med å tro på at det finnes mennesker som tror de kan bestemme når andre folk skal få barn. Hu er helt på bærtur.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #14 Skrevet 16. januar 2018 Hun liker å bestemme det meste, så vi skal ikke nekte for at samvær i starten var over gjennomsnittet utfordrende. Uansett greit å se her at jeg ikke er den stygge stemora. Takk for svar Anonymkode: 3d76a...39f 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #15 Skrevet 16. januar 2018 Dere slutter å gi kjerringa slike opplysninger. Hadde min eks blandet seg inn i hvor, når eller hvor mange barn jeg kunne få med min nåværende mann hadde jeg bedt han ryke å reise. Det å få barn er selvsagt bare noe dere bestemmer og avgjør, helt tullete at dette er en problemstilling. Anonymkode: 62122...2e7 4
Gjest Springfjær Skrevet 16. januar 2018 #16 Skrevet 16. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun liker å bestemme det meste, så vi skal ikke nekte for at samvær i starten var over gjennomsnittet utfordrende. Uansett greit å se her at jeg ikke er den stygge stemora. Takk for svar Anonymkode: 3d76a...39f Slutt å gi henne sånne opplysninger. Hun har ingen rett på å vite hva som skjer i deres liv før barna blir involvert
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #17 Skrevet 16. januar 2018 Skjønner dette. Men samtidig så prater vi jo med barna om at de muligens vil få en bror/søster, og det fortelles jo uansett videre. Men enig i at informasjon som uansett ikke skal til ungene kan vi begrense oss å fortelle til henne. Anonymkode: 3d76a...39f
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #18 Skrevet 16. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner dette. Men samtidig så prater vi jo med barna om at de muligens vil få en bror/søster, og det fortelles jo uansett videre. Men enig i at informasjon som uansett ikke skal til ungene kan vi begrense oss å fortelle til henne. Anonymkode: 3d76a...39f Når du blir gravid har dere mange måneder på å forberede barna på dette. Dere behøver altså ikke nevne dette til noen, inkludert den gærne eksen, før du faktisk er gravid. Anonymkode: f9bd7...49f 10
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #19 Skrevet 16. januar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner dette. Men samtidig så prater vi jo med barna om at de muligens vil få en bror/søster, og det fortelles jo uansett videre. Men enig i at informasjon som uansett ikke skal til ungene kan vi begrense oss å fortelle til henne. Anonymkode: 3d76a...39f Det er helt unødvendig å ta opp dette før du er gravid. Det er jo ikke sikkert du blir gravid på mange år eller noensinne, og barn trenger ikke å forholde seg til en teorietisk problemstilling. Anonymkode: a560c...626 11
Gjest Springfjær Skrevet 16. januar 2018 #20 Skrevet 16. januar 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner dette. Men samtidig så prater vi jo med barna om at de muligens vil få en bror/søster, og det fortelles jo uansett videre. Men enig i at informasjon som uansett ikke skal til ungene kan vi begrense oss å fortelle til henne. Anonymkode: 3d76a...39f Dere trenger ikke å snakke med barna om det før du er gravid og dere har kommet så langt at alt tyder på at det går bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå