Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg startet på lærerutdanningen rett etter videregående og har derfor ikke noe erfaring med å søke jobb, så beklager på forhånd for kommende dumme spørsmål! :PTil våren er jeg ferdigutdannet og tenker høre litt rundt på skoler om jeg kan få jobbe som tilkallingsvikar. Kan ikke ha noe fast da jeg starter på master til høsten :) Har forstått det sånn at jeg bør begynne å høre litt rundt allerede nå! Casen er at jeg ikke studerer i hjembyen min, så jeg kan ikke møte opp personlig på skolen og snakke med sjefen eller hva tittelen nå enn er :P 

Spørsmålet er da: Hvordan gå frem for å få napp? Skal jeg sende rundt mail og legge ved CV'en? Det er jo kanskje min eneste mulighet, når jeg tenker meg om? :P Jeg har gode karakterer, så håper de ser på det, men er det andre ting jeg bør skrive i mailen for å høres interessant ut? Har jo ikke annen erfaring en praksis så har lite å vise til, dessverre!

Anonymkode: 8084f...ff7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting til! Jeg tenker også å søke på SFO-stillinger, så jeg kan starte allerede i sommer og ikke må vente helt til august! Men dersom jeg jobber på SFO, får jeg betaling som lærer da? Jeg tenker altså ikke på assistentstilling, men de har vel andre stillinger også for folk med utdanning? Pedagogisk leder er nok ikke en mulighet da jeg kun tenker å jobbe 1-2 ganger i uken :)

I tillegg har jeg kompetanse fra 1-13 trinn, så håper på respons fra lærere på ulike trinn! :) Takk!

Skrevet

Jeg ville ringt skolene du vil jobbe ved, men jeg tenker det er litt tidlig å ringe. Regner med du tenker å jobbe på skole til høsten mens du tar master? For du vet vel at skolen har stengt i sommerferien. Det med SFO er jeg ikke sikker på, men jeg vil egentlig ikke tro du får betalt som lærer. Men jeg har som sagt ikke peiling på akkurat det

Anonymkode: 2b7db...660

Skrevet
På 15.1.2018 den 17.30, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ringt skolene du vil jobbe ved, men jeg tenker det er litt tidlig å ringe. Regner med du tenker å jobbe på skole til høsten mens du tar master? For du vet vel at skolen har stengt i sommerferien. Det med SFO er jeg ikke sikker på, men jeg vil egentlig ikke tro du får betalt som lærer. Men jeg har som sagt ikke peiling på akkurat det

Anonymkode: 2b7db...660

TS her! Ja, tenkte å starte som vikar fra høsten :) SFO er åpen hele sommeren med unntak av fellesferien, så håper å få sommerjobb der :) Men ønsker meg helst til videregående. Vet bare ikke hvor jeg skal starte. Voksenlivet er vanskelig, hehe :)

Flere som har råd? :)

Skrevet

Når det gjelder jobb på AKS lønnes du etter stillingen din. Det finnes andre stillinger enn assistent, men de er ikke noe typisk sommervikarjobb. Ellers ville jeg bare tatt en ringerunde til de skolene du ønsker å jobbe på, og spørre om de trenger vikar :)

Anonymkode: c1c93...df0

Skrevet
På 15.1.2018 den 13.14, AnonymBruker skrev:

Jeg startet på lærerutdanningen rett etter videregående og har derfor ikke noe erfaring med å søke jobb, så beklager på forhånd for kommende dumme spørsmål! :PTil våren er jeg ferdigutdannet og tenker høre litt rundt på skoler om jeg kan få jobbe som tilkallingsvikar. Kan ikke ha noe fast da jeg starter på master til høsten :) Har forstått det sånn at jeg bør begynne å høre litt rundt allerede nå! Casen er at jeg ikke studerer i hjembyen min, så jeg kan ikke møte opp personlig på skolen og snakke med sjefen eller hva tittelen nå enn er :P 

Spørsmålet er da: Hvordan gå frem for å få napp? Skal jeg sende rundt mail og legge ved CV'en? Det er jo kanskje min eneste mulighet, når jeg tenker meg om? :P Jeg har gode karakterer, så håper de ser på det, men er det andre ting jeg bør skrive i mailen for å høres interessant ut? Har jo ikke annen erfaring en praksis så har lite å vise til, dessverre!

Du er ferdigutdannet til våren?

Ville absolutt tatt en telefon til rektor eller undervisningsinspektør ved ulike skoler, eventuelt skolesjefen i kommunen for å høre hvordan skolesituasjonen er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...