Gå til innhold

Velger bort mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oj, det var lenge å ikke ha mensen.

Jeg trodde, så sant man ikke bruker hormonspiral eller p-sprøyte, at mensen ville komme til slutt av seg selv om man utsatte og utsatte ?

jeg bruker enfase p-piller, når jeg kutter ut pillefri uke og begynner rett på neste brett virker de på samme måte som p-sprøyte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare legge til at man ikke vet om man fungerer som man skal ved å ha mensen, nettopp fordi den er kunstig. Dette har jeg selv smertelig fått erfare, da jeg sluttet med pillene, og mensen plutselig opphørte....

Da jeg gikk på piller syntes jeg mensen var grei nok, ikke så vondt eller mye for meg. Og som Greensky sier; så vet man at man med stor sannsynelighet ikke er gravid.

Men jeg kjenner jo til gravide som har fått mensen og , mens de har gått på piller, så bænkers vil det jo aldr være.

Tror de fleste på piller har mensen, fordi de følger bruksanvisninigen som følger med, og der er det lagt opp til at man skal ha det.

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg bruker enfase p-piller, når jeg kutter ut pillefri uke og begynner rett på neste brett virker de på samme måte som p-sprøyte.

Ja, vet at det går an, har gjort det selv tidligere, i perioder, men trodde at mensen ville komme av seg selv til slutt om man utsatte og utsatte i flere måneder (og år i ditt tilfelle)

Gjest TomKrus
Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener, sammenlikner du det å være bløder med å menstruere eller gi blod? Om blodet ikke haddekoagulert hadde man risikert å blø i hjæl av et skrubbsår.

Hvis det var veldig gunstig å blø med tanke på produksjon av celler, tipper jeg det ville tatt litt lenger tid før koaguleringsprosessen tok til. Eller kanskje man hadde utviklet andre former for kontrollert blødning.

Angående menn og deres blodgivervaner, så kan det være mange årsaker til deres mindre risiko for hjerteinfarkt (kanskje blodgivere er mer bevisst sin egen kropp og ernæring?).

Men dette er et sidespor, og for å være på den sikre siden bør jeg starte med å gi blod snart.

Skrevet
Men dette er et sidespor' date=' og for å være på den sikre siden bør jeg starte med å gi blod snart.[/quote']

Det bør du sikkert uansett av helt andre årsaker ;)

Gjest TomKrus
Skrevet

Jeg både er og er ikke enig med deg, der.

Enig? Jeg har da ikke kommet med noen som helst påstander. Jeg bare spør, jeg.

Skrevet

Jeg er helt for å kutte mensen med p-piller, jeg. Problemet er at det ikke funker for meg. Jeg har enfasepiller, og jeg har prøvd. Mensen kom etter to måneder - helt plutselig, og varte lenger enn vanlig. I tillegg fikk jeg mye vann i kroppen, og så ut som en bolle. Fikk ikke lyst til å prøve det ut videre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...