AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #1 Skrevet 16. januar 2018 Jeg bor i Drammensområdet og som på resten av Østlandet er det forferdelig føre her i dag. Snøen laver ned og brøytemannskapene klarer ikke å holde tritt. Hovedveien her er brøytet, men han som brøyter veien opp til huset mitt har ikke vært her siden tidlig i morges og det ligger nå ca 20-30 cm snø der. Bilen min er ikke spesielt god på vinterføre, så jeg er redd for at om jeg prøver å kjøre ut uten at det er brøytet så kjører jeg meg for fast før jeg kommer opp på hovedveien. Klokka 12 har jeg en avtale med saksbehandleren min på NAV (oppfølging i forbindelse med sykemelding), avtalen ble gjort for en uke siden. Jeg sitter å lurer på om jeg skal ringe og høre om det er greit å avlyse det og avtale et nytt tidspunkt pga føret. Er det innafor eller risikerer jeg trøbbel med sykepengeutbetaling da? Det oppfordres til å la bilen stå om mulig, men skal jeg på det møtet må jeg kjøre (har ikke sjans til å rekke det med buss nå, da måtte jeg reist hjemmefra for en time siden). Er jo mulig brøytebilen kommer den neste halvtimen, men jeg vet jo ikke... Anonymkode: 4f89e...212
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #2 Skrevet 16. januar 2018 Ta nå telefonen og snakk med saksbehandleren din. Hvorfor skal du legge hele avgjørelsen i hendene på fremmede? Anonymkode: b9063...415 12
Nicathv Skrevet 16. januar 2018 #3 Skrevet 16. januar 2018 Visste du ikke at det var mye snø ute og at du er redd for å kjøre i snøvær for en time siden? Enten setter du deg i bilen og kjører forsiktig, eller så ringer du til NAV og hører om det får noen konsekvenser. 6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #4 Skrevet 16. januar 2018 Ja, ring og forklar situasjonen. Spør om dere heller kan ta møtet over telefonen. Om han sier nei får du bare gå og finne seg en drosje. Anonymkode: 003da...7c1 7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #5 Skrevet 16. januar 2018 Si at du har fått omgangssyke. Anonymkode: e9608...e84
_popcorn_ Skrevet 16. januar 2018 #6 Skrevet 16. januar 2018 Det er kun saksbehandleren som kan svare på om det er greit å avlyse nå eller ikke...
Tøytigern Skrevet 16. januar 2018 #7 Skrevet 16. januar 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i Drammensområdet og som på resten av Østlandet er det forferdelig føre her i dag. Snøen laver ned og brøytemannskapene klarer ikke å holde tritt. Hovedveien her er brøytet, men han som brøyter veien opp til huset mitt har ikke vært her siden tidlig i morges og det ligger nå ca 20-30 cm snø der. Bilen min er ikke spesielt god på vinterføre, så jeg er redd for at om jeg prøver å kjøre ut uten at det er brøytet så kjører jeg meg for fast før jeg kommer opp på hovedveien. Klokka 12 har jeg en avtale med saksbehandleren min på NAV (oppfølging i forbindelse med sykemelding), avtalen ble gjort for en uke siden. Jeg sitter å lurer på om jeg skal ringe og høre om det er greit å avlyse det og avtale et nytt tidspunkt pga føret. Er det innafor eller risikerer jeg trøbbel med sykepengeutbetaling da? Det oppfordres til å la bilen stå om mulig, men skal jeg på det møtet må jeg kjøre (har ikke sjans til å rekke det med buss nå, da måtte jeg reist hjemmefra for en time siden). Er jo mulig brøytebilen kommer den neste halvtimen, men jeg vet jo ikke... Anonymkode: 4f89e...212 Ere ikke litt seint å avlyse en time før? 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #8 Skrevet 16. januar 2018 Bilen din er ikke god på vinterføre? Eller du ? Anonymkode: 26f18...419
