AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #1 Skrevet 15. januar 2018 Den greia med fri barneoppdragelse går for langt. Mulig jeg er territoriell av meg, eller bare har fått disse folka langt oppi halsen.. Men det er et barn i barnehagen som er voldelig mot mitt barn. Kvelertak, hopper oppå hodet, slår, manipulerer psykisk. Barnehagen vet om det og vi har hatt møter om det. Flere ganger. Foreldrene lar barnet gjøre AKKURAT som barnet vil, hele tiden. De kan bruke 30 minutter på henting fordi barnet vil gjøre noe annet enn å dra hjem. De prøver med pusestemmen sin, "nei, nei nå må vi gå (eller?). Vil du gå hjem nå?". O.l. funker åpenbart ikke. Når mitt barn har vært på besøk sier foreldrene "Anton vil ikke si hadet, det er ikke alltid han vil det ". Det handler ikke om å lære ungen folkeskikk, men om at ungen bestemmer alt. Hadde det enda funket... Men barnet utagerer i barnehagen. Mobber og manipulerer. Det har virkelig vært et problem Men nå har denne ungen, med foreldre på slep, begynt å komme hjem. Og gå inn i VÅR HAGE og skremmer kjæledyrene våre. Spør ikke engang, bