AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #1 Skrevet 15. januar 2018 jeg skal snart søke på vgs. men jeg aner ikke hviken. er det noen som har noen skoler de syntes er morsome å gå på( helst ikke så vanskelig eller mye jobb) ikke tenk på hva jeg liker å gjøre osv. jeg vil bare høre hva folk har valgt, om de synes den er bra, og hva man gjør eller om det er mye arbeid Anonymkode: 31daf...499
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #2 Skrevet 15. januar 2018 Angrer veldig på at jeg ikke gikk allmennfag musikk. Selv om det er hardt med mye lekser ... Hva du interesserer deg for spiller jo stor rolle. Anonymkode: 94d6c...2e9
Tibbie Skrevet 15. januar 2018 #3 Skrevet 15. januar 2018 Mener du hvilken linje? Eller mener du faktisk skole? :O Jeg gikk teater. Morsomt, men ikke noe jeg har hatt spesielt mye bruk for i senere utdanning Men det bidro til stor selvutvikling! Ønsker litt at jeg gikk media. Du høres ikke ut som en som er veldig glad i skole, så studiespesialiserende er kanskje ikke noe for deg.
anonymerjeg Skrevet 15. januar 2018 #4 Skrevet 15. januar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Angrer veldig på at jeg ikke gikk allmennfag musikk. Selv om det er hardt med mye lekser ... Hva du interesserer deg for spiller jo stor rolle. Anonymkode: 94d6c...2e9 ja, jeg vet at det har mye å si, men ville bare høre hva folk hat gått på. for å få ideer
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #5 Skrevet 15. januar 2018 Regner med du ikke vet hva du vil bli? Da burde du tenke litt smart og du har flere valg. Vet du ikke hva du vil bli, men du vet at du mest sannsynligvis vil gå høyere utdanning? - Ta almmenfag. Ja det er mye jobb, men du dør ikke. Det er 3 år av ditt liv. Du kommer til å angre om du ikke velger dette. Når du vet at det er det smarteste valget. Om du trenger noe å se frem til - søk folkehøgskole som et friår før jobb eventuelt høyere utdanning. Og da etter almennfag. Du kan også f.eks sjekke etter muligheter for å studere et år i utlandet. Få de 3 årene unna først som sist. Surt å betale som privatist senere. Tungt å ta igjen som 30 åring. Få det unna er mitt råd. Med denne utdanningen så åpnes veldig mange dører senere. Du vet ikke hva du vil bli. Men du kunne ha tenkt deg å jobbe som xxx i 10 år før du finner ut drømmen din - ta yrkesfag. Velg det faget du kunne ha tenkt deg som mellom jobb. Men som du også kan risikere å jobbe i mange år som. Hvorfor dette er smartere enn å velge det vennene dine velger, bare fordi du vil være sosial og tulle i 2 år. Er fordi du da kun trenger vg3 påbygg (et jævlig tungt år for å si det mildt) for å komme deg innpå høyere utdanning og få deg den utdanningen du ønsker. Dette året kan du blant annet ta under voksenopplæring senere i livet. Derav mulig "dritt jobb men ikke drømmen jobb" muligheten. Anonymkode: b9f3f...d4a 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #6 Skrevet 15. januar 2018 Jeg var/er en typisk skoleflink elev og jeg tror alle forventet at jeg skulle gå vanlig studiespess, men jeg ville prøve noe helt nytt og annet og valgte helse og oppvekstfag, og helseservice på vg2. Jeg lærte mye tull, men jeg lærte også en del nyttig. Og ikke minst lærte jeg hvor mye respekt jeg faktisk har for de menneskene som jobber i den type yrker. Jeg var/er ikke særlig flink til å vise omsorg og genrelt det å samhandle med folk jeg ikke kjenner, og derfor var det ganske lærerikt å få utvikle seg på det bare av å velge en litt annen linje på vgs. Jeg liker å utfordre meg på ting jeg absolutt er dårlig til, så etter vgs dro jeg i militæret, og nå studerer jeg det jeg alltid har hatt lyst til å studere. Anonymkode: e659e...344
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå