AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #1 Skrevet 15. januar 2018 Dette er noe jeg opplever som et problem personlig. Noen som kjenner seg igjen? Så lenge det er fremmede mennesker, gjør det meg ingeting. Men med ett det er noen kjente får jeg problemet. Var ute for det i dag. I butikken så jeg en som jeg kjenner litt, en tidligere kamerat Tenkte jeg skulle sokne mot der han gikk for å hilse på og kansje slå av en prat. Kikket oppi håndkorga for å se om alt var ok. Pølser og noe annet lå øverst, men under var det noe litt primitivt jeg helst ikke ville han skulle se.( mat, ikke alkohol) Ble litt usikker, for jeg fikk det for meg at vi kunne havne i kassene samtidig, og da ville han kanskje se det og kanskje fortelle det til andre at jeg kjøper "sånt" pålegg. Det er ikke noe jeg ønsker å bli identifsert med. Derfor ble jeg dum, og gikk rundt litt omveier fram og tilbake for å være sikker på at han kom i kassen før meg, og jeg kunne vente til litt senere. Har det sånn ganske ofte. Er det teit? Sykt? Er veldig sånn at jeg vil holde mye hemmelig for mange, at de ikke skal se ting og sånn. Spesielt sånt som forskjellig mat og sånt. Etterpå blir jeg lett deppa fordi det er så svakt og dumt, men jeg får ikke til å endre på det, for da føler jeg at jeg selger noe av sjela mi. Anonymkode: e6967...084 1
Gruselgrafs Skrevet 15. januar 2018 #2 Skrevet 15. januar 2018 He-he, jeg driter da i om andre ser at jeg kjøper meg en pakke servelat! 7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #3 Skrevet 16. januar 2018 4 timer siden, Gruselgrafs skrev: He-he, jeg driter da i om andre ser at jeg kjøper meg en pakke servelat! Ts har hemmelig mat. Hemmelig nugatti, servelat og grønnsaker. Giiiid a meg. TENK hvis noen fant ut av hva slags pålegg Ts egentlig bruker. Iiiiik... Anonymkode: a8f40...425 2
Arkana Skrevet 16. januar 2018 #4 Skrevet 16. januar 2018 Det er ganske vanlig å tro at alle andre legger merke til så veldig mye med seg selv. La du merke til hva han hadde i sin handlekurv? Sannsynligvis ikke. De aller fleste, du også (siden du skriver dette innlegget), er mest opptatt av seg selv. Ikke tenk på det, ingen bryr seg om hva andre har i handlekurven. 6
Gjest Cocosa Skrevet 16. januar 2018 #5 Skrevet 16. januar 2018 Jeg merker at for å kunne svare på spørsmålet trenger jeg å vite hva denne hemmelige «maten» er. Er det en boks med nugatti og salami fra First price eller tre pakker kondomer? Det vil fortelle mye om det er du som er på «bærtur» og kan slappe helt av, eller om dette er noe jeg - og de fleste andre - også ville synes var litt ubehagelig.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #6 Skrevet 16. januar 2018 Har det på samme måte, jeg skammer meg over alt som er usunt i kurva, hvilket dessverre er majoriteten av varene. Voksen mann som kjøper nugatti og potetgull på en tirsdag, liksom. Liker ikke at verken kjente eller ukjente ser at jeg handler slikt. Anonymkode: 9e22f...899
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #7 Skrevet 16. januar 2018 Siden du spør: Ja, det er teit (og ikke så rent lite selvopptatt). Ingen bryr seg om hva du handler... Anonymkode: 82489...b61 4
Zanzibar3 Skrevet 16. januar 2018 #8 Skrevet 16. januar 2018 Jeg er på samme butikk nesten hver dag etter jobb å kjøper en pose ostepop. Slik har det vært i et par år. Sikkert noen som legger merke til det. Men jeg selvtilliten min er ikke avhengig av hva andre tenker om det 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #9 Skrevet 16. januar 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er noe jeg opplever som et problem personlig. Noen som kjenner seg igjen? Så lenge det er fremmede mennesker, gjør det meg ingeting. Men med ett det er noen kjente får jeg problemet. Var ute for det i dag. I butikken så jeg en som jeg kjenner litt, en tidligere kamerat Tenkte jeg skulle sokne mot der han gikk for å hilse på og kansje slå av en prat. Kikket oppi håndkorga for å se om alt var ok. Pølser og noe annet lå øverst, men under var det noe litt primitivt jeg helst ikke ville han skulle se.