Gå til innhold

Er det greit å spise mat på jobben? (Utenom lunsj)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt i ny jobb - en kontorjobb. Jeg har aldri hatt en slik jobb før siden jeg kun har hatt klassiske studentjobber tidligere (f.eks. matbutikk). Så jeg lurer litt på dette om det er akseptert å spise mat på jobben, altså utenom i lunsjen? Er det greit å ta seg en halv skive, en banan eller en yoghurt om man blir sulten kl. 10 eller kl. 15? Jeg skjønner jo at man ikke skal spise frokost på jobben, selvsagt. Min nye jobb er av "kunnskapstypen". Det er altså ikke slik at det går i ett med telefoner og e-mailer. Mye av jobben handler om at jeg må bruke tid på å lese meg opp på ting før jeg kan begynne å skrive.

Det er jo greit å f.eks. drikke te eller kaffe, og det å spise en halv skive er vel ikke noe som tar noe særlig mer tid enn det? Hva tenker dere?

Anonymkode: 1fa6c...4e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er helt innafor. Så lenge det er snakk om er par ekstra måltider som er små. 

Anonymkode: 1cfc0...a2a

• Liker 4
Skrevet

Det kommer helt an på normen på den arbeidsplassen. 
Det å ta seg noe frukt har jeg iallefall ikke hørt noen reagere negativt på. 

Skrevet

Så lenge du spiser mat som ikke bråker veldig eller lukter mye vil jeg tro at det går helt fint i en sånn type jobb.

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser hele dagen lang hvis jeg vil det. Så lenge jeg rydder ut søppelet fra bilen er det ingen som vet eller bryr seg.

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Hos oss spiser folk i ett sett. 

Skrevet

Jeg tenker at mat er alfa omega for å fungere godt på jobb. 

Nå jobber jeg i helsesektoren og der spiser jeg frokost (blir kvalm av å spise med en gang jeg har stått opp, så jeg tar frokosten på jobb - etter et par stell) Så spiser jeg lunsj på jobb og kanskje en halv skive eller suppe etter at beboerne har spist lunsj. 

Skrevet

Jobber i åpent kontorlandskap. Spiser frukt eller yoghurt akkurat når jeg vil. 

Anonymkode: 6d95c...71d

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde alltid med meg et ekstra måltid eller mellommåltid da jeg jobbet på kontor. Pleide ofte å sykle (15-20km) til og fra jobb eller dra på trening på veg hjem (sparer mye tid sammenliknet med å dra hjemom først) og da måtte jeg nesten ha i meg noe. Ofte skal man jo diverse ærend eller være sosial eller liknende og ved å ha et ekstra måltid på jobb slipper en å styre med å dra hjem først =) hadde enten med meg middagsliknende mat som kjøtt/rester i pitabrød eller wraps, nøtter, frukt, kjøleskapsgrøt o. L og hadde alltid knekkebrød, smøreost, peanøttsmør og en eske proteinbarer liggende =) 

Skrevet

Hos oss har vi ingen fast matpause og folk spiser ved pcn eller det sitter alltids noe ong spiser ved bordet. Så hos oss hadde det vært innafor. Men vi har tidsounkt vi ikke kan spise på og noen dager har jeg null pause fra brukeren og spiser sammen med han eller henne. 

Anonymkode: ba596...ee4

Gjest Melis123
Skrevet

Jeg jobber også på kontor, og nesten alle tar frokosten når vi kommer på jobb😊 ikke egg og bacon liksom, men en yoghurt, harvregrøt eller en brødskive😊

Skrevet

Null stress! Litt slitsomt med mat som bråker eller lukter i åpent landskap, men ellers kan du gomle hele dagen.

Anonymkode: 5540a...670

• Liker 2
Skrevet

TS her, så bra! Jeg har eget kontor, heldigvis. 

Anonymkode: 1fa6c...4e0

Skrevet

Jeg har eget kontor. Kommer 10 min før arbeidsstart. Spiser frokost på jobb. Ikke alltid jeg spiser lunsj  med kollegaer. Spiser ofte ved pulten mens jeg leser nettaviser. Jeg spiser når jeg har behov for det. Ingen som reagerer hos osd.

Anonymkode: 12b2e...c52

Skrevet

Selvfølgelig er det greit? Om man sitter i åpent landskap, bør man gjerne ta med seg maten ut av landskapet om det er veldig bråkete mat, men altså, folk eter da epler og sånt i landskap støtt og stadig. Du har jo full rett til å gå og hente deg en kopp kaffe, og da tar det deg ikke mange sekundene å hive nedpå en skive samtidig. 

Hvorfor mener du man ikke kan spise frokost på jobb? Det er det da plenty av folk som gjør? Jeg spiser frokost på jobb, ved pulten min, mens jeg jobber. 

Anonymkode: b1f7a...227

• Liker 1
Skrevet

På min jobb får vi ikke lov til å spise på pulten vår. Men antar du sikkert hadde fått beskjed om det var det på ders jobb har ikke hørt om noen andre som har den løsningen. Vi kan derimot sitte i fellesområdet om det er behov for et knekkebrød eller annet utenom lunch, og det er det flere som gjør. 

Skrevet

Ble litt nysgjerrig på hva du jobber som ? :)

Anonymkode: 5e974...8a4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...