AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #1 Skrevet 15. januar 2018 Er det verdt det å droppe ut av sykepleien etter 2,5 av 4 år, og heller begynne på 5årig lærerstudie? Jeg har alltid fått gode karakterer teoretisk men slet i praksisen og strøk en gang. Nå har jeg kommet på tanken, men vet ikke om det er verdt det når jeg kun har 1,5 år igjen av sykepleien ... Anonymkode: aaac0...1da
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #2 Skrevet 15. januar 2018 Jeg syntes det er dumt å gi opp når du har kommet såpass langt. Regner med at du er på et deltidstudie? Jeg hadde heller fullført, jobbet litt også vurdert å bli lærer. Strøk du fordi de mener du ikke passer som sykepleier, eller hva var grunnen? Anonymkode: 00cff...42e
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #3 Skrevet 15. januar 2018 Hva med helsefag- eller sykepleierlærer? Tenker siden du er flink teoretisk. Hvorfor strøk du, om jeg kan spørre? Var det manglende kunnskap, dårlig kjemi eller hva? For hvis du har kunnskapene som kreves, er jo helselærer et alternativ som sagt. Anonymkode: f566f...942 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #4 Skrevet 15. januar 2018 Om du ikke ønsker å jobbe innenfor helse er det like greit å droppe. Årene de går de.. Anonymkode: 510a0...536 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #5 Skrevet 15. januar 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du ikke ønsker å jobbe innenfor helse er det like greit å droppe. Årene de går de.. Anonymkode: 510a0...536 Støtter denne. Det er fort gjort å bli låst inn i et yrke man egentlig ikke vil være i. Anonymkode: b16e7...f81 2
Vampen Skrevet 15. januar 2018 #6 Skrevet 15. januar 2018 For å snu på det, hvorfor vil du bli lærer?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #7 Skrevet 16. januar 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Er det verdt det å droppe ut av sykepleien etter 2,5 av 4 år, og heller begynne på 5årig lærerstudie? Jeg har alltid fått gode karakterer teoretisk men slet i praksisen og strøk en gang. Nå har jeg kommet på tanken, men vet ikke om det er verdt det når jeg kun har 1,5 år igjen av sykepleien ... Anonymkode: aaac0...1da Studerer som grunnskolelærer og hvis du sliter med praksisen, kommer du definititvt til å synes at praksis på lærerutdanninger er også ganske utfordrende. Det er ikke "bare lære barna", du blir vurdert i alle vinkler. Mye kritikk og jobbe hardt med å lage egne lærer og lekseplan, oppgaver m.m. er en del av praksisen. Sykepleier gir mange jobbmuligheter, og synes det er lurt å fortsette med det Anonymkode: 4798e...0ab 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #8 Skrevet 16. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Studerer som grunnskolelærer og hvis du sliter med praksisen, kommer du definititvt til å synes at praksis på lærerutdanninger er også ganske utfordrende. Det er ikke "bare lære barna", du blir vurdert i alle vinkler. Mye kritikk og jobbe hardt med å lage egne lærer og lekseplan, oppgaver m.m. er en del av praksisen. Sykepleier gir mange jobbmuligheter, og synes det er lurt å fortsette med det Anonymkode: 4798e...0ab Studerer grunnskolelærer jeg også. Ikke enig i at det er mye kritikk, hverken mot meg eller mine medstudenter i praksis. Det krever selvfølgelig «litt» å være i praksis, men hvorfor er du redd for at TS skal utdanne seg til lærer? Det er nok av jobber som lærer også, siden du skriver det om sykepleien. Anonymkode: 0879f...380 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #9 Skrevet 16. januar 2018 Og forresten TS; kjør på! Bli lærer Anonymkode: 0879f...380
