Gå til innhold

Tar virkelig mange i dag ikke hensyn til avtaler og klokkeslett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av å vente på folk som ikke kommer, ikke gir beskjed og bare dukker opp flere timer etter en avtale eller ikke i det hele tatt.
Jeg selger av og til ting på en lokal side på facebook eller finn. Jeg lager avtaler og sitter og venter, men i 2 av 3 tilfeller kommer folk opp til flere timer etter avtalt tid. Ikke uvanlig at de ikke dukker opp den dagen i det hele tatt. Når jeg sender en melding og spør hvorfor de ikke kom for å hente varen, så kommer det en dårlig unnskyldning, å det glemte jeg, eller jeg fikk ikke tid.

Jeg kunne aldri gjøre det på den måten. Har jeg en avtale så dukker jeg opp når vi har avtalt eller jeg sender en melding og sier jeg blir forsinket. Det kan komme noe i veien for alle, men jeg synes det er respektløst å la andre vente på den måten uten å gi beskjed. Det koster så lite å si i fra.
Jeg har mistet helt lysten på å selge ting, så ofte gir jeg det bort til bruktbutikkene hvis det ikke er ting med stor verdi.

Anonymkode: 6c47e...429

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei av å vente på folk som ikke kommer, ikke gir beskjed og bare dukker opp flere timer etter en avtale eller ikke i det hele tatt.
Jeg selger av og til ting på en lokal side på facebook eller finn. Jeg lager avtaler og sitter og venter, men i 2 av 3 tilfeller kommer folk opp til flere timer etter avtalt tid. Ikke uvanlig at de ikke dukker opp den dagen i det hele tatt. Når jeg sender en melding og spør hvorfor de ikke kom for å hente varen, så kommer det en dårlig unnskyldning, å det glemte jeg, eller jeg fikk ikke tid.

Jeg kunne aldri gjøre det på den måten. Har jeg en avtale så dukker jeg opp når vi har avtalt eller jeg sender en melding og sier jeg blir forsinket. Det kan komme noe i veien for alle, men jeg synes det er respektløst å la andre vente på den måten uten å gi beskjed. Det koster så lite å si i fra.
Jeg har mistet helt lysten på å selge ting, så ofte gir jeg det bort til bruktbutikkene hvis det ikke er ting med stor verdi.

Anonymkode: 6c47e...429

Helt enig med deg. Sykt frustrerende og unødvendig. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å holde på slik. Om du selger noe og har lovet det bort til den som da ikke dukket opp til rett tid, så hadde jeg tatt kontakt med neste aktuelle kjøper som har meldt interesse, at den forrige ikke dukket opp, og om denne fortsatt er interessert og kan komme kl da og da, og hente varen. Så om da den andre kommer dagen etter og skal hente varen, så sier du beklager, men du dukket ikke opp så jeg solgte til en annen.

Anonymkode: 653e6...3d2

Skrevet

Var jeg som skrev. Kom borti ab knappen

Skrevet

På Finnannonser setter jeg «fra til» tid de skal hente, og er tydelig på at om de ikke dukker opp da, selges den til neste på lista . Og er det ingen neste på lista så kan det være jeg gir det til loppis på tass ☺️

Anonymkode: 9f2c3...054

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...