Sigridl Skrevet 16. januar 2018 #1 Skrevet 16. januar 2018 Noen som studerer medisin, eventuelt i utlandet? Hvordan er det med tanke på 6 eller 8 år i utlandet, hvor hardt er det på engelsk, og er det verdt det? Har ikke de aller beste karakterene fra vgs, men driver og tar opp igjen fag nå for å søke meg inn på noe til høsten. Synes medisin virker utrolig spennende og er interessert i helse og ernæring blant annet. Veldig usikker på om jeg klarer det og klarer meg i såpass mange år, og det å bo så lenge utenfor Norge. Har dere noen erfaringer? Hilsen en som aldri finner ut av hva hun vil studere :)))))
dennejenta Skrevet 16. januar 2018 #2 Skrevet 16. januar 2018 Spennende! Har selv tatt videre utdanning i utlandet, og det tar sin tid å komme inn i språket, men etter en måneds tid tenker man ikke spesielt over det lengre, og vipps skal du se at du både drømmer og tenker på engelsk. Når det kommer til fagene synes jeg det nesten hjalp å ha dem på engelsk, på videregående hadde jeg dårlig forståelse når det kom til matte, men når jeg begynte å studere matte på engelsk, var det som om noe løsnet, og plutselig var jeg den i klassen med best karakterer. Har i ettertid undersøkt litt angående dette, og det sies at man bruker en annen del av hjernen når man lærer på et annet språk, som rett og slett gjør alt mye lettere. Lykke til TS:-) utenlandsstudier er så moro, og en opplevelse jeg unner alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå