Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

må man være god i å tegne for å bli arkitekt, designer på pc,lage logoer, nettsider eller lignende?

noen som gjør noe av dette?

jeg er interessert i å designe hus( med møbler) eller lage logoer på pc. noen som vet om noen jobber man kan gjøre dette?

hvis det er noen som gjør dette: er du god i å tegne eller gjøre andre ting med henda? må man ha gode karakterer i kunst og håndtverk? eller hvilke fag burde man ha gode karakterer i?

er det vanskelig å bli det?

Anonymkode: 91ac2...06e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i alle fall vanskelig å bli arkitekt. Har flere venner som har nærmere 6 i snitt fra videregående, men som ikke kommer inn på arkitektutdanning. Det kreves gjerne at man har noe relevant erfaring å vise til eller at man har levert inn gode og kreative prosjekter under opptaksprosessen 

Møbeldesigner tror jeg jeg er noe lettere som man f.eks. kan få studert på kreative høyskoler 

Anonymkode: cc739...837

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er i alle fall vanskelig å bli arkitekt. Har flere venner som har nærmere 6 i snitt fra videregående, men som ikke kommer inn på arkitektutdanning. Det kreves gjerne at man har noe relevant erfaring å vise til eller at man har levert inn gode og kreative prosjekter under opptaksprosessen 

Møbeldesigner tror jeg jeg er noe lettere som man f.eks. kan få studert på kreative høyskoler 

Anonymkode: cc739...837

vet du hva man gjør som møbel designer?

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

vet du hva man gjør som møbel designer?

Ikke meg du har spurt, men jeg kjenner noen som hoppet av produktdesign-studiet et sted. Det var ikke så mye krav til tegneferdigheter i det hele tatt, bare kreativitet. Det varierte fra person til person om de foretrakk tegning for hånd eller data-programmer med tanke på 3D og skissering.

Selv gikk jeg studiespes med formgivning på vgs, så kan egentlig ikke si så mye på hva en møbeldesigner gjør. Antagelsene, etter min erfaring, er at (med frie tøyler) man har en idémyldring, lage prototype av produktet, og til slutt lage selve produktet.

Anonymkode: fd57c...52b

Skrevet

Å komme inn på arkitektstudiet er veldig krevende, siden det er opptak for studiet man må bestå. Kjenner mange som tok formgiving og ville prøve og bli arkitekter men de fleste endte med restaurantjobb. Jeg kjenner en som studerer det, og jeg er veldig positivt at man må kunne tegne. Har sett hennes arbeid med skisser av bygninger, i tillegg til at det er mye gruppearbeid i studiet. Det at en ikke kan tegne kan være ulempe.

Anonymkode: 47d04...abb

Gjest Henie Marie
Skrevet

grafisk designer? :) det burde du sjekke ut! 

Skrevet

Ja, man må kunne tegne for å bli arkitekt. Har møtt flere profesjonelle og flinke kunstnere med hovedsakelig tegnekunnskaper som har kommet inn på arkitetlinja, hvor flere av de faktisk svarer nei og ikke ønsker å gå der, nettopp fordi enkelte tegnere ønsker å bruke slike egenskap til noe annet enn å tegne bygninger. Det i seg selv kan forklare hvordan mennesketype som bør være på arkitektlinja er. 

Anonymkode: 0abf1...37e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...