Gå til innhold

Adoptere etter egne barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har adoptert etter at de har fått egne biologiske barn? Eller som kjenner/vet av noen som har gjort det? Er interessert i å høre erfaringer og tanker rundt det. Vi har to barn, og ønsker kanskje ett til. Kan ikke få flere barn, så tenker adopsjon kan være et fint alternativ. 

Anonymkode: 46884...3fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har både adopterte og biologiske barn.

Selv om prosessen med å få barn er svært ulike, er det å ha barna helt det samme. Samme følelsene.

En ting som er fint med å adoptere, er at begge to er like "gravide". Uansett kjønn så kan man være like delaktig i hele prosessen. 

Skrevet

Min samboer ble adoptert. Svigerforeldrene mine hadde allerede barn fra før når de adopterte han. 

De hadde bestemt seg for å ikke få fler barn, men 6 år etter siste barnet så fikk de tips om en nyfødt gutt fra sør-amerika som skulle bortadopteres. De gikk gjennom en søknadsprosess osv og 3 måneder etter fødselen så fikk de han hjem. Nå er dette ca 40 år siden da så regler osv er sikkert litt anderledes

Min samboer sier at han ikke kan vite det sikkert, men at han tror det er en fordel å bli adoptert etter at de har fått biologiske barn, for da føler man seg ønsket uansett. Han har pratet mye med ei som ble adoptert og så fikk foreldrene biologiske barn etterpå og dette gjorde noe med hennes følelser rundt alt dette selv om hun ble adoptert av en herlig familie med mye kjærlighet 

Anonymkode: 3dd9e...4bf

• Liker 1
Skrevet

Har to gode venner som begge er adoptert. 

1. Foreldrene fikk et barn, klarte ikke å få et til, adopterte en liten baby og den dagen de fikk babyen i hus fant de ut at de var gravide. Barnet følte seg alltid like elsket og barna har blitt behandlet likt.

2. Fikk et barn, klarte ikke få et til og adopterte. Dette har ikke gått så bra. Det biologiske barnet har blitt behandlet på en helt annen måte og adoptivbarnet har følt seg utenfor. Han har blitt plassert hos besteforeldre og venner mens foreldrene og det eldste barnet har reist rundt. Han har veldig lite kontakt med adoptivforeldrene sine i dag.

Anonymkode: d5b17...fe7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...