Gå til innhold

Hvordan droppe mensen...

Fremhevede innlegg

Gjest Dixie i.i
Skrevet

Står i dagens aviser at mensen er "ut", og at kvinner som går på p-piller kan droppe mensen helt. Hvordan gjør man det da?

Går på 3 fase pillen Trionetta, vet at jeg kan utsette mensen i opptil 10 dager med å spise de siste pillene. Men om jeg skal kutte ut mensen, hvordan gjør jeg det da? Bare går rett på et nytt brett eller??

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Da forsetter du bare og ta pillene uten pause.

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Det er ikke så lurt å prøve å utsette mensen dersom du går på piller med ulike mengder hormoner. Altså der pillene har en farge for den første uka, en annen farge for den andre, o.s.v. Pillene skal helst ha samme mengder hormoner gjennom hele måneden.

Gynekologer mener faktisk at dersom man skal gå på p-pillen, er det bedre for kroppen å være helt uten mens enn å få en blødning en gang i måneden.

Gjest Anonymous
Skrevet

Synd at det er så varierte meninger om akkurat det. Selv er jeg blant dem som fossblør, og da jeg nevnte muligheten for å bli kvitt mensen for legen min, så han forskrekket på meg og sa at jeg ikke måtte finne på å ta p-piller kontinuerlig for da fikk jeg aaaaaaaaaltfor mye hormoner i kroppen.

Skrevet
da jeg nevnte muligheten for å bli kvitt mensen for legen min' date=' så han forskrekket på meg og sa at jeg ikke måtte finne på å ta p-piller kontinuerlig for da fikk jeg aaaaaaaaaltfor mye hormoner i kroppen.[/quote']

Og det hadde han helt rett i! :o :o

Gjest Anonymous
Skrevet

Men i dag er alle avisene fulle av at legene forsikrer kvinner om at det IKKE er farlig... At dagens piller har så lite hormoner at det ikke er farlig å ta dem alle dagene. Men at ja, det er de pillene som er like hele måneden som er egent til dette, ikke tri-fase-pillene, slik som jeg f.eks spiser.

Vurderer nå å droppe pillene helt fordi jeg ikke liker hormonene jeg da... heller enn å spise dem hele tida. (men noen prevensjon må jeg jo ha, så det er på vurderingsplanet enda)

Skrevet

Men at ja, det er de pillene som er like hele måneden som er egent til dette, ikke tri-fase-pillene, slik som jeg f.eks spiser.

Da får du skifte til p-piller som har likt med hormon hele veien da :)

(Har ikke p-plaster og p-plaster også lik hormonmengde hver dag?)

Skrevet
Da forsetter du bare og ta pillene uten pause.

Nei nei, dette fungerer bare for trifase-piller. Med trionetta og liknende er man faktisk ikke beskyttet mot graviditet hvis man utsetter mensen med et nytt brett. Dette fordi de første pillene er de svakeste, kan fint få eggeløsning.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det står nå iverfall HER at man kan forsette og ta p-piller uten pause for å hoppe over mensen

Skrevet
Det står nå iverfall HER at man kan forsette og ta p-piller uten pause for å hoppe over mensen

Ja, men det gjelder bare monofase-piller. Det er mange som gjør dette med trifase-piller også, men det er altså feil. Man risikerer ikke bare graviditet, men kroppen får også en unødvendig jojo-kur med hormoner.

Det man derimot kan gjøre er å spise fra to brett samtidig. Dobbelt antall av røde, hvite og gule. (42 dager altså)

Skrevet

Akkurat det siste du sier der er et stort problem.. jeg er heller ikke for å stappe kroppen min full av hormoner, og kunne godt tenke meg å slutte med det.. hvilke andre sikre prevansjonsmidler finnes det for jenter på min alder (snart 23) som ikke har født barn og som er i fast forhold.. (av den grunn er kondomer utelukket.. )?

Gjest Anonymous
Skrevet

Akkurat det siste du sier der er et stort problem.. jeg er heller ikke for å stappe kroppen min full av hormoner, og kunne godt tenke meg å slutte med det.. hvilke andre sikre prevansjonsmidler finnes det for jenter på min alder (snart 23) som ikke har født barn og som er i fast forhold.. (av den grunn er kondomer utelukket.. )?

Vel, jeg er et par-tre år eldre enn deg, og også i et fast forhold, uten barn, og ikke så lysten på kondom egnetlig. Vurderer disse pfc (pearly eller ladycomp), som sies å ha samme sikkerhet som p-piller eller spiral, men jeg spurte om det ien tråd som eksisterte om det tema, og det virker som om man enten mener "det er ikke sikkert nok" eller "hva skal du med det, kjøp et termometer" (Jeg har ikke lyst på et termometer, da hadde jeg kjøpt et termometer da...) Vi får se...

Lite lysten på å putte i meg hormoner enda ei ekstra uke hver måned i alle fall. Nok hormoner!

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det bare meg som reagerer på at dere som ikke er i fast forhold ikke er lysten på å bruke kondom? Er jo da det er viktig å bruke kondom jo! Ellers vet du jo ikke hva du får med deg på veien av skumle sykdommer!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi ER i fast forhold... Lese det som står?

Skrevet
Vi ER i fast forhold... Lese det som står?

:ler: jepp,kan være en fordel ;)

Gjest Anonymous
Skrevet
:ler: sånn kan det gå når man skal være altfor rask!
Skrevet
:ler: sånn kan det gå når man skal være altfor rask!

Hehe... :ler: *skyndte seg å skrive... * :hoppe:;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...