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #10 Skrevet 16. januar 2018 9 hours ago, AnonymBruker said: Studerer grunnskolelærer jeg også. Ikke enig i at det er mye kritikk, hverken mot meg eller mine medstudenter i praksis. Det krever selvfølgelig «litt» å være i praksis, men hvorfor er du redd for at TS skal utdanne seg til lærer? Det er nok av jobber som lærer også, siden du skriver det om sykepleien. Anonymkode: 0879f...380 Jeg studerer på IB nivå som er mye høyere enn norsk standard, så er ikke overrasket dere ikke får mye kritikk fra lærer og hard trening. Har aldri hevdet at jeg er redd for at TS skal jobbe som lærer, men har man begynt på sykepleier studiet burde man fullføre det. Det er mange typer jobbmuligheter for en sykepleier, også bla. være lærer for helsefag så jeg ser ikke hva som er poenget å droppe ut når Ts er snart ferdig utdannet. Hvis ts vil bli lærer så høres det ut som en bra ide, men det er vel teknisk sett lurt å fullføre først studiet ferdig. Anonymkode: 4798e...0ab
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #11 Skrevet 16. januar 2018 Sykepleier er kanskje ikke drømmeyrket, men å være lærer er nok verre. Hva med å bli lærer i sykepleie? Anonymkode: a03ac...92d 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #12 Skrevet 16. januar 2018 Du kan bli lærer på helse- og oppvekstlinja på vgs ved å ta PPU mener jeg? Anonymkode: d2b57...c4e
Siki Skrevet 16. januar 2018 #13 Skrevet 16. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan bli lærer på helse- og oppvekstlinja på vgs ved å ta PPU mener jeg? Anonymkode: d2b57...c4e Fra og med høsten 2019 er master et krav for å kunne ta PPU.
Gjest blåbærpike Skrevet 16. januar 2018 #14 Skrevet 16. januar 2018 Jeg vil råde deg til å fullføre sykepleierutdannelsen uansett hva du bestemmer deg for. Du ville ikke fått starte på lærerstudie før til høsten likevel, og da har du bare 1 år igjen på sykepleien. Fullfører du har du i verste fall en utdannelse i bakhånd - i beste fall finner du kanskje ut at det var rett likevel. Dropper du ut er det du har gjort til nå verdt lite...
Gjest earlgrey Skrevet 16. januar 2018 #15 Skrevet 16. januar 2018 Kommer jo an på hvilket trinn du vil jobbe på da. Om du vil bli barneskolelærer er det jo en fordel å gå grunnskolelærerutdanningen, men om du kunne tenkt deg voksenopplæring eller VGS kan du jo se på mulighetene for å fullføre utdanningen din og ta ettårig PPU. Da får du jo brukt den kompetansen du har i skolesammenheng
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #16 Skrevet 19. januar 2018 På 2018-01-16 den 17.25, Siki skrev: Fra og med høsten 2019 er master et krav for å kunne ta PPU. Ikke for PPU Y Anonymkode: d3eed...a17
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #17 Skrevet 19. januar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for PPU Y Anonymkode: d3eed...a17 Det kreves minimum to års arbeidserfaring for å komme inn, og ts kommer ikke til å få en jobb som lærer for yrkesfag på vgs nivå uten omfattende erfaring og praksis. Har en venninne som tok den varianten av PPU for et år siden, og det er massiv kamp om stillingene på vgs. Folk med omfattende fagerfaring og svært gode referanser kniver om jobbene, da ansettes ikke en som ikke har erfaring, slette karakterer og trøbbel med å stå. Kjipt for ts, men sant likevel. Anonymkode: 5c503...605
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #18 Skrevet 19. januar 2018 På 16.1.2018 den 17.34, blåbærpike skrev: Jeg vil råde deg til å fullføre sykepleierutdannelsen uansett hva du bestemmer deg for. Du ville ikke fått starte på lærerstudie før til høsten likevel, og da har du bare 1 år igjen på sykepleien. Fullfører du har du i verste fall en utdannelse i bakhånd - i beste fall finner du kanskje ut at det var rett likevel. Dropper du ut er det du har gjort til nå verdt lite... Enig. Anonymkode: 18dd3...22c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå