Gå til innhold

Hva mener du blir riktig? Ødelagt plagg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen har spart og brukt bursdagspengene sine på et dyrt plagg. Dette har far ødelagt i vask. Bør han erstatte det, eller er det sånn som kan skje? Jeg har sagt at jeg godt kunne ta ansvaret for å vaske det plagget. (Jeg er mor, og vi bor ikke sammen.) Sønnen på 15 er jo ganske fortvilet :( 

Anonymkode: 9dc11...98c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far kjøper nytt plagg. Man må da vite at man skal lese vaskeanvisningen på nye klær så man unngår nettop dette. 

Anonymkode: 01e17...90a

• Liker 4
Skrevet

Far burde erstatte plagget, synes jeg. Men hvis det blir bråk av det, syns jeg du kan tilby deg å spleise med ham. 

Skrevet

Syns faren bør erstatte plagget selv om det er sånt som kan skje. Så får han lære seg å lese og følge vaskeanvisningen så det ikke skjer igjen. 

Skrevet

Dette er en dyr ullgenser. Den passer akkurat nå, men den «ser jo ikke ut» ift at den har krympet og ser tovet ut. Stoffet er jo helt forandret.

Anonymkode: 9dc11...98c

• Liker 1
Skrevet

Sønn bør ta det som en lærepenge hvis han er 15 år og ennå ikke gidder å vaske sine egne klær.

Skrevet

Er far fattig eller noe? Han burde erstatte, ja, burde ikke være så fælt for han å måtte bruke 2000kr en måned fordi han ødela et plagg. Sånt skjer

4 minutter siden, Tillion said:

Sønn bør ta det som en lærepenge hvis han er 15 år og ennå ikke gidder å vaske sine egne klær.

Noen ganger vasker man en vask med alle klærne. Blir litt dumt å vaske alle sine egne klær og droppe de 3 buksene sønnen hadde liggende fordi man mener han burde bruke en hel vask på det selv. 

Anonymkode: 8fec4...e69

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger vasker man en vask med alle klærne. Blir litt dumt å vaske alle sine egne klær og droppe de 3 buksene sønnen hadde liggende fordi man mener han burde bruke en hel vask på det selv. 

Og sånn får man voksne menn som fortsatt ikke vet hvordan man vasker en ullgenser...

Skrevet
Just now, Tillion said:

Og sånn får man voksne menn som fortsatt ikke vet hvordan man vasker en ullgenser...

Nå har ikke TS sagt at sønnen aldri har vasket klær selv. Det finnes mange familier som ikke bruker ull, eller legger ull i en egen haug som aldri blir vasket av barna

Det spiller uansett ingen rolle. Om foreldrene ikke har lært barnet vaske klær kan de ikke skylde på han når de ødelegger klærne hans. Da straffer de sønnen for egne feil

Skrevet

Selvsagt skal far kjøpe ny genser. Synes det er merkelig at dette har blitt et spørsmål, for far burde jo sagt det med en gang han tok plagget ut av maskinen. I utgangspunktet fryktelig dårlig (og merkelig) av far å ikke lese vaskeanvisning.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...