Gå til innhold

Hvor mange e-poster mottar du på jobb hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt i en ny jobb hvor det renner innpå med mail hver dag og jeg kommer meg aldri ovenpå :icon_frown: Mottar ca 50 hver dag. Er det vanlig å takle så store mengder mail?

Anonymkode: 874e1...7b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke unormalt, nei. Mange mottar mye mer enn bare det. 

Hvor mye av denne mailen er til deg, og hvor mye er "spam" som du kan ignorere? Ofte blir man fanget i et reply-to-all-helvete, og da er det jo forferdelig mye av den mailen som kommer man bare trenger kaste et blikk på for å se at dette angår ikke deg, og så slette. 

Anonymkode: ee2c0...63a

Skrevet

Føler jeg mottar en million mail hver dag. Jeg har noen kollegaer som nekter å forstå at mailene de sender, kommer til ALLE. Har forklart dem dette et utall ganger, men de forstår ingenting. Så når sjefen sender fellesmail alá ''møte der og der, kl sånn og sånn'' får jeg en haug med mail fra kollegaer som svarer ''skal den og den?'', ''er det mat der?'', ''kan ikke komme pga sånn og sånn'' osv. SINNSYKT irriterende. 

Men seriøse mailer fra kunder, sjef osv er ikke så forferdelig mye. 20-30 til dagen kanskje?

Anonymkode: ea236...a81

• Liker 1
Skrevet

Mellom 0 og til over 100, alt etter hvilken periode på året det er, og om det er spesielle ting som skjer osv. Men ja, 50 høres ganske normalt ut for oss, sånn ca i snitt. Kanskje litt mer. Tror nok heller ikke det er unormalt for de aller fleste. 

Hvis du får uhåndterlige mengder, kan det være bedre å avtale små måter, evt. små telefonmøter. Det kan veie opp for veldig mange unødvendige e-post korrespondanser. Har eksempler på at et lite møte i noen tilfeller erstatter en langvarig korrespondanse på 100+ e-post. 

Anonymkode: df85d...751

Skrevet

Ja jeg har ligget på opptil 80-100 i en tidligere jobb. For at du skal komme deg ovenpå, organisere emailene dine. Lag deg mapper og legge de i etter at du har svart avsender. Og jobbe deg systematisk igjennom de. Slik at du i hvertfall har svart alle før du går hjem for dagen.

Anonymkode: ba912...dd1

Skrevet

Forskjell på mail. Henvendelser du må svare på er det relevante her. Får kanskje 20 slike om dagen, og så ramler det inn en del som kan ignoreres eller leses om man har tid.

Anonymkode: 4d07c...e15

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...