( mat, ikke alkohol) Ble litt usikker, for jeg fikk det for meg at vi kunne havne i kassene samtidig, og da ville han kanskje se det og kanskje fortelle det til andre at jeg kjøper "sånt" pålegg. Det er ikke noe jeg ønsker å bli identifsert med. Derfor ble jeg dum, og gikk rundt litt omveier fram og tilbake for å være sikker på at han kom i kassen før meg, og jeg kunne vente til litt senere. Har det sånn ganske ofte. Er det teit? Sykt? Er veldig sånn at jeg vil holde mye hemmelig for mange, at de ikke skal se ting og sånn. Spesielt sånt som forskjellig mat og sånt. Etterpå blir jeg lett deppa fordi det er så svakt og dumt, men jeg får ikke til å endre på det, for da føler jeg at jeg selger noe av sjela mi. Anonymkode: e6967...084 Anbefaler deg å få hjelp. Sånne tanker er ikke normalt. Jeg forstår om du hadde stått der med 2 sixpac mandag Kl 08, men noe pålegg? Jeg jobber i butikk og tenker aldri over hva folk kjøper. Ikke engang han som er innom hver dag Kl 07:59 å kjøper en boks-øl. Orker ikke bry meg og bryr meg faktisk ikke. Mye rart i min handlevogn innimellom å, sånn som med de fleste av oss. Anonymkode: ec01d...d7d 2
Zoey Skrevet 16. januar 2018 #10 Skrevet 16. januar 2018 Jeg har den der, bare omvendt. Jeg tenker ikke over hva jeg handler eller hva andre måtte mene om det - bortsett fra de gangene jeg kjøper veldig masse frukt og grønt. Da tenker jeg at folk helt sikkert tror vi er en veldig sunn familie. 😃
Gjest Catalina Culès Skrevet 16. januar 2018 #11 Skrevet 16. januar 2018 Kunne ikke brydd meg mindre.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #12 Skrevet 16. januar 2018 4 timer siden, Cocosa skrev: Jeg merker at for å kunne svare på spørsmålet trenger jeg å vite hva denne hemmelige «maten» er. Er det en boks med nugatti og salami fra First price eller tre pakker kondomer? Det vil fortelle mye om det er du som er på «bærtur» og kan slappe helt av, eller om dette er noe jeg - og de fleste andre - også ville synes var litt ubehagelig. Har vært litt redd for å si det, men det var sånne skalker. Tenker at mange mener det er bare lavstatus mennesker som kjøper skalkepålegg, da ser de ned på deg. Anonymkode: e6967...084
Nicathv Skrevet 16. januar 2018 #13 Skrevet 16. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vært litt redd for å si det, men det var sånne skalker. Tenker at mange mener det er bare lavstatus mennesker som kjøper skalkepålegg, da ser de ned på deg. Anonymkode: e6967...084 Får man kjøpt brødskalker uten resten av brødet på butikken? Hva er skalkepålegg? 1
Gjest Cocosa Skrevet 16. januar 2018 #14 Skrevet 16. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vært litt redd for å si det, men det var sånne skalker. Tenker at mange mener det er bare lavstatus mennesker som kjøper skalkepålegg, da ser de ned på deg. Anonymkode: e6967...084 Sånn avskjær fra fenalår og sånn? Bare mye billigere? Det er jo kjempegodt!! 😂Det kjøper vi ofte, men aldri tenkt over at det skulle være flaut Som flere andre sier, ingen bryr seg med hva du har i kurven. Jeg har jobbet mange år i matbutikk, og straks varen har gått gjennom kassa, har jeg helt glemt hva kunden har kjøpt. Ta det med ro, det er ingen ting å være flau over!
applestories Skrevet 16. januar 2018 #15 Skrevet 16. januar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vært litt redd for å si det, men det var sånne skalker. Tenker at mange mener det er bare lavstatus mennesker som kjøper skalkepålegg, da ser de ned på deg. Anonymkode: e6967...084 Kan bare huske å ha kjøpt det en gang - fikk ikke spist opp alt engang, det var så mye til så bra pris Det selges mye slikt, synes jeg ser mer av det i butikkene nå enn før, men jeg har aldri lagt merke til at noen har kjøpt det. Når jeg tenker meg om legger jeg aldri merke til hva noen kjøper..
