hilli Skrevet 7. februar 2005 #1 Skrevet 7. februar 2005 Med hva rundvasker man kjøleskap? Det er litt ekkel lukt i kjøleskapet vårt for tiden...
Gjest gjest1 Skrevet 7. februar 2005 #2 Skrevet 7. februar 2005 Mildt såpevann. Verre er det ikke . Jeg bruker vanlig zalo.
Fakse Skrevet 7. februar 2005 #3 Skrevet 7. februar 2005 Kjører alt som tåler det i oppvaskmaskinen. Vasker resten med zalo.
hilli Skrevet 7. februar 2005 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2005 Så det tar ekkel kjøleskaplukt? Jeg innbilte meg at man måtte til verks med industriløsemidler eller noe sånt .
Pludre Skrevet 7. februar 2005 #5 Skrevet 7. februar 2005 Hei En bøtte med varmt vann og en dæsj Klorin oppi, det desinfiserer og fjerner alt av ekkel lukt ! Garantert !!! Hilsen Pludre
Gjest Espera Skrevet 7. februar 2005 #6 Skrevet 7. februar 2005 Eller salmiakk. Har du fettflekker e.l. tar salmiakken det glatt.
Fakse Skrevet 7. februar 2005 #7 Skrevet 7. februar 2005 Ingen vits i å fylle på med klorin og andre uhumskheter før du har prøvd uten. Dette er jo tross alt kjøleskapet der du skal ha maten din, ikke doen eller noe sånn.
Gjest gjest1 Skrevet 7. februar 2005 #8 Skrevet 7. februar 2005 Ingen vits i å fylle på med klorin og andre uhumskheter før du har prøvd uten. Dette er jo tross alt kjøleskapet der du skal ha maten din' date=' ikke doen eller noe sånn.[/quote'] Enig, dessuten tar zalo fettflekker som bare det.
Fakse Skrevet 7. februar 2005 #9 Skrevet 7. februar 2005 Om det er skikkelig ille, vask da grundig med mildt såpevann, tørk godt og luft ut. Ingen bakterier( og det er de som lager lukt) overlever på en tørr og ren overflate.
Gjest gjest1 Skrevet 7. februar 2005 #10 Skrevet 7. februar 2005 Ville _ikke_ brukt sterke kjemikalier som klorin og salmiakk (!) i kjøleskap. Mat + avgasser fra disse er ingen god kombinasjon. (Generelt synes jeg folk bruker altfor sterke midler på både kjøkkenet og badet) Zalo holder i massevis. En liten bolle med eddik fjerner vond lukt.
Gjest Ninakanin Skrevet 7. februar 2005 #11 Skrevet 7. februar 2005 Og bare så det er sagt, for all del ikke finn på å blande klor og salmiakk.
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2005 #12 Skrevet 12. februar 2005 Dersom det lukter i kjøleskapet, vask godt og gni hele innsiden med en halv sitron. Det skal ta lukt og er jo helt ufarlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå