AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #101 Skrevet 17. januar 2018 20 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har en bror som hadde en ganske rabiat datter,Der moren prøvde å snakke henne til bedre oppførsel, brølte bare min bror "KUTT UT!!" og det hjalp. Hun sluttet med engang med den dårlige oppførselen, slik at det også var levelig for de andre i huset. Av og til må man nesten vise veldig klart at man blir rasende over meget dårlig oppførsel fra barna. Jentungen er nå i 20-årene og klarer seg meget bra. Anonymkode: 62de6...fea Minner meg litt om en elev jeg hadde. Noen mener det er feil da. Men hn var helt tullete. Helt merkelig oppførsel, ikke greit. Så etter å ha prøvd lenge og vel med å snakke tydelig og rolig til hn uten at det funka, tok jeg hn ut på gangen en time og ga hn en reprimande så ungen begynte å grine. Nå oppfører hn seg så fint i mine timer, rekker opp hånda, gjør oppgaver, liker faget, får ros og mestrer. Men så skulle jeg styrke en time i klassen da de hadde vikar. Jeg ble litt overrasket, på en måte. For hn begynte med akkurat samme oppførsel mot vikar som mot meg. En gang hadde jeg og to vikarer inne som assistenter, og ungen begynte med eksakt samme oppførsel da og, når vikarene nærmet seg hns pult. Tydelig testing av grenser. Noen vil se hvor langt de kan tøye strikken. Noen ganger bare viser jeg med en gang hvor langt min strikk kan tøyes. Det er ikke noe vits i å dra det ut i evigheter om de ikke gidder å høre på rolig snakk. (Dette gjelder jo selvfølgelig ikke alle elever, de fleste skjønner greia etter én beskjed) Anonymkode: 01100...819 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #102 Skrevet 17. januar 2018 18 hours ago, Vannkoker said: Forstår godt jenta her. 8 år og ikke lett å forstå for henne, hvorfor hun ikke fikk lørdagsgodt. Jeg er 45 år og kan heller ikke forstå hvorfor hun ikke fikk lørdagsgodt som normalt. Anonymkode: 169d5...0f9 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #103 Skrevet 17. januar 2018 Det er mange som kommer med mulige forklaringer på hvorfor 8-åringen oppfører seg slik som hun gjør, mobbing, problemer med venninner etc. Samtidig må vi ikke glemme at barn blir født med forskjellig temperament,noen er så følsomme at de bare trenger en beskjed før de lyer, mens andre ikke reagerer uansett hvor mange beskjeder de får. Hadde en opplevelse med en niese på 7-år, etter gjentatte beskjeder eksploderte jeg i sinne, da jeg kom til "meg selv igjen",var jeg livredd for at jeg hadde skremt vettet av henne,men neida hun fortsatte å kjefte på MEG, var overhodet ikke skremt av mitt raseri . Så noen barn trenger dobbel-dose oppdragelse til de har kommet seg trygt gjennom ten-årene. Noen andre småjenter i min familie er mer vanlige når det kommer til medfødt temperament, de terget meg også noe voldsomt engang jeg passet dem, og til slutt sprakk jeg de luxe. Reaksjonen deres var mer måpende,de stirret på meg med store øyne og roet seg betraktelig etter min meltdown , konklusjon; forskjellige barn trenger forskjellige tilbakemeldinger. Anonymkode: 62de6...fea 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå