AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #1 Skrevet 15. januar 2018 jeg bare lurer på hvorfor det er så innmari mye stress på skolen nå.(9.trinn) forstår ikke lærerene at det er for mye? det er som at de ikke planlegger sammen. for noen månder siden var det så mye å gjøre at mange fikk sammenbrudd. mage sa fra til lærerne, men de har ikke gjort noe med det. jeg føler at jeg blir alt for stressa og klarer aldrig å slappe helt av. jeg vet alltid at det er noe jeg må gjøre. jeg har også fått mye dårligere karakterer dette året. kan noen si hva jeg burde gjøre for å bli mindre stressa? er det noen som vet hvorfor ikke noen lærere(eller kommunen) gjør noe med dette? Anonymkode: 49943...750
Gjest F S Skrevet 15. januar 2018 #2 Skrevet 15. januar 2018 (endret) Husker jeg bytta skole (videregående) pga det der... en mulighet? (Hvis du typisk har fått 'alle de verste lærerne' ). Var så heldig at jeg kjente noen på en annen skole og sammenlignet. Snakka med rådgiver på annen skole. Ellers fortsetter fort stresset i jobb-sammenheng også. Så det var dette med stressmestring(-kurs o.l) da? Klem. Endret 15. januar 2018 av F S
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #3 Skrevet 15. januar 2018 7 minutter siden, F S said: Husker jeg bytta skole (videregående) pga det der... en mulighet? (Hvis du typisk har fått 'alle de verste lærerne' ). Var så heldig at jeg kjente noen på en annen skole og sammenlignet. Snakka med rådgiver på annen skole. Ellers fortsetter fort stresset i jobb-sammenheng også. Så det var dette med stressmestring(-kurs o.l) da? Klem. hva gikk du på? hvis du vil si det Anonymkode: 49943...750
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #4 Skrevet 15. januar 2018 Føler med deg! Har de siste årene opplevd u.skolen gjennom egne barn, og presset der er helt sykt! Når en norsklærer kan si at pensumet er for stort allerede før skoleåret har begynt, og at ingen kan forvente toppkarakterer i norsk, da er det noe stein, hakka, galt!!! Om ikke diktene analyseres ihht. lærerens oppfatning, så gis det dårlig karakter! Personlig er jeg glad i skolen, har alltid hatt gode karakterer og oppmuntrer barna mine til å jobbe med sine fag. Men det jeg har opplevd i det siste, gjør at jeg ikke kan fremsnakke skolen lenger Anonymkode: c9f6c...e43 1
Gjest F S Skrevet 15. januar 2018 #5 Skrevet 15. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: hva gikk du på? hvis du vil si det Anonymkode: 49943...750 ☺☺ Begynner dessverre å bli noen år siden (du høres ut som ung og HOT! ☺) så jeg vet ikke hvor relevant det er. Gikk på Naturfag (og fortsatte på NTNU) på en skole i Oslo Øst (som ikke var så uforholdsmessig strebersk og kjent som etpar av skolene du GARANTERT har hørt om). Men man må nok forhøre seg litt rundt (noen eldre rundt deg eller på skolen det gjelder? Studieplan? Antall prøver?) Tvi tvi, husk at dette ikke betyr alt da! ☺ Stooor klem
Gjest F S Skrevet 16. januar 2018 #6 Skrevet 16. januar 2018 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Føler med deg! Har de siste årene opplevd u.skolen gjennom egne barn, og presset der er helt sykt! Når en norsklærer kan si at pensumet er for stort allerede før skoleåret har begynt, og at ingen kan forvente toppkarakterer i norsk, da er det noe stein, hakka, galt!!! Om ikke diktene analyseres ihht. lærerens oppfatning, så gis det dårlig karakter! Personlig er jeg glad i skolen, har alltid hatt gode karakterer og oppmuntrer barna mine til å jobbe med sine fag. Men det jeg har opplevd i det siste, gjør at jeg ikke kan fremsnakke skolen lenger Anonymkode: c9f6c...e43 Kunne ikke vært sagt bedre! 'Like' på den der! Hva med å gi de fleste unge en god start og mestringsfølelse??! Fremfor det trykket man tidsnok får som voksen??Læren om livet er mer enn bare karakterjag og stress! Som sagt, det er (om ikke annet) litt forskjell på skolen (omtrent som å bytte bank). Og du, TS, når du etterhvert kommer ut arbeidslivet (bare du får begynt på det du vil), så spør de ikke om karakterer, de ser stort sett bare på om du har fullført utdannelsen/tittelen (og erfaring) Det er takken for alt vi (jeg) ni-leste på skolen, på bekostning av... (fyll ut selv)! Ikke glem at mange er glad i, og enige, med deg da TS!!! (Start der på din vei)☺☺☺ Klem Endret 16. januar 2018 av F S Lagt til setning
Gjest F S Skrevet 16. januar 2018 #7 Skrevet 16. januar 2018 (endret) Jeg fåe vel negative kommentarer på denna... men hvis vi gir nok likes til TS over, kanskje noen av disse politikerne hører oss?? (som bare krangler seg i mellom fremfor å finne gode løsninger) Kampanje... Endret 16. januar 2018 av F S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå