Gå til innhold

Klarer ikke føle glede lenger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å være glad lenger. Jeg husker ikke sist jeg smilte på ekte eller lo. Jeg er stresset hele tiden og føler meg aldri bra nok. Føler jeg mislykkes med alt jeg gjør. Og det gjør vondt å føle på alle disse vonde følelsene hele tiden. Jeg tar på meg en maske når jeg går ut, når jeg må ut. Jeg er nesten ikke ute lenger for jeg ønsker ikke måtte møte på folk jeg kjenner. Jeg vet jeg har grunner til å være glad, og det gjør det enda verre å ikke klare å glede meg over ting som betyr mye for meg. Det gjør meg bare enda mer mislykket. 

Anonymkode: 15a1f...ca5

Videoannonse
Annonse
Gjest chisandra
Skrevet

Høres ut som du trenger hjelp til å få snudd skuta. Start med fastlegen :klem:

Skrevet
10 minutter siden, chisandra skrev:

Høres ut som du trenger hjelp til å få snudd skuta. Start med fastlegen :klem:

Enig i dette.

TS, jeg har følt det sånn mange ganger. Heldigvis har jeg fått god hjelp, og i dag er jeg lykkeligere enn jeg noen gang trodde kom til å bli. Alt vil ordne seg, du må bare ta første steget :) klemmer!

Anonymkode: bffa2...123

• Liker 1
Skrevet

Det er vondt å ha det sånn som du har det nå. Har du noen du kan dele dette med? Du er ikke mislykket, det er lov til å føle som du gjør og det er ikke feil på noen som helst måte selv om det kan virke sånn når du vurderer følelsene dine opp mot hva du "burde" føle. Å ta på seg en maske når du må ut, og å sitte med alt dette inni deg, det er mye å takle alene.

Hvis du ikke har noen rundt deg som du er komfortabel med å åpne deg litt for eller lene deg litt på, så kan du starte med fastlegen, slik som brukeren over her også skriver. Hva tenker du om det?

Det er lett å føle som at ting aldri kan løse seg, at det er blitt så "satt" og kommer til å være sånn for alltid. Men det å ha en annen person å kunne snakke med, få ut noe av det som sikkert har bygget seg opp inni deg og føles tungt og vondt hele tiden, det kan hjelpe veldig. Alt løser seg kanskje ikke der og da, men det kan i det minste gi deg en liten følelse av lettelse, et innslag av noe som er litt mindre vondt enn de følelsene du hele tiden føler på nå.

Ønsker deg lykke til og alt godt! :klem:

Anonymkode: bbd82...38a

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Ts her: Takk for svar. Jeg vet jeg burde snakke med legen. Jeg er der ofte allerede da jeg er sykmeldt pga mye spenningshodepine. Uansett er det et stort steg å fortelle sannheten for da vil jeg få stempel som psykisk syk og da har jeg i mine øyne mislyktes. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke å være glad lenger. Jeg husker ikke sist jeg smilte på ekte eller lo. Jeg er stresset hele tiden og føler meg aldri bra nok. Føler jeg mislykkes med alt jeg gjør. Og det gjør vondt å føle på alle disse vonde følelsene hele tiden. Jeg tar på meg en maske når jeg går ut, når jeg må ut. Jeg er nesten ikke ute lenger for jeg ønsker ikke måtte møte på folk jeg kjenner. Jeg vet jeg har grunner til å være glad, og det gjør det enda verre å ikke klare å glede meg over ting som betyr mye for meg. Det gjør meg bare enda mer mislykket. 

Anhedoni er et av symptomene på depresjon. 

Anonymkode: 0215b...871

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her: Takk for svar. Jeg vet jeg burde snakke med legen. Jeg er der ofte allerede da jeg er sykmeldt pga mye spenningshodepine. Uansett er det et stort steg å fortelle sannheten for da vil jeg få stempel som psykisk syk og da har jeg i mine øyne mislyktes. 

Du er aldeles ikke mislykket💜kjenner enormt mange som har opplevd dette,det er mye vanligere enn du tror,søk hjelp så blir du bedre fortere.kontakt fastlegen og fortell.lykke til fra meg som har vært der selv 💜

Anonymkode: 4ea56...596

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...