Kristin S Skrevet 7. februar 2005 #1 Skrevet 7. februar 2005 Er det noen her som har erfaring med Bruden i Fokus i Fredrikstad? Og hva slags erfaring har dere med dem i tilfelle? Har funnet kjole der, men er veldig usikker på om jeg skal gå et annet sted for å finne resten av tilbehøret og klær til brudgom osv...
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #2 Skrevet 7. februar 2005 Jeg var innom der, men fikk veldig dårlig service! "Jungeltelegrafene" rundt om i Fredrikstaddistriktet har enstemmig anbefalt meg på det sterkeste å IKKE bruke de!!! Dette på grunn av dårlige oppsydde kjoler, slitte kjoler, brutte avtaler etc. Men først og fremst er dama som driver der ganske frekk og påståelig. Dessuten LEIER hun ut Maggie Sottero (ulovlig), kjedelig hvis du velger ut en MS kjole og lisensen hennes blir inndratt... Ikke for å skremme deg, men det er dette jeg vet og har hørt... Jeg ville istedet gått til Østfold Brudesenter. Var innom der og fikk super sevice!
Kristin S Skrevet 7. februar 2005 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2005 Ja. Har hørt utrolig mye dårlig om stedet jeg også, men tingen er at jeg falt jo for kjolen med en gang jeg så den.. Så har jeg betalt depositum nå også.. Så kjolen får jeg nok ta ja. På Østfold Brudesenter er de jo helt topp. Utrolig god service. Så skulle ønske jeg fant kjole der! Men jeg har jo sett kjolen, og den ser veldig bra ut. Ikke slitt osv. Men hva hvis det har skjedd noe med den innen jeg skal ha den? Har jeg noen rettigheter da?
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #4 Skrevet 7. februar 2005 Har du skrevet noen kontrakt med de da? Ettersom du har betalt depositum tenker jeg... Du har jo inngått en avtale med de hvor du har betalt for en tjeneste, og da bør vel også du ha rettigheter på at alt skal være bra? Kanskje noen andre her som vet noe om dette? Dårlige rykter sprer seg ofte fortere enn gode, så det kan jo være at alt er i skjønneste orden for din del når det gjelder kjolen! Ønsker deg uansett lykke til og håper du er heldig og blir fornøyd! :-)
Kristin S Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2005 Nei noen kontrakt har vi ikke skrevet. Har bare kvittering, men det hjelper jo ikke. Håper det går bra i allefall! Var der nå i helga og skulle prøve kjolen med tilbehør. Men det var visst ingen vits i det da, siden det var så lenge til mente ho. (gifter oss i juni) Men man vil jo ha alt i orden så tidlig som mulig... :/ Hva mente du med at ho leier kjolene? Fra Maggie Sottero?? Hva skal til for at lisensen skal bli indratt da? hehe....
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #6 Skrevet 8. februar 2005 Jeg mener at ho ikke har lov til å leie ut Maggie Sottero... Er visstnok den eneste brudesalongen i Norge som gjør det, og har hørt at flere salonger som fører MS er ganske oppgitt over det (i følge Brudespesialisten i Drammen). Må visstnok ha lisens for å selge kjolene også, og det har ho helt sikkert! Men det skal vel MYE til at lisensen hennes blir inndratt tror jeg! :klø: Tror ikke du? Skal du gifte deg i Fredrikstad? Når i juni?
Annie78 Skrevet 8. februar 2005 #7 Skrevet 8. februar 2005 Fikk du ikke prøve kjolen med alt tilbehør? Det er jo virkelig ikke så lenge til, og om du ønsker det, synes jeg de kunne være så greie... Kommer nok til å stikke innom brudesalongen ofte de neste månedene for å prøve med tilbehøret jeg finner....og vi gifter oss i juli. Håper det går greit og at du får kjolen slik du vil ha den. Trodde forresten det var vanlig å skrive kontrakt på sånne ting. Eler gjelder det bare dersom du kjøper kjolen? :klø:
Kristin S Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #8 Skrevet 8. februar 2005 Gjest: Jo skal vel sikkert en del til ja.. Skal gifte oss i Halden faktisk Hehe.. Men fant kjolen i Fr.Stad. 18. juni er datoen! Gleder oss veldig!! Annie 78: Ho tok fram noe tilbehør første gangen jeg var der, men det var liksom ikke noe som falt i smak. Det virket som om ho var mest opptatt av å få leid ut kjolen og brydde seg ikke så mye om resten. Det er jo kjolen og tilbehøret jeg bekymrer meg mest for og derfor er det jo deilig å ha det i orden ganske tidlig!! Andre gangen jeg var der for å prøve, så sa ho bare at slør osv, det kan vi finne senere. Så jeg kommer til å finne det et helt annet sted. Hadde jeg visst på forhånd hvordan det var, hadde jeg aldri i verden satt mine ben der!!!
Annie78 Skrevet 8. februar 2005 #9 Skrevet 8. februar 2005 Skjønner deg godt!!! Jeg har fått prøve så mye jeg vil i "min" salong.... Tok med forloveren min, og vi kunne bare finne masse slør og kose oss med å prøve, og de var der om vi trengte hjelp. Alt det der er så viktig, synes jeg... Høres ut som om de bare tenker penger.... Når får du ut kjolen din da? Du har leid den, sant? Ikke kjøpt?
