Gå til innhold

Innafor å be resepsjonist bestille taxi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reiste til utlandet, og lurer på om det er vanlig praksis å be de i resepsjonen bestille taxi når man skal ut? Eller må man skaffe det selv? Regner med det ikke står taxier utenfor til en hver tid å venter.

Anonymkode: 2376c...59e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nr til taxi står ofte i resepsjonen. Ring i forveien.  Ved utsjekk er d ofte kø

Anonymkode: 5c03f...9c9

Skrevet

Absolutt innafor :-)

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal reiste til utlandet, og lurer på om det er vanlig praksis å be de i resepsjonen bestille taxi når man skal ut? Eller må man skaffe det selv? Regner med det ikke står taxier utenfor til en hver tid å venter.

Anonymkode: 2376c...59e

Ja det er vel ikke uvanlig. Jeg har spurt reseosjonister på hotell om å bestille taxi mange ganher når jeg har vært ute og reist

Skrevet

Helt normalt på de fleste hoteller. Be dem bestille kvelden før, så har de kontroll. 

Ikke greit: stikke innom et hotell i sentrum på natten og be de bestille taxi for deg fordi du ikke orker å stå i taxikø 😂😂😂 og bli sint når de sier nei 😂😂😂 

Anonymkode: d0f05...904

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør alltid det. Har inntrykk av at de ofte har avtale med ett taxiselskap som de ringer på vegne av gjestene.

Skrevet

Ja, det er helt vanlig. :) 

Anonymkode: 166db...d63

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det er faktisk, en av arbeidsoppgavene til en resepsjonist.

Skrevet

Ja, helt vanlig. Som noen påpeker, så har de gjerne avtale med et eller utvalgte taxiselskaper. Det kan bety bedre priser, men også det motsatte, så undersøk gjerne litt på forhånd om det er en lang taxitur. I mange deler av verden er jo Uber også fortsatt tillatt, så det kan være et like greit alternativ. 

Anonymkode: 35bb9...1a5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...