AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #1 Skrevet 16. januar 2018 Jeg har en blogg (hageblogg) og jeg lurer på hvordan jeg skal få flere lesere. Hittil har jeg kun delt på Facebook når jeg legger ut nytt innlegg. Jeg har noen ganger flere lesere enn jeg har venner på Facebook, så jeg antar at jungeltelegrafen er i gang. Jeg får veldig mange tilbakemeldinger på at bloggen er fin, så innholdet tror jeg skal være bra. Er det noen som har tips til hvordan jeg skal promotere den? Anonymkode: 41d2f...679
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #2 Skrevet 16. januar 2018 Du får så og plante naken. Eneste jeg kommer på. Anonymkode: 9dd02...a76 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #3 Skrevet 16. januar 2018 Kjør ræva di inn i kamera i et innlegg om jukkapalmer. Anonymkode: aed23...168 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #4 Skrevet 16. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en blogg (hageblogg) og jeg lurer på hvordan jeg skal få flere lesere. Hittil har jeg kun delt på Facebook når jeg legger ut nytt innlegg. Jeg har noen ganger flere lesere enn jeg har venner på Facebook, så jeg antar at jungeltelegrafen er i gang. Jeg får veldig mange tilbakemeldinger på at bloggen er fin, så innholdet tror jeg skal være bra. Er det noen som har tips til hvordan jeg skal promotere den? Anonymkode: 41d2f...679 Promotere ved riktig årstid i hvert fall. Er ikke mange som tenker på hagen sin akkurat nå, i del type du blogger om. Kanskje kontakte noen innenfor samme kategori for reklamering? Du må sikkert betale for det, men det kan jo være verdt det. Så må du tenke på å føre et produkt på en spennende måte og noe unikt. Noe man ikke ser alle andre steder, men likevel noe "alle" kan få til. Husk alltid på rettskrivning for det er noe av det mest slitsomme med de som ikke skriver riktig i en blogg. Tenk mye på design og utforming av bloggen din for å gjøre den mer spennende også. Anonymkode: f58a2...5fe 1
Zoey Skrevet 16. januar 2018 #5 Skrevet 16. januar 2018 Vil ikke såpass smale temablogger være veldig styrt av sesong? Jeg Googler gjerne når jeg må beskjære diverse trær og busker og plante ting, men ikke før det nærmer seg påske og jeg begynner å tenke at noe må skje... Selv i sesongen er det ganske snevert emne som kan få noen topper om et innlegg eller artikkel ned almenn interesse blir linket videre til riktig tid. Men, jeg har aldri drevet blogg så jeg bare tenker høyt.
i så fall Skrevet 16. januar 2018 #6 Skrevet 16. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får så og plante naken. Eneste jeg kommer på. Anonymkode: 9dd02...a76 Og så opprette en tråd i rampelysforumet og bare "noen som har sett denne bloggen? omg, hun står naken og planter urter!" Stor sjanse for at det får ballen til å rulle. 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #7 Skrevet 16. januar 2018 Også lurer jeg på hvordan du stadig skal komme med noe nytt til leserne dine? Sett slik at du får faste lesere de neste 2-5 årene. Har du nok fantasi til å videreutvikle deg så lenge? Anonymkode: f58a2...5fe
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #8 Skrevet 16. januar 2018 39 minutter siden, i så fall skrev: Og så opprette en tråd i rampelysforumet og bare "noen som har sett denne bloggen? omg, hun står naken og planter urter!" Stor sjanse for at det får ballen til å rulle. Haha, det er mange friske forslag her 42 minutter siden, Zoey skrev: Vil ikke såpass smale temablogger være veldig styrt av sesong? Jeg Googler gjerne når jeg må beskjære diverse trær og busker og plante ting, men ikke før det nærmer seg påske og jeg begynner å tenke at noe må skje... Selv i sesongen er det ganske snevert emne som kan få noen topper om et innlegg eller artikkel ned almenn interesse blir linket videre til riktig tid. Men, jeg har aldri drevet blogg så jeg bare tenker høyt. Det er klart det er mindre å gjøre i vintersesongen, men jeg legger ut ca ett innlegg i uka. Men det er klart at det er langt flere i sommerhalvåret. 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Også lurer jeg på hvordan du stadig skal komme med noe nytt til leserne dine? Sett slik at du får faste lesere de neste 2-5 årene. Har du nok fantasi til å videreutvikle deg så lenge? Anonymkode: f58a2...5fe Det er ikke noe problem å produsere innlegg. Jeg jobber med hager, så det er nok av stoff å ta av. Hagebransjen styres også av moter, som alt annet. Jeg skriver lite fra egen hage, for jeg tror det blir omtrent like kjedelig som interiørbloggerne som aldri kommer seg utenfor sin egen bolig. Det er måte på hvor mange ganger det er interessant å bytte blomster i krukkene mine. Jeg gidder heller ikke å lage blogginnlegg som kun består av nærbilder av blomster. Som gartner prøver jeg å lage informative innlegg. For noen år siden skrev jeg blogg for et firma (i 3-4 år). Jeg hadde ingenting med markedsføring å gjøre, så jeg aner egentlig ikke hvor mange lesere jeg hadde. Det var greit betalt, men jeg følte at jeg var veldig begrenset av kampanjer og vareutvalg. Derfor har jeg ikke så lyst til å bli sponset, for jeg føler at jeg gir slipp på friheten min. Jeg startet min egen blogg i fjor sommer og jeg tenkte at jeg skulle være litt forberedt til årets sesong Anonymkode: 41d2f...679
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #9 Skrevet 16. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Haha, det er mange friske forslag her Det er klart det er mindre å gjøre i vintersesongen, men jeg legger ut ca ett innlegg i uka. Men det er klart at det er langt flere i sommerhalvåret. Det er ikke noe problem å produsere innlegg. Jeg jobber med hager, så det er nok av stoff å ta av. Hagebransjen styres også av moter, som alt annet. Jeg skriver lite fra egen hage, for jeg tror det blir omtrent like kjedelig som interiørbloggerne som aldri kommer seg utenfor sin egen bolig. Det er måte på hvor mange ganger det er interessant å bytte blomster i krukkene mine. Jeg gidder heller ikke å lage blogginnlegg som kun består av nærbilder av blomster. Som gartner prøver jeg å lage informative innlegg. For noen år siden skrev jeg blogg for et firma (i 3-4 år). Jeg hadde ingenting med markedsføring å gjøre, så jeg aner egentlig ikke hvor mange lesere jeg hadde. Det var greit betalt, men jeg følte at jeg var veldig begrenset av kampanjer og vareutvalg. Derfor har jeg ikke så lyst til å bli sponset, for jeg føler at jeg gir slipp på friheten min. Jeg startet min egen blogg i fjor sommer og jeg tenkte at jeg skulle være litt forberedt til årets sesong Anonymkode: 41d2f...679 Da har du sikkert gode bekjentskaper i bransjen som du kanskje kan få hjelp til noe reklamering Likevel? Jeg har ingen erfaring fra blogg, men startet et eget firma for noen år siden alene og vet litt om å bygge noe fra bunn Anonymkode: f58a2...5fe
Lill3My Skrevet 16. januar 2018 #10 Skrevet 16. januar 2018 Legg igjen kommentarer ol på andre sine blogger slik at du får et nettverk, og på den måten legger du også igjen digitale spor i form av link til din egen blogg. Besøk og delta på forum/nettsteder/blogger med relevante tema. Men generelt - blogg for din egen del og ikke la antall lesere/klikk avgjøre hvorvidt du fortsetter eller ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå