AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #21 Skrevet 16. januar 2018 Men da får du bestemme et sted som du og barna har lyst til å reise til, så får du bestille dit og så får han bare bli med. Hvis han nekter å delta på noe planlegging så kan han ikke forvente at du skal vente på han eller ta hensyn til hans eventuelle ønsker (som han nekter å si høyt). Du kan evnt være grei og si at du har funnet et hus og en tid og at du bestiller om x dager, så får han kaste seg rundt om han er uenig og plutselig vil bidra. Anonymkode: 9b350...4e2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #22 Skrevet 16. januar 2018 En ting jeg glemte å nevne om ferieplanleggingen her i huset: Dersom jeg spør mannen om innspill så vil han reise til et sted han kan drive med en sport han liker, og drasse med seg utstyr til mange titalls tusen på ferien. Dette ville da innebært at han var borte fra meg og barna for å drive med hobbyen sin i 4-6 timer så ofte han kunne, utstyret tar masse plass på et lite hotellrom (og han ville sikkert vært nervøs for å la det bli igjen der ubevoktet mens rengjøringspersonalet løper inn og ut) og det koster «en halv formue» å få sendt utstyret ned som spesialbagasje. Så det blir nesten slik at jeg ikke gidder å spørre han om hvor han vil vi skal reise, for det er ikke en familieferie dersom han bare skal drive med hobbyen sin (som også kan være farlig, dvs. at jeg ville ha bekymret meg for han hele tiden) Anonymkode: 8af00...445
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #23 Skrevet 16. januar 2018 Vi har ikke barn så vi planlegger noen ganger i god tid og noen ganger veldig rett før. Sist ferie ba han meg om å ordne alt fordi han ikke er så glad i å planlegge og jeg synes det er litt morsomt. Jeg ga ham ansvaret for noen ting, feks bestille flybillett. Vi snakker om datoer og blir som regel enige til slutte om når det funker for begge å ta fri fra jobb. Noen ganger er det litt vanskelig å bli enige da vi har litt forskjellige preferanser på reisemåte og ferie-aktiviteter. Anonymkode: 9b350...4e2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #24 Skrevet 16. januar 2018 Takk for svar alle Vi liker stortsett det samme. Det er familieferie så blir ikke noe hobbygreier. Siden han nesten ikke er hjemme resten av året . Men jeg legger alltid opp ferien til at vi gjør noe som alle liker. En dag her og en dag der. Og masse tid til bading og slappe av og kose oss. Liker å planlegge og bestille og alle er alltid fornøyd. Men ville så gjerne bare ha noen meninger fra mannen en gang. Da det står mellom 2 land.. må jo vite at han orker å kjøre så langt. Og hjelpe litt med utregning på div. Men får bestille det som er greiest så blir det vel bra uansett. Så får vi håpe på sol og sommer så spiller det egentlig ingen rolle hvor vi er Og det er bare så deilig å beestille tidlig. For det har alltid vært sånn at vi aldri vet når han har fri. Og kan aldri planlegge noenting. Før dager før. Og det er ikke så kjekt når man har barn og det er i fellesferien og det meste fullt..eller veldig dyrt. Så sist når vi bestillte tislig og tenkte at det var deilig. Begge to. Så var det så godt å bare slippe å tenke mer på det før sommeren 😊 TS Anonymkode: a3b5a...01b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå