AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #1 Skrevet 15. januar 2018 Hei Datteri mi skjønner ikke leksa si og heller ikke jeg. Kan noen se på det og bare fortelle hva som skal gjøres her? Eks på nr1 har hun skrevet: sengen. Nr2 har hun skrevet: for,og Resten skjønner vi ikke. Er det meningen at vi skal skrive hva er verb osv? Nr3 så skjønner vi hva substantiv er. Men å finne et ird som er substantiv,egennavn og hankjønn samtidig? Anonymkode: f063a...cf6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #3 Skrevet 15. januar 2018 Seriøst? Hvis du googler disse ordklassene får du opp mange forslag til ord. Trodde for øvrig at alle som hadde fullført grunnskolen kunne dette.. I all fall mesteparten. Anonymkode: 3a47c...afa 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #4 Skrevet 15. januar 2018 Hun (ikke vi og ikke dere) skal skrive et eksempel på hver type ord. substantiv, egennavn, hannkjønn : Ole, Bjørn, Gunnar osv osv Anonymkode: 8efee...b11
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #5 Skrevet 15. januar 2018 Ja.mente norsk heheh.. Ja. Jeg tenkte og det samme. Som feks navn. Men ble usikker. Anonymkode: f063a...cf6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #6 Skrevet 15. januar 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Hvis du googler disse ordklassene får du opp mange forslag til ord. Trodde for øvrig at alle som hadde fullført grunnskolen kunne dette.. I all fall mesteparten. Anonymkode: 3a47c...afa Joda. Ttodde jeg og. Men klarte visst å glemme det da det er ca 20 år siden jeg lærte dette.. Anonymkode: f063a...cf6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå