Gå til innhold

Kosttilskudd - hvilket?

Fremhevede innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg er så slapp! Var på skitur i dag, og hadde virkelig problemer med å komme meg opp bakker, til og med å skøyte på flatmark var utrolig slitsomt.

Riktignok er jeg ikke i knallform, men dette er ikke normalt for meg. Lurer på om jeg kan trenge et kosttilskudd, men aner ikke hva. Multivitaminer? I så fall - hvilke er bra? Tran? Ginseng? Noni? Lista er lang, jeg synes markedet er veldig uoversiktlig. :-?

Hva med deg - tar du kosttilskudd? I tilfelle - hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker omega-3 og Spektro (fås kjøpt på helsekost), og merker ganske stor forskjell.

Skal prøve et nytt kosttilskudd snart, kan "rapportere" virkningen.

Skrevet

Jeg bruker også Spektro og Omega 3-6-9. Men jeg lurer på en ting, om du kan mangle jern? Det kan gi slike symptomer du beskriver. Så jeg ville muligens sjekket blodverdiene mine først.

Gjest LoisLane
Skrevet

Når du sier det, kan det godt hende at jeg mangler jern. Blir utrolig fort svimmel også.

Da prøver jeg i første omgang jern, tror jeg.

Skrevet
Når du sier det, kan det godt hende at jeg mangler jern. Blir utrolig fort svimmel også.

Da prøver jeg i første omgang jern, tror jeg.

Du burde absolutt teste jernverdiene hos lege før du begynner å spise d..... kan være farlig å få i seg for mye jern!!!

Skrevet

Jeg tar tran og multivitaminer. Det siste er nok ganske unødvendig, for jeg spiser såpass med sunn mat at jeg får i meg det jeg trenger, men det skader ikke. Akkurat nå tar jeg vitaminbjørner, fordi de smaker godt. Tran er helt nødvendig, da jeg ikke er spesielt glad i fisk. Jeg vil ikke anbefale deg Ginseng, for det første har jeg hørt flere steder at kvinner ikke bør bruke det. For det andre har jeg bare hørt negative opplevelser. Ginseng gav ekstra energi ja, men bare fram til lunsjtider, da fikk de plutselig en skikkelig nedtur og var deppa og sliten resten av dagen. Sier som andre her at du heller bør sjekke jernlagrene dine.

Gjest Daniella_
Skrevet

Jeg bruker Omega 3-6-9 med linfrøolje & Tran.

Har ikke hatt bronkitt etter jeg begynte med Tran. *bank i bordet*

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg spiser to kapsler pikasol (omega 3-6-9) + to kapsler spektro (m jern). Fungerer fint for meg. Grunnen til at jeg tar to spektro er at jeg prøver å bli gravid og vil få i meg nok vitamin b (folat).

Kjøpte noen nye pikasol i dag (for damer). Disse hadde vitamin e + k tror jeg det var. Anbefalt dose på disse var 3 kapsler daglig. Da lurer jeg på om jeg skal gå ned til 1 spektro? Men får vel ikkje nok b vitamin da :-? Noen synspunkter?

Skrevet

Ta heller et B-kompleks enn å ta flere Spektro. Spektro inneholder maksimalt anbefalt dagsdose av flere vitaminer/mineraler (sjekket), så for å få dekket spesielle behov, er det lurere å ta et tilskudd spesielt for dette.

• 4 uker senere...
Gjest Lilleulv
Skrevet
Jeg er så slapp! Var på skitur i dag, og hadde virkelig problemer med å komme meg opp bakker, til og med å skøyte på flatmark var utrolig slitsomt.

Riktignok er jeg ikke i knallform, men dette er ikke normalt for meg. Lurer på om jeg kan trenge et kosttilskudd, men aner ikke hva. Multivitaminer? I så fall - hvilke er bra? Tran? Ginseng? Noni? Lista er lang, jeg synes markedet er veldig uoversiktlig. :-?

Hva med deg - tar du kosttilskudd? I tilfelle - hva?

Hvordan er formen din nå? jeg kan virkelig anbefale deg noni. Det er et helt komplett tilskudd som inneholder alt av vitaminer og mineraler og som kan ha en veldig god effekt hvis du sliter med noe. har du ikke lest at syke sportsutøvere har kommet seg tilbake takket være noni? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...