Elaine Marley Skrevet 16. januar 2018 #16 Skrevet 16. januar 2018 Ja, jeg kan bli litt selvbevisst hvis jeg har kjøpt endel usunn mat, men det er vel egentlig mest mine tanker det går på. Jeg legger nesten aldri merke til hva andre kjøper. Hvis det ikke er ekstremt mye av noe, men jeg tenker ikke negativt da heller. Hvis noen kjøper masse brus for eksempel så tenker jeg at det sikkert er til en fest eller noe sånt.
Maleficenta Skrevet 16. januar 2018 #17 Skrevet 16. januar 2018 På 15.1.2018 den 23.03, AnonymBruker skrev: Dette er noe jeg opplever som et problem personlig. Noen som kjenner seg igjen? Så lenge det er fremmede mennesker, gjør det meg ingeting. Men med ett det er noen kjente får jeg problemet. Var ute for det i dag. I butikken så jeg en som jeg kjenner litt, en tidligere kamerat Tenkte jeg skulle sokne mot der han gikk for å hilse på og kansje slå av en prat. Kikket oppi håndkorga for å se om alt var ok. Pølser og noe annet lå øverst, men under var det noe litt primitivt jeg helst ikke ville han skulle se.( mat, ikke alkohol) Ble litt usikker, for jeg fikk det for meg at vi kunne havne i kassene samtidig, og da ville han kanskje se det og kanskje fortelle det til andre at jeg kjøper "sånt" pålegg. Det er ikke noe jeg ønsker å bli identifsert med. Derfor ble jeg dum, og gikk rundt litt omveier fram og tilbake for å være sikker på at han kom i kassen før meg, og jeg kunne vente til litt senere. Har det sånn ganske ofte. Er det teit? Sykt? Er veldig sånn at jeg vil holde mye hemmelig for mange, at de ikke skal se ting og sånn. Spesielt sånt som forskjellig mat og sånt. Etterpå blir jeg lett deppa fordi det er så svakt og dumt, men jeg får ikke til å endre på det, for da føler jeg at jeg selger noe av sjela mi. Anonymkode: e6967...084 Ehh. Syns det der var litt merkelig ja. Er da ingen pålegg som er flaut å kjøpe. Han hadde jo aldri i verden brydd seg om han så det...
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #18 Skrevet 17. januar 2018 Påleggsskalker er lurt å kjøpe, syns jeg. Bra for miljøet at det blir brukt og ikke kastet bare fordi det er skalker og ikke skivet opp. Og så smaker det kjempegodt. Jeg legger heller ikke merke til hva folk kjøper, bortsett fra hvis de kjøper en hel korg med brød eller en hel korg med kaffe f.eks. Jeg tenker ikke stort over det bortsett fra at jeg legger merke til det, og så er tanken byttet ut med en annen tanke. Jeg tror ikke det er noen som snakker om hva slags mat andre kjøper. Selv om du hadde møtt på denne du kjente og snakket med han og han kanskje hadde lagt merke til hva du har kjøpt så hadde han ikke snakket med noen andre om det. Anonymkode: 32c27...6f6 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #19 Skrevet 17. januar 2018 Det er nok ikke så uvanlig å tenke som du gjør, men det er ikke nødvendig. Folk flest er alt for opptatt med en selv til at man tenker over hva andre handler. Jeg har stått i kassa med bind og tamponger og sønnen min på 6 roper nesten ut, "hva er dette mamma?" Og kan godtok ikke forklaringen med at den er min, en dame ting. Å begynne å forklare en 6 åring hva mensen er i kassen var en smule flaut. Det ble mye mumling for å si det sånn. Anonymkode: 83863...2fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå