Gå til innhold

Hvordan "forsvinne" fra internett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det eksisterer informasjon om oss på nettet. Jeg har googlet meg selv og ser at det ikke er noe særlig som kommer opp i forbindelse med navnet mitt. Så har jeg lest litt på "slett meg" osv. Jeg har enkelte kommentarer i en avis, altså i kommentarfeltet. 

Jeg har ikke kontoer på sosiale medier, legger ikke ut bilder av meg selv osv. Hvordan forsvinner man helt fra nettet? 

Anonymkode: 275c2...993

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke tilgang til kontoen du skrev aviskommentarene med? Det er jo ikke så mye igjen å gjøre enn å slette dem dersom du ikke har noe annet liggende ute på nett. Vet ikke hvor gammel du er, men gamle skattelister som muligens ligger åpent på nett blir det vel verre med, tror ikke man kan gjøre noe med det. Hva andre skriver om deg blir vanskelig å kontrollere, så det er jo alltid en risiko for at noen skriver om deg eller legger ut bilder uten at du oppdager det. Men det er jo ikke mye igjen av deg om du har skjult nummer, ingen sosiale medie-profiler og ikke har skrevet noe mer enn aviskommentarene med fullt navn.

Skrevet

Jeg har sperret meg for googlesøk, 1881 og sånn. Jeg bruker sosiale media, men det kommer ingenting opp når man søker etter meg etter jeg gjorde deg. Bare ting på andre personer med likt eller litt likt navn. 

Anonymkode: f201c...a3c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sperret meg for googlesøk, 1881 og sånn. Jeg bruker sosiale media, men det kommer ingenting opp når man søker etter meg etter jeg gjorde deg. Bare ting på andre personer med likt eller litt likt navn. 

Anonymkode: f201c...a3c

Hvordan har du sperret deg for googlesøk?

Skrevet
2 timer siden, i så fall skrev:

Hvordan har du sperret deg for googlesøk?

Jeg og har gjort det. Fordi jeg ikke er interessert i at deler av familien min finner meg. 

Anonymkode: 9e34d...6c7

Skrevet

Hva er det dere mener med "sperret for googlesøk"?

Skrevet

Bytt navn og bytt ansikt.

Skrevet
Akkurat nå, i så fall skrev:

Hva er det dere mener med "sperret for googlesøk"?

I EU kan man reservere seg mot å bli googlet.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Hvordan gjør man det?

Anonymkode: 02273...686

Skrevet
Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev:

Ok. Kan hvem som helst gjøre det, eller må man ha en eller annen gyldig grunn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...