Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det lurt å bruke kompresjonsbelte av typen Belly Bandit og lignende etter ks? Gjorde dere det?

Anonymkode: 2372a...4c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro det ikke er spesielt behagelig å ha noe som strammer magen etter keisersnitt.. 

Anonymkode: a79e1...3b6

• Liker 1
Skrevet

Det hadde jeg ikke orket å gå med etter noen av mine ks. Så løst og ledig som mulig

Skrevet

Å nei fy, det høres bare vondt ut. Gikk i løse klær en god stund. Alt stramt gjorde vondt i de første ukene. 

Anonymkode: 5065e...79b

Skrevet

Hva med hold-inn truser?Slike store som dekker hele magen?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke. Mest sannsynlig kommer du til å stjele med deg noen sexy nettingtruser fra sykehuset til bruk den første tiden (og hvis ikke kommer du mest sannsynlig til å angre på at du ikke gjorde det).

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vondt med noe stramt rundt såret. Delv 8 uker etterpå sliter jeg med vanlige high waist jeans. Bruker kun joggebukser, kjoler og skjørt.

Skrevet
12 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Absolutt ikke. Mest sannsynlig kommer du til å stjele med deg noen sexy nettingtruser fra sykehuset til bruk den første tiden (og hvis ikke kommer du mest sannsynlig til å angre på at du ikke gjorde det)

Ikke på SUS, der må fødende ha med nettingtruser selv til oppholdet. 

Anonymkode: 9e9d5...338

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke på SUS, der må fødende ha med nettingtruser selv til oppholdet. 

Anonymkode: 9e9d5...338

Poenget var at nettingtruser, en av de styggeste oppfinnelsene noensinne virkelig er redningen etter fødsel og/eller bukkirurgi. Det siste man vil ha er hold-in og kompresjonsklær 😉

Skrevet

Fikk dere heng over arret når dere ikke brukte kompresjon etter ks?

Var faktisk en fysioterapeut som tipset meg om magebelte og hold-inn truser.For at livmoren raskere skal trekke seg sammen og såret skal gro fint.Skulle visst hjelpe på livmorsammentrekningen å sove på magen også.

ts

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk dere heng over arret når dere ikke brukte kompresjon etter ks?

Var faktisk en fysioterapeut som tipset meg om magebelte og hold-inn truser.For at livmoren raskere skal trekke seg sammen og såret skal gro fint.Skulle visst hjelpe på livmorsammentrekningen å sove på magen også.

ts

Mitt arr er veldig fint. De har skjært på samme sted begge gangene. Heng er noe du kan få etter både fødsel og ks. Tror ikke magebelte og hold inn vil hjelpe deg. Også ville jeg tenkt komfort fremfor flott kropp. Man kan ha skikkelig vondt etter en slik operasjon

Skrevet

Hva menes med heng?

Anonymkode: ce5d4...b05

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva menes med heng?

Anonymkode: ce5d4...b05

At huden over arret henger litt over selve arret.Kommer kanskje helst hos de som hadde litt ekstra magefett fra før de ble gravide.

Skrevet

Om det blir pent kommer jo også ann på kirurgen som syr deg. Jeg har blitt stiftet med mine og har som sagt ett veldig fint arr. Men ei venninne ble sydd, men de sydde veldig stramt. Det er ikke pent selvom ho er syltynn. Så mye vil nok si hvordan de syr eller stifter deg

Skrevet

Jeg ble også stiftet, arret mitt synes knapt. 

Anonymkode: 5065e...79b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...