Kristin S Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #10 Skrevet 8. februar 2005 Ja de tenker bare penger. Skikkelig kjedelig. Så lenge de har sikra seg utleie av kjolen, så bryr de seg ikke så mye mer. Hørtes ut som om du hadde funnet en flott salong da! Heldig du! Jeg leier kjolen ja. Så jeg regner med at jeg henter den på fredagen før. Hadde vært deilig om jeg kunne fått den noen dager før, for da kunne jeg jo funnet tilbehør osv da. (For jeg får jo ikke prøvd med tilbehør fra andre steder nå). Selvom det hadde blitt litt dårlig tid, ville jeg heller gjort det enn å kjøpe det i den salongen. Men jeg har et smykke jeg skal låne av en i familien og ta med inn der og se om den stilen passer til kjolen. For de smykkene og tiaraene de hadde der så skikkelig gamle og utbrukte ut. Håper i allefall at alt blir bra til slutt!! =)
Annie78 Skrevet 8. februar 2005 #11 Skrevet 8. februar 2005 Lykke til, da! Håper du blir fornøyd med både kjole og tilbehør tilslutt!!! :-)
søndagsengel? Skrevet 13. februar 2005 #12 Skrevet 13. februar 2005 Jeg var på bruden i Fokus og prøvde en MS-kjole. (Dro dit fordi jeg hadde funnet en til salgs på nettet og ville prøve en slik kjole før jeg bestilte den... :oops: :oops: Men det sa jeg jo ikke noe om i butikken...) Hun som hjalp meg da var veldig pågående. Hun sa at den kjolen jeg ville prøve var den fineste de hadde (det sier hun sikkert til alle...), og at det var så stor etterspørsel etter den at jeg burde bestille den med det samme hvis jeg skulle være sikker på at den ikke var utleid når jeg skulle gifte meg. Jeg sa at jeg måtte tenke på det og heller ville kontakte dem for å høre om kjolen var ledig når jeg fikk bestemt meg. Da virket hun ganske sur og ba meg skrive ned navnet og telefonnummeret mitt...vet ikke hvorfor hun ville ha det, men jeg skrev det ned til henne... Jeg dro ikke tilbake, og klær til sambo kommer vi til å leie hos Solbruden.
TeddyToria Skrevet 13. februar 2005 #13 Skrevet 13. februar 2005 Jeg mener at ho ikke har lov til å leie ut Maggie Sottero... Er visstnok den eneste brudesalongen i Norge som gjør det... Fikk bare lyst til å kommentere dette, for det vet jeg at ikke stemmer... Om det er ulovelig eller ikke, aner jeg ikke...men hun er ikke den eneste salongen som gjør det!!! Vet det er minst én salong her i sør (Lillesand) som leier ut MS-kjoler! Ellers håper jeg det går bra med deg og kjolen din Kristin! :-)
Kristin S Skrevet 13. februar 2005 Forfatter #14 Skrevet 13. februar 2005 Søndagsengel?: Hvilken kjole var det du prøvde da? Er det den samme jeg skal ha? MS Dion. For den sa ho at var den mest populære til meg i allefall. Hehe. Men som du sa, så sier ho nok det om de fleste kjoler. Det var vel kanskje ho som eier butikken du pratet med? For ho var veldig pågående på meg også. Fikk ikke noe tid til å tenke meg om. Men jeg var heldigvis også helt sikker på at jeg ville ha den kjolen da. Men passet kjolen? Og skal du ha den? TeddyToria: Takk for det! Det går nok bra til slutt
søndagsengel? Skrevet 14. februar 2005 #15 Skrevet 14. februar 2005 Søndagsengel?: Hvilken kjole var det du prøvde da? Er det den samme jeg skal ha? MS Dion. For den sa ho at var den mest populære til meg i allefall. Hehe. Men som du sa, så sier ho nok det om de fleste kjoler. Det var vel kanskje ho som eier butikken du pratet med? For ho var veldig pågående på meg også. Fikk ikke noe tid til å tenke meg om. Men jeg var heldigvis også helt sikker på at jeg ville ha den kjolen da. Men passet kjolen? Og skal du ha den? TeddyToria: Takk for det! Det går nok bra til slutt Det var MS Cassandra. Og hun sa det var den mest populære... :-? Tror ikke det var hun som eier butikken. Tror hun var sydamen deres... Hun var ikke norsk, hørtes det ut som. Kjolen passet, men jeg skal ikke ha den.
Viljena Skrevet 17. september 2013 #16 Skrevet 17. september 2013 Helt utrolig at Bruden i Fokus fortsatt har kunder. Jeg var dum nok til ikke å sjekket ut på forhånd i forum etc, men satt med en ødealgt kjole på bryllupsdagen min. Når jeg reklamerte fikk jeg beskjed om at jeg var uspekulert, drev med utpressing, kom med trusler og masse stygge ting. Saken blir nå tatt til forbrukerrådet. Jeg unner ingen bruder den opplevelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå