Gå til innhold

Hvilken alkohol er best

Anbefalte innlegg

Skrevet

til å drukne sine sorger? (Har ikke drukker alkohol før.)

Ønsker ikke å bli full eller noe særlig beruset, bare få den deilige følelsen som folk snakker om, som gjør en mer avslappet osv.

Vil helst at det kan kjøpes på matbutikk og ikke vinmonopolet.

Anonymkode: ca2cb...959

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

til å drukne sine sorger? (Har ikke drukker alkohol før.)

Ønsker ikke å bli full eller noe særlig beruset, bare få den deilige følelsen som folk snakker om, som gjør en mer avslappet osv.

Vil helst at det kan kjøpes på matbutikk og ikke vinmonopolet.

Ingen. Alkohol forsterker angst og depresjon, den demper det ikke. 

Om du allerede er trist før du drikker så er det stor sannsynlighet for at du blir minst 10 ganger tristere når du er full.

• Liker 2
Skrevet

Nei og nei, alkohol hjelper ikke, og har du ikke drukket før bør du ikke eksperimentere nå.

Anonymkode: 09090...eab

Skrevet
Akkurat nå, WubWub skrev:

Ingen. Alkohol forsterker angst og depresjon, den demper det ikke. 

Om du allerede er trist før du drikker så er det stor sannsynlighet for at du blir minst 10 ganger tristere når du er full.

Men jeg vil ikke bli full, kun få i meg littegranne sånn at jeg får den gode effekten. Den folk snakker om som gjør de litt ekstra glad, eller den som hjelper å roe ned tankene, stresse ned, få sove bedre og alt sånt.

Skrevet (endret)

.

Endret av æøå*
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Kjøp heller is og sjokolade og se en gøy film, alkohol er aldri løsningen. :klem:

Skrevet

Men jeg vil ikke bli full, kun få i meg littegranne sånn at jeg får den gode effekten. Den folk snakker om som gjør de litt ekstra glad, eller den som hjelper å roe ned tankene, stresse ned, få sove bedre og alt sånt.

Det hjelper ikke hvis sinnstemningen er så dårlig, og etterpå føler du deg tusen ganger verre.

Anonymkode: 09090...eab

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, stf skrev:

I matbutikk kan du velge mellom øl, cider og rusbrus. Syns forøvrig ikke du bør drukne sorger i alkohol.

Hvilken av disse gir meg effekten jeg ønsker?

Skrevet

Problemet for mange er bare at med et trist utgangspunkt, så blir man bare ekstra trist. Alkohol er ikke medisin.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser at moderator leser i tråden så jeg vil bare presisere at det ikke er snakk om selvmordstanker eller noe sånt. Og alkohol er et lovlig rusmiddel, derfor regner jeg med at denne tråden ikke blir stengt.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ikke bli glad når du har tristhet som utgangspunkt. Og siden du aldri har drukket før blir du veldig fort full.

Jeg syntes du bør vente med å prøve ut alkohol til du er psykisk stabil

• Liker 1
Skrevet

Ellers så er ikke alkohol noe god sovemedisin, søvnen man får når man har drukket er ikke kvalitetsmessig god. 

Skrevet

Det går ikke an å drukne sorgene sine alkohol. Alkohol forsterker den sinnstemningen an har fra før.

Anonymkode: ca781...1bb

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte ikke å bruke alkoholen til å sove, bare til å føle meg bedre gjennom dagene mens jeg er våken.

Skrevet (endret)

Jeg tenkte ikke å bruke alkoholen til å sove, bare til å føle meg bedre gjennom dagene mens jeg er våken.

Men som allerede flere har nevnt, meg inkludert så vil du ikke føle deg bedre men verre. Alkohol forsterker følelsene man sitter med før man begynte drikke. Om du er glad så blir du gladere, om du er trist så blir du tristere. Er du sint så blir du sintere osv.

Derfor er det best å styre unna flaska når man har det vanskelig og vondt med mindre du vil risikere å bli akutt mye sykere enn du er nå.

Endret av WubWub
  • Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken av disse gir meg effekten jeg ønsker?

Vet ikke hva som gir mest effekt. Øl blir man fort trøtt av. Men igjen, ikke drukne sorgene i alkohol. Følelsene du har blir forsterket, og er du trist og lei blir alt bare verre med alkohol.

Jeg vet ikke hva slags sorger det er snakk om, men du bør heller snakke med noen.

Anonymkode: c5edd...8bf

Skrevet

Hvitvin

Anonymkode: 19a84...50e

Skrevet

Det går ikke an å drukne sorgene sine alkohol. Alkohol forsterker den sinnstemningen an har fra før.

Anonymkode: ca781...1bb

Forsterkes sinnstemningen man har mens man er påvirket, eller kun etter at rusen er gått ut av kroppen? Det er vel uansett ikke alltid sånn?

Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)

Øl eller vodka 

Endret av Axl Rose
Skrevet
1 minutt siden, WubWub skrev:

Men som allerede flere har nevnt, meg inkludert så vil du ikke føle deg bedre men verre. Alkohol forsterker følelsene man sitter med før man begynte drikke. Om du er glad så blir du gladere, om du er trist så blir du tristere. Er du sint så blir du sintere osv.

Derfor er det best å styre unna flaska når man har det vanskelig og vondt med mindre du vil risikere å bli akutt mye sykere enn du er nå.

Jeg ser jo for meg et typisk tilfelle av en litt nedfor person som blir overtalt av vennene sine til å bli med ut på byen for å drikke. Det gjør de og personen som tidligere var nedfor er nå happy på dansegulvet. Dette har jeg vel fra film og tv, antar jeg, men er det aldri sånn? Personen ville blitt enda mer nedfor enn den var før de dro på byen?

Det er som sagt ikke dette eller denne effekten jeg ønsker, så det var bare et eksempel. Jeg hører hva dere sier og får vel tenke over det. Går nå ut ifra at ingen av dere vil svare på hva som hadde vært best å drikke hvis jeg allikevel skulle drukket alkohol?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...