Gjest supernova_87 Skrevet 15. januar 2018 #1 Skrevet 15. januar 2018 Jeg pleide å drømme. Da jeg var barn og livet var fælt så drømte jeg! Jeg drømte om karrieren jeg skulle ha, at jeg skulle bli til noe! Steder jeg skulle dra, ting jeg skulle oppleve. Jeg drømte om forrykende kjærlighet og en flott mann som skulle elske meg så høyt! Jeg drømte ikke bare om fremtiden, men også om ting som kunne skje der og da. At vi skulle vinne cup-en, at jeg skulle bli kretsmester, at jeg skulle gjøre noe skikkelig bra! At jeg skulle gjøre ditt og datt med vennene mine. Som ungdom var det mye flyktdrømmer, altså på hvordan jeg i det minste skulle bruke evnene mine til å få et godt liv og alt det innbefattet. Det er vel dette som er dagdrømming. Det var håpefulle tanker! Positive tanker! De gjorde meg godt. Ga meg energi, pågangsmot og jeg hadde en fremtidstro. Men nå drømmer jeg ikke lenger. Kanskje det er en konsekvens av å bli voksen? Man blir realistisk? Men tilfellet er jo at mange av tingene jeg drømte om i barndommen skjedde jo, jeg fikk det til. Jeg ble kretsmester, eller jeg gjorde ditt og datt med vennene mine. Fremtidsdrømmene har ikke blitt noe av, men de var gode da jeg hadde dem bare i kraft av å være flukt og drømmer! Fantasier om et liv der ting var bedre. Hvorfor gjør jeg ikke dette lenger? Å fantasere om f.eks en fremtidig partner eller om et reisemål, det er nesten helt tomt av sånne ting. Så dere andre voksne her inne: drømmer dere? Hva drømmer dere om? Jeg vil bli inspirert, øve meg på å drømme selv, så del i vei, beskriv noen av de fine eller sære fantasiene/drømmene dere har for dere selv! Og hvis dere er som meg og ikke drømmer, når tror dere det skjedde at dere sluttet, og hvorfor? Finnes det måter å øve seg på å drømme, og ha positive fantasier om potensialet i livet? Evt. bare urealistiske og overnaturlige drømmer om ting som kan skje? Er ikke drømmer bare positivt, en kreativ flukt fra livet som ofte er kjedelig og rutinepreget?
BerntHulken Skrevet 16. januar 2018 #2 Skrevet 16. januar 2018 Jeg drømmer noen ganger, men føler det blir mer og mer sjeldent. Jeg har drømt at pappaen min, som har vært død i over tyve år, er tilbake og lever. Jeg forteller han alt som har skjedd siden 1997. Spesielt innen sport som han var så interessert i. At Norge slo Brasil i 1998 og at Manchester United vant "The treble" i 1999. Det er så merkelig at han ikke opplevde dette, for det føles så lenge siden disse tingene skjedde og så kort siden han døde.. For noen måneder siden hadde jeg en utrolig lykkelig drøm, men jeg husker bare ikke hva det var om! Noen ganger har jeg drømt om ting, våknet, deretter sovnet igjen og drømt om den samme tingen! Det er så rart Har også drømt mye om krig; at vi har blitt invadert av både det ene og det andre, og at jeg har tjenestegjort. Har blitt drept opptil flere ganger Har også blitt jaget av rovdyr som alltid innhenter meg og setter tennene i meg! Dette kalles vel mareritt.. Det er en fantastisk lettelse å våkne fra disse drømmene! Jeg syns i bunn grunn drømmer er fint, enten det er mareritt eller gode drømmer. Som du sier, en positiv flukt fra den kjedelige realiteten. Jeg tror at drømmer er en blanding av ting som har skjedd, ting vi ønsker oss, frykter eller savner. Det er nok en suppe laget av forskjellige ingredienser. Jeg syns det er så artig når drømmene blir et virrvarr av urealistiske scenarier. F.eks som da jeg drømte at jeg spilte fotball som proff, og spilte med alle de andre verdensstjernene, men så spilte vi hjemmekampene på den lokale grusbanen hvor jeg bodde Helt logisk!
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #4 Skrevet 22. april 2018 Vent, snakker vi om dagdrømming eller drømming om natta, her? Anonymkode: 4a164...0f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå