AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #1 Skrevet 15. januar 2018 Har en sønn på fire som noen dager ikke greier å roe seg etter å ha kommet hjem fra barnehagen. Han snakker høyt, er vill og uhøflig. Der han normalt ville sagt "kan jeg få et glass vann?" gauler han i steden "gi meg vann!". Han gjør rampestreker, hører ikke etter og er bare helt gira. Han virker utslitt inni seg, men det er akkurat som at han ikke klarer å koble av den voldsomme stemningen fra barnehagen. (Går på en ganske vill avdeling). Har noen råd eller erfaring med dette? Anonymkode: 16bc9...6d4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #2 Skrevet 15. januar 2018 Bhg bør ha yogatime og avslapping. Full tempo i 7 timer er ikke bra. Han er nok overstimulert og overtrøtt. Anonymkode: 83d49...33e 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #3 Skrevet 15. januar 2018 Huff da. Jeg er pedagogisk leder og på min avdeling prøver vi å roe ned på ettermiddag. Deler barna i mindre grupper på flere rom, legger tilrette for bordaktiviteter, leser osv. Likevel ser jeg at noen barn blir helt ville når foreldrene kommer. De kan ha sittet rolig å lekt lenge, og når mamma kommer blir de helt turbo. Men altså, snakk med pedagogisk leder på avdelingen. Fortell hvordan barnet er på ettermiddag, og hva hun/han tenker. Kanskje de kan prøve å ta hensyn og roe litt ned på slutten av dagen? Anonymkode: 644a4...1a6 2
Vera Vinge Skrevet 15. januar 2018 #4 Skrevet 15. januar 2018 Noen barn blir jo litt hypre når de er slitne, noe mange er etter en dag i bhg. Mitt ene barn har ofte blitt sånn, og vi har da måttet hjelpe ham med å roe ned, f.eks. med å lese en bok, finne fram tegnesaker eller ta ham med på en rolig aktivitet som krever at han konsentrer seg. Har en sjelden gang satt på tv eller ipad, om jeg har vært desp, selv om de ellers ikke får se noe sånt før etter middag eller når det nærmer seg leggetid. Hos ham tror jeg ikke det har hatt med høyt volum osv i bhh, altså at det er tillært, men vi har sett det i andre situasjoner i helger også. Heldigvis har det blitt mye bedre med alderen (er 6 nå). Nå klarer han mer å si fra at han er sliten, og kan selv ta initiativ til rolig aktivitet fordi han kjenner at han trenger å roe ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå