Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistet jobben i mai i fjor. Fikk dagpenger 3 mnd, så ble jeg syk og fikk sykmld.4 mnd sykmld. Så begynte jeg på jobb igjen, men ble ledig første uken i januar i år. Bedriften nedlagt. Nå oppdager jeg at under sykmldperide har ukene løpt av den sykmldpetiode i fjor.

Det er vel ikke riktig?

Anonymkode: 74f51...621

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lang tid tok det fra du fikk sykepenger etter dagpenger? 

Anonymkode: 59552...19b

Skrevet

Dagp i tre mnd, så gikk jeg over på sykepenger (istedenfor dagp )

Skrevet

Ok men tok det ikke lang tid å få sykepenger? Og får du samme sum som i dagpenger? Jeg kansellerte min sykemelding pga jeg har ikke råd til å vente på sykepenger hvis de bruker lang tid.

Anonymkode: 59552...19b

Skrevet
På 15.1.2018 den 14.56, AnonymBruker skrev:

Jeg mistet jobben i mai i fjor. Fikk dagpenger 3 mnd, så ble jeg syk og fikk sykmld.4 mnd sykmld. Så begynte jeg på jobb igjen, men ble ledig første uken i januar i år. Bedriften nedlagt. Nå oppdager jeg at under sykmldperide har ukene løpt av den sykmldpetiode i fjor.

Det er vel ikke riktig?

Kunne du skrevet den setningen en gang til?

• Liker 1
Skrevet
På 17.1.2018 den 17.36, applestories skrev:

Kunne du skrevet den setningen en gang til?

Blir ofte feil på tlf ved skriving. Jeg fikk sykemldpenger med en gang. Istedenfor dagpenger. Jeg oppdager nå at ukene som ledig, har løpt som vanlig under sykemldperiode. 

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir ofte feil på tlf ved skriving. Jeg fikk sykemldpenger med en gang. Istedenfor dagpenger. Jeg oppdager nå at ukene som ledig, har løpt som vanlig under sykemldperiode. 

Dette ville jeg kontakt NAV om. Informasjon jeg har fått er at uker uten utbetaling ikke teller. Jeg har selv fått se hvordan det trekkes uker når man sender meldekort, og meldekort med 0 i utbetaling ble registrert som 0 uker trukket. I det tilfellet jeg fikk se ble det trukket 0 på grunn av arbeid, men det burde da være det samme ved sykdom.

Men jeg har aldri sett noe skriftlig på dette så det er godt mulig at jeg er feilinformert..

Fant det i rundskrivet til loven;

5.   Forbruk av dagpengeperioden

Hver meldeperiode hvor det anvises fulle eller graderte dagpenger, forbruker to hele uker av stønadsperioden. Utbetales det graderte dagpenger på grunnlag av lengre perioder, går alle ukene til forbruk. Se rundskriv til folketrygdloven § 4-13 Graderte dagpenger.

Dager hvor det opparbeides ventetid, går ikke til forbruk av stønadsperioden.

Endret av applestories

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...