AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #1 Skrevet 16. januar 2018 Det er fortsatt noen mnd igjen til de varme temperaturene slår inn, men jeg spør likevel. Skal ha sommerbaby (førstegangs) og jeg er veldig usikker på hvordan man pakker inn baby i vognen på varme dager. For eksempel vår og gjennom sommerens varmeste temperaturer Anonymkode: 8f751...9a3 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #2 Skrevet 16. januar 2018 Easygrow lite vognpose, evt et tynt skinn og helseteppe eller lignende over. Anonymkode: 7e597...b79
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #3 Skrevet 16. januar 2018 Tepper er greit. En fin huskeregel er å kle på babyen det samme som deg + et lag. Vi skal til Spania med baby i sommer. Da tar vi ikke med pledd eller dyne. Babyen får sove i body med et tynt laken om natten. I vognen blir det sommertøy (som dekker en del hud) og en parasoll Anonymkode: 18c8b...b22
Gjest N-Nøff Skrevet 16. januar 2018 #4 Skrevet 16. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er fortsatt noen mnd igjen til de varme temperaturene slår inn, men jeg spør likevel. Skal ha sommerbaby (førstegangs) og jeg er veldig usikker på hvordan man pakker inn baby i vognen på varme dager. For eksempel vår og gjennom sommerens varmeste temperaturer Anonymkode: 8f751...9a3 Min lå i body og strømpis. Var 25 grader. Med en liten bomullslue. Til nød et bomullsteppe
Vera Vinge Skrevet 16. januar 2018 #5 Skrevet 16. januar 2018 Temperaturen kan jo variere veldig i Norge gjennom vår og sommer, men på våren brukte vi gjerne dyne i vogna med bekledning under etter temperatur. Om sommeren var det gjerne tynne tepper i ull eller bomull og lite klær. Dekket aldri til vognåpningen, men satte babyen til å sove i skyggen og åpnet gjerne en liten luke bak i kalesjen så det ble litt luftsirkulasjon. Jeg syns mange kler på babyene sine så voldsomt, og har sett folk trille babyene inne på kjøpesentre på sommeren med tykk dyne og lue på sovende baby. Jeg ville generelt vært mer bekymret for overoppheting enn at babyen skal fryse, hvertfall om sommeren. Men et tips er jo å bli kjent med egen baby og hvor varm den blir av ulike ting, ved å kjenne i nakken. Er baby svett i nakken, er den for varm. 1
bib_84 Skrevet 16. januar 2018 #6 Skrevet 16. januar 2018 Min første ble født en sommer det var skikkelig tropevarme, da lå han kun i bleie, evt bleie, kortermet body og et helseteppe. Når det etterhvert ble litt kjøligere brukte vi en vognpose i fleece og hadde på langermet body, bukse og en bomullslue. Vår- og sommerværet kan jo variere veldig i dette langstrakte landet, men man kommer langt med å kle babyen etter været og ha noen tepper man kan regulere med, ialfall når temperaturene har begynt å stige utpå våren. Tidlig vår er det sikkert greit å ha en dyne eller en vårpose som Easygrow lite
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå