Gå til innhold

På tide at Nav tar opp samtaler de har med brukere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før helgen ringte jeg 55553333 for å spørre om en sak ang meg. 

Maken til frekk samtale fra nav. Satt der og var spydig. Lot det skinne igjennom hele samtalen at jeg var dum.  Fikk ikke svar på det jeg spurte om. Gjentok 5 ganger, hva er det du ikke forstår? 

Jeg  sa at det var en feil bla. Nei, hva er det du ikke forstår?  Personen snakket i tillegg dårlig norsk, så jeg måtte anstrenge meg. Jeg har litt nedsatt hørsel, men hører godt i tlf når det er tydelig norsk.Jeg ga opp hele samtalen.

I dag har jeg vært på det lokale navkontor. Det viser seg at jeg hadde rett, det var gjort feil.

Anonymkode: de1b4...464

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Evt. kan du laste ned en app til telefonen din som tar opp samtaler du har, sånn til neste gang i hvert fall. Så kan du enten høre de omigjen eller ta de med til NAV saksbehandleren din og si at dette må de fikse. De må jo ha noen som snakker norsk som tar telefonen. 

Anonymkode: 84ce2...49e

• Liker 1
Skrevet

Alle samtaler med bedrifter bør tas opp på lydopptak og dokumenteres/arkiveres på kunde. 

Anonymkode: 507a1...135

Skrevet

Vi som jobber i NAV ønsker oss også denne funksjonen slik at trusler og skjellsord kan bli fulgt opp skikkelig. 

Anonymkode: 48d65...ed8

• Liker 17
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi som jobber i NAV ønsker oss også denne funksjonen slik at trusler og skjellsord kan bli fulgt opp skikkelig. 

Dette!!

Anonymkode: 5297e...26e

• Liker 4
Skrevet

Jeg tar opp alle samtaler med Nav og andre offentlige instanser. Har en app på telefonen. Tar også opp alle møter. Det er ikke nyttig bare for å vise til feil info, men også de gangene jeg selv ikke husker eksakt hva som er sagt. 

Anonymkode: 4aa79...a82

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar opp alle samtaler med Nav og andre offentlige instanser. Har en app på telefonen. Tar også opp alle møter. Det er ikke nyttig bare for å vise til feil info, men også de gangene jeg selv ikke husker eksakt hva som er sagt. 

Hvilken app er dette? 

Anonymkode: 1910d...9f0

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken app er dette? 

«Huskalt»

Anonymkode: 507a1...135

Skrevet

Call Recorder er en velfungerende app for dette.

• Liker 2
Skrevet

Disse appene, tar de opp alle samtaler? Eller kan man trykke før man ringer/svarer på telefonen at man ønsker at dette skal tas opp?

Hadde ikke orka at timeslange samtaler med venner/familie lå lagra der, og måtte bladd meg igjennom alt dette for å finne de samtalene jeg trenger... 

Anonymkode: 46107...a0d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Disse appene, tar de opp alle samtaler? Eller kan man trykke før man ringer/svarer på telefonen at man ønsker at dette skal tas opp?

Hadde ikke orka at timeslange samtaler med venner/familie lå lagra der, og måtte bladd meg igjennom alt dette for å finne de samtalene jeg trenger... 

Call Recorder tar opp alt i itgangspunktet. Men det er ikke verre enn at man legger nummeret i ignoreringslisten.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken app er dette? 

Call recorder

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den tar opp alt, men du kan lage en ignoreringsliste. Og så slettes samtaler etterhvert automatisk, jeg går inn og lagrer de jeg vil beholde. Resten flytter seg etterhvert som innboksen blir full.

Skrevet

Begynner den å ta opp samtalen så fort man får svar?anbefaler dette til navsamtaler.neste gang kommer jeg til å offentliggøre det på youtube.

Nav har mange som snakker dårlig norsk. Jeg forstår de kan ha en dårlig dag. Det er nok mange rare samtale som kommer inn. Da får de søke seg annen jobb. De passer ikke i den stillingen. Har opplevd de før. De påstår ting er rett. Uten å ha sett på saken. Blir oppgitt. Og sende klage via nettstedet, er bortkastet tid. Det bare viser at nav ikke fungerer.

Dessuten er de forlite folk. Ventetid 12 min...og det er etter all tastingen en skal gjennom. Pluss repeterende stemme som snakker. Når jeg har 30 min pause, så renner tiden fort. Og med tanke på at dette kunne tatt 4 min om noen tok tlf med en gang

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som mangeårig bruker av NAV sier jeg det samme. Hadde enda trusler og skjellsord blitt tatt opp så det kunne blitt fulgt opp skikkelig. Men antar de opptakene hadde blitt sletta fort... 

Anonymkode: 86e5f...de2

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette!!

Anonymkode: 5297e...26e

Da hadde det kanskje blitt slutt på trusler og skjellsord. 

Skrevet

Hvor lovlig er egentlig sånne app'er? Firmaer og offentlige instanser som tar opp samtaler må opplyse om det når samtalen starter, det samme gjelder vel privatpersoner?

Anonymkode: e7aef...f94

• Liker 1
Skrevet

Har selv erfaring med at NAV bare ikke hører etter og spyr ut ting som får en til å føle seg som en fjott. Jeg er sykepleierstudent og jobber på et sykehus, og fikk en bakterieinfeksjon som ikke var forenlig med å jobbe med syke pasienter, selv om jeg følte meg frisk. Ble derfor tvangssykemeldt av legen. Jeg var innom NAV for å høre om jeg fortsatt kunne studere som normalt, og ta eksamen selv om jeg var sykemeldt fra jobben. Forklarte til og med hvorfor. Og det den ansatte klarer å få ut av dette er at jeg er en lat student som sykemelder seg for å slippe å ta eksamen. Gjentok flere ganger slik som deg, men likevel fikk jeg null svar på det jeg lurte på. Sinnsykt irriterende folk som bare dømmer deg nord og ne for å gå innom! 

Anonymkode: 7e8f4...6ba

• Liker 5
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, siden jeg har opplevd ubegrunnede trusler fra NAV-ansatte, når de har gjort feil. 

Anonymkode: e2b62...423

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som en veldig god ide at samtlige samtaler hos Nav arkiveres en stund ja.

Jeg har ei venninne som har vært nødt til å gå i det systemet der noen år, mange år faktisk, fordi det er klin umulig å få jobb i dette landet hvis du ikke har flaks tidlig i yrkesaktiv alder. Hun har vært så fortvilet mange ganger og jeg får høre mye rart derfra, jeg kan ikke tro hvor ille voksne mennesker kan bli behandlet i Nav-systemet. Det skinner så godt gjennom at mange saksbehandlere der har null respekt for klienten, for du er jo tross alt arbeidsledig og det er ikke de. Håper jeg aldri blir nødt til å benytte meg av Nav og føler med dere som må nedverdige dere til å be om hjelp der og blir tråkka på regelmessig. Vet det er tøft.

Anonymkode: 5e6af...94c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...