Tøytigern Skrevet 16. januar 2018 #9 Skrevet 16. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si at du har fått omgangssyke. Anonymkode: e9608...e84 Hun fikk det plutselig, en time før møtet? Omgangssyke folk pleier vel å klare å si fra litt før? Så saksbehandleren kan ta inn noen andre i køen tidligere. For det er køer hos NAV. Lange køer. Har man først fått til et faktisk møte med en faktisk virkelig person IRL, så tar man taxi om man må. 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #10 Skrevet 16. januar 2018 Hadde gjort det jeg kan for å rekke møtet om jeg så måtte tatt frem skia. Anonymkode: 13cda...1dc
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #11 Skrevet 16. januar 2018 Du bør komme deg på det møtet. Ta taxi. Anonymkode: 90f27...356
Tøytigern Skrevet 16. januar 2018 #12 Skrevet 16. januar 2018 Hvis taxien setter seg fast i snøen, da plukker du fram mobilen og ringer og sier du sitter fast i snøen. Eller så prøver du bilen din og setter du deg fast så ringer du og sier bilen din sitter fast i snøen. Å ljuge om at man er sjuk, når man har en virkelig årsak for å ha problem med å møte er så..teit det kan få blitt. Hvorfor ljuge, når man bare kan si sannheten rett fram. Alle vet hvordan det er når snøen laver ned og bilen ikke rikker seg. Men da har man i det misnte forsøkt. Kanskje NAV personen tar en inn, så fort en har rukket fram. Bedre å begynne å ta seg dit enn å feige ut og kaste bort tiden til en saksbehandler. De kan omstille seg på ett kontor vet du, T.S . De kan ta fram papirbunken sin, og jobbe med noe annet til du dukker opp med snø i håret. Dra ivei. Ring om nødvendig på forhånd og si du er redd for å ikke rekke fram, men at du er på vei. 5
LeilaS Skrevet 16. januar 2018 #13 Skrevet 16. januar 2018 (endret) Ta kollektiv eller gå? Men altså, har du ikke sett på værmeldingen for i dag? Blir jo dumt å avlyse i siste liten da, fordi du har nå komme frem til at du ikke tør å kjøre. Skal man avlyse rett før må man ha en god grunn. Det var vel også dårlig føre i går. Det er lov å være litt forsinket pga været, men dumt å ikke møte opp. En kamerat av meg mistet retten til dagpenger i en månde pga han ikke møtte opp Endret 16. januar 2018 av LeilaS 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #14 Skrevet 16. januar 2018 23 minutter siden, Tøytigern said: Hun fikk det plutselig, en time før møtet? Omgangssyke folk pleier vel å klare å si fra litt før? Så saksbehandleren kan ta inn noen andre i køen tidligere. For det er køer hos NAV. Lange køer. Har man først fått til et faktisk møte med en faktisk virkelig person IRL, så tar man taxi om man må. jeg avlyste en time (ikke på dagen, men en uke før), og gav kun 2 stk dager jeg kunne etter et vis klokkeslett, fikk time 6 dager senere. Så når det gjelder NAv, er viljen der så klarer de meste. Anonymkode: e9608...e84 4
LeilaS Skrevet 16. januar 2018 #15 Skrevet 16. januar 2018 (endret) ... Endret 16. januar 2018 av LeilaS
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #17 Skrevet 16. januar 2018 Tror ikke dere som svarer her bor i Drammensområdet. Se forsiden på DT: https://www.dt.no Anonymkode: 58b4b...d5c 6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #18 Skrevet 16. januar 2018 Tror de forstår om du ringer og forklarer. Fullstendig trafikkkaos over hele Østlandet nå. Anonymkode: 6e62a...98f 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #19 Skrevet 16. januar 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bilen din er ikke god på vinterføre? Eller du ? Anonymkode: 26f18...419 Jeg kan bare svare for meg selv, og min bil er i hvert fall helt ubrukelig på lukeparkering Anonymkode: d2475...010 15
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #20 Skrevet 16. januar 2018 Altså, vi andre har jo kommet oss på jobb i tide. Jeg beregnet en time ekstra og kom meg på jobb. Jeg bor i Vestfold, så her er det også fullstendig kaos. Litt sent å begynne å planlegge dette en time før møtet. Anonymkode: bef6e...82f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå