Gjest Fast bruker.. Skrevet 7. februar 2005 #1 Skrevet 7. februar 2005 Hei. Trenger rådfra dere kloke damer på KG om hvordan jeg skal gå videre med livet mitt. Gjorde mitt livs største feil i høst da jeg flyttet fra samboeren min. De siste mnd. har jeg blitt klar over at det er det dummeste jeg har gjort, men jeg får ikke gjort noe med det nå. Har prøvd å ta kontakt med han, men han vil ikke prate med meg, og det gjør så ufattelig vondt. Har bare så vanvittig lyst til å se han en gang til, men får ikke lov. Lurer nå på hvordan jeg skal gå videre. Hvordan kommer man over noe slikt? Bare jeg lukker øynene ser jeg han helt klart fremfor meg, hører jeg en sang som minner meg om han, lukt, situasjon ol. blir jeg helt satt ut. Gråter nesten hele tiden, klarer ikke å spise, konsentrere meg om jobben eller noen ting. Hva skal jeg gjøre, orker ikke å ha det slik lenger. Hvordan gå vider i livet, når den jeg vil gå videre med ikke vil vite av meg??? Ber ikke om råd om hvordan jeg skla forholde meg til ex, men om hvordan jeg skal glemme han.
smidja Skrevet 7. februar 2005 #2 Skrevet 7. februar 2005 Sett deg ned og tenk over hvorfor du gikk fra han, det var vel en grunn til det? Og neste skritt er å tenke på ting du liker å gjøre, men som du ikke har gjort på lenge, eller ting du har lyst til å gjøre, men aldri turt/hatt råd til eller noe annet. Stell deg selv med gode kremer, ansikstbehandlinger, fotbehandlinger, neglebehandlinger, frisørtimer osv, fresh deg opp, kjøp noen nye klær. Ikke fordi at du glemmer han fordi du gjør dette, men fordi du føler deg mer vel da, og da er det også lettere å komme seg oppover når man er nedfor... Ta et strikkhopp, fallskjerm hopp, dykk eller hva som helst annet. Vær med venninner, snakk med en god venninne om hva du føler. Ta en venninnekveld, drikk vin eller noe annet, spis noe god mat. Lykke til!
Gjest gjesta Skrevet 7. februar 2005 #3 Skrevet 7. februar 2005 Hvor lenge var dere sammen? Hvorfor flyttet du fra ham? Det var jo sikkert en god grunn til å flytte? Men det er nok normalt å savne eksen. Vær masse med venner. Tren. Driv med hobbier. Det meste som kan få tankene på andre ting i starten.
Gjest Fast bruker... Skrevet 7. februar 2005 #4 Skrevet 7. februar 2005 Akkurat nå kommer jeg ikke på en eneste grunn til at jeg gikk fra han. Ikke som jeg ikke kunne levd med i dag.... Han er sær, vansklig å komme inn på, totalt motsatt av meg. Helt fantastisk person, og jeg elsker han over alt på jord. Det er over 6 måneder siden det ble slutt, men det er først nå jeg har en slags "sorg" over det. Føler jeg ikke kan komme til noen veninner med det så lenge etterpå. Når det var slutt var jeg bare så sikker på at det var det eneste riktige. Traff en gutt her som er helt motsatt han, og trodde jeg ver kjempeforelsket. Men mer jeg er sammen med han tar jeg meg selv i å tenke på ex. Vil bare bli ferdig med han NÅ
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #5 Skrevet 7. februar 2005 Kanskje det er lurt om du snakker med nettopp venninnnene dine. Fortell at du nå opplever sorgen. De husker nok hva du sa og tenkte da du gikk fra eksen din. I alle fall hvis du involverte den i dette i en eller annen grad. Jeg opplevde for litt siden samme, men da jeg fikk sjansen til å gå tilbake fant jeg ut at det likevel ikke var det riktige der og da... Det at du opplever sorgen så lenge etterpå er ikke uvanlig eller noe du skal skamme deg over. Når man tar beslutninger kan man ha lett for å bestemme seg og ikke tenke etter hva man egentlig føler, fordi man er så opphengt i denne avgjørelsen... Også det å finne en ny tror jeg også er en måte å takle overgangen fra eksen på... Jeg kjenner meg veldig igjen i situasjonen din.
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #6 Skrevet 7. februar 2005 Vet hvordan du har det... Har det slik selv også. men vil komme over han, NÅ! Det som hjelper meg er å fokusere på det som er bra uten han... Jeg kan gjøre det jeg vil uten å ta hensyn til "han hjemme" Jeg kan flørte å ha det gøy ute uten og få dårlig samvittighet etterpå... Jeg kan bruke penger på akkurat det jeg vil når jeg vil... Jeg kan ha sene venninnekvelder heelt uavbrutt... Tror også som "Gjest" sier at det kan hjelpe å snakke med venninnene dine. De kan hjelpe deg til å huske alt det negative som du plutselig har glemt... Lykke til!
mrs williams Skrevet 4. mars 2005 #7 Skrevet 4. mars 2005 Det jeg gjore var å slutte å fokusere på alle de gode stundene men fokuserte istedet på alle de dårlige stundene...det hjalp og jeg kom over han..
kariannemor Skrevet 5. mars 2005 #8 Skrevet 5. mars 2005 Det jeg gjorde for å glømme ex'n min var å skrive et langt brev. Hvor mye jeg elsket han, hvor herlig han var, bare positive ting.. og så rev jeg det i stykker. Da vil nok tårene renne, det gjorde de i hvertfall på meg men etter det følte jeg også en lettelse, han var liksom borte! Så tar du på deg et par gode sko og går en lang tur mens du tenker over hva du vil med livet. Kanskje du vil starte med en ny hobby? ta mer utdanning? invitere bestevenninen på en tur på hytta/ ta en weekend på hotel. Håper noe av dette hjelper! og lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå