malin9867 Skrevet 15. januar 2018 #1 Skrevet 15. januar 2018 Har valgt snømannen ( bok + film) som særemne, fordypningsoppgave. Vet ikke hvor jeg skal starte. Må ha en problemstilling som er relevant. Jeg skal altså ha en problemstilling knyttet til snømannen bok og filmen, noe hjelp og få?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #2 Skrevet 15. januar 2018 Gjør leksa di sjøl.... Anonymkode: f0b35...8b4 5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #3 Skrevet 15. januar 2018 Hvorfor har du valgt den når du ikke vet hvordan du skal gjøre oppgaven engang? Sånn jeg ser det så er det største problemet at filmen ble helt feil i forhold til boka. Mye fra de andre bøkene i serien de skulle skvise inn i filmen for at ting skulle bli forståelig, vil jeg tro, men det ble feil ift historien "Snømannen". Problemet var også at filmen ble stykkevis og delt. Den hang ikke helt på greip. Filmen var dårlig, boka var fremragende. Syns jeg. Anonymkode: e3414...831 7
malin9867 Skrevet 15. januar 2018 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du valgt den når du ikke vet hvordan du skal gjøre oppgaven engang? Sånn jeg ser det så er det største problemet at filmen ble helt feil i forhold til boka. Mye fra de andre bøkene i serien de skulle skvise inn i filmen for at ting skulle bli forståelig, vil jeg tro, men det ble feil ift historien "Snømannen". Problemet var også at filmen ble stykkevis og delt. Den hang ikke helt på greip. Filmen var dårlig, boka var fremragende. Syns jeg. Anonymkode: e3414...831 Altså hva er greia med kvinneguiden. Spør om hjelp i et forum og er bare piss og få tilbake? Takk for noen synspunkter iallfall. Jeg vet akkurat hvordan jeg skal gjøre oppgaven, det er for å få INSPIRASJON til en EVENTUELL problemstilling. Er lenge til den skal skrives. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #5 Skrevet 15. januar 2018 2 minutter siden, malin9867 skrev: Altså hva er greia med kvinneguiden. Spør om hjelp i et forum og er bare piss og få tilbake? Takk for noen synspunkter iallfall. Jeg vet akkurat hvordan jeg skal gjøre oppgaven, det er for å få INSPIRASJON til en EVENTUELL problemstilling. Er lenge til den skal skrives. Skjønner du ikke at det er viktig at du lager problemstillingen selv? Og når man har valgt tema og bøker er det vanlig å faktisk ha en svært klar ide om problemstillingen. Anonymkode: 0f3ea...643 7
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #6 Skrevet 15. januar 2018 3 minutter siden, malin9867 skrev: Altså hva er greia med kvinneguiden. Spør om hjelp i et forum og er bare piss og få tilbake? Takk for noen synspunkter iallfall. Jeg vet akkurat hvordan jeg skal gjøre oppgaven, det er for å få INSPIRASJON til en EVENTUELL problemstilling. Er lenge til den skal skrives. Jo, vær så god. Bare hyggelig. ....eller ikke. Anonymkode: e3414...831 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #7 Skrevet 15. januar 2018 Du kan jo bruke denne tråden som inspirasjon til en problemstilling: Anonymkode: f07fa...619 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #8 Skrevet 15. januar 2018 Haha, man får jo ikke så innmari lyst til å hjelpe deg når du er så sint. Anonymkode: 6e462...ef5 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #10 Skrevet 15. januar 2018 6 minutter siden, malin9867 said: Er ikke sint Da må du slutte å bruke ord som "piss", å slutte å skrive med caps lock. Anonymkode: 6e462...ef5 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #11 Skrevet 15. januar 2018 Forslag til problemstillinger: Hvorfor er Jo Nesbø så populær når han er så dårlig på menneskeskildringer? Er krimlesere fornøyd så lenge det er driv og spenning, eller bør han lære seg å beskrive mennesker mer levende og mindre som sjablonger? Dumme mordere i krimfortellinger. I mange historier kunne morderen fått has på offeret ved å gjøre kort prosess, men velger i stedet omstendelige metoder som gjør at offeret rekker å bli reddet. Så også i Snømannen. Begynner dette grepet å bli foreldet, eller finnes det lesere som svelger slike plott uten å omkomme av latter? Er sluttscenene realistiske? En studie av snøsmelting innendørs. Rakel - finnes det en kvinne som henne? Grei ut om hvordan Harry og Rakel klarer å ha et forhold når all samtalen er høydramatisk. Ville de hatt et bedre forhold om de brukte mer tid på å snakke om fiskekaker, dekkskift og hvem som skal støvsuge? Anonymkode: 63e95...302
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #12 Skrevet 16. januar 2018 Oppgave 1) Velg noe annet Anonymkode: e8483...756 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #13 Skrevet 16. januar 2018 9 timer siden, malin9867 skrev: Har valgt snømannen ( bok + film) som særemne, fordypningsoppgave. Vet ikke hvor jeg skal starte. Må ha en problemstilling som er relevant. Jeg skal altså ha en problemstilling knyttet til snømannen bok og filmen, noe hjelp og få? Uff, uff, uff, for det første utrolig kjedelig oppgave, men stakkars deg og læreren, for boka er dårlig og filmen elendig. En passende problemstilling: «greit nok at boka ikke akkurat oste verdensklasse, men hvordan er det mulig å lage en så elendig film?» Anonymkode: e5a09...e8e 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #14 Skrevet 16. januar 2018 Jo Nesbø? Minst originale oppgavevalg noensinne. Ikke er han noen stor forfatter, heller, snarere tvertimot. Og hvorfor Snømannen? Blant de svakeste bøkene, og filmen er jo en katastrofe Anonymkode: 5c5c7...8b0 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #15 Skrevet 16. januar 2018 Nå får det være nok! Jo Nesbø er en he.. hersens møkkaforfatter! Anonymkode: d4823...330 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #16 Skrevet 16. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå får det være nok! Jo Nesbø er en he.. hersens møkkaforfatter! Anonymkode: d4823...330 Anonymkode: 993c9...212 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #17 Skrevet 16. januar 2018 Boka var kjempespennende, filmen var kjedelig - hva mangler i filmen? Anonymkode: 44952...434
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå