AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #1 Skrevet 16. januar 2018 Ja nå lurer jeg fælt på hva DU mener en stemor/far skal og ikke skal gjøre, når stemor/far bor sammen med barnet. Anonymkode: 56ee0...344
Engel Skrevet 16. januar 2018 #2 Skrevet 16. januar 2018 Det mener jeg er så avhengig av den enkeltes families situasjon at det er umulig å gi et svar på. Det må man finne ut av innen familien. Det avhenger feks om begge foreldrene stiller opp fullt ut for barna (50/50 fordeling) eller om det bare en en forelder i barnets liv feks. Det avhenger også av hva barnet og foreldrene selv føler er naturlig (ja jeg tenker begge foreldrene, det er viktig å ta hensyn til den andre forelderen også). Og ikke minst vil barnas alder ha mye å si. Jeg tror at et greit utgangspunkt er at en steforelder som kommer inn er en bonusvoksen, men ikke en forelder, og ta det derfra etter hva som virker/føles naturlig. Så kan jeg si litt hva jeg tenker for min egen del. Skjønt jeg er ikke sikker på om det blir aktuelt at det blir noen "stefar" som skal bo sammen med meg og barna, det er i allefall ikke noe jeg vil stresse med, å bli samboer altså, så lenge barna bor hjemme. Jeg håper derimot min kjæreste etter hvert vil få et godt forhold til mine barn (de har ikke møttes ennå), og at han kan/vil være med oss på aktiviteter/turer innimellom. At han kan bli en god bonusvoksen. At han blir glad i mine barn, og de i han. Og at vi sammen finner en ordning som passer for oss alle. Mine barn har en pappa som er 100% tilstede i livet deres. De trenger ingen stefar den forstand. Jeg tenker nok heller at han vil forbli mammas kjæreste. Eller kanskje mammas samboer eller mann på sikt. Men det tar vi som det kommer. Min kjæreste har en nesten voksen datter, og jeg vil nok aldri føle meg som noen stemor eller bomusmamma for henne. Men kanskje kan jeg få være en bonusbestemor med tiden? Det hadde vært veldig hyggelig.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #3 Skrevet 16. januar 2018 Som steforeldre skal man, i følge kg, ikke legge seg opp i oppdragelsen av stebarnet over hodet men overlate det til foreldrene. Men man blir samtidig halshugget hvis man ikke går gjennom ild og vann og kjeft fra begge foreldrene for å trumfe gjennom enkelte ting man mener er riktig, som riktige leggetider. Ref. tråden på kg i går. Man aldri vinne som steforelder. Anonymkode: b9368...205 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #4 Skrevet 16. januar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja nå lurer jeg fælt på hva DU mener en stemor/far skal og ikke skal gjøre, når stemor/far bor sammen med barnet. Anonymkode: 56ee0...344 Bo i egen bolig Ha sex med barnas far Holde seg unna fars og mors barn Anonymkode: 81781...c80
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #5 Skrevet 16. januar 2018 man skal bry seg om de som de er deres egne.. Men gud forby.. Ikke behandle dem som deres egne!! Gjør ting som gir foreldrene og barna fordeler i hverdagen. Ikke tenk på deg selv og ditt. Vær en slave.. Anonymkode: 07187...c49 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #6 Skrevet 16. januar 2018 Jeg er mor med et barn på 4 år. Barnet mitt har en fantastisk stemor som tar veldig godt vare på barnet! Hadde ingen forventinger til stemor før jeg ble kjent med henne og vi snakket litt om akkurat dette. Jeg forventer at hun og far sammen følger opp alt som skal følges opp når barnet er der. Her er far litt slapp, så jeg er glad for st stemor følger opp leggetider, passer på at det er klær i bhg, henter barnet når det er sykt, passer på at barnet får i seg riktig og nok mat osv. Vil bare si igjen at jeg ikke forventet noe før jeg ble kjent med henne. Jeg deler utviklingssamtaler i bhg med henne, hun før ta med barnet til legen og er egentlig en stor del av barnets hverdag. Hun ser på barnet som sitt eget og det er jeg veldig glad for vet at barnet har det trygt og godt når det er hos pappa og stemor! Anonymkode: fc235...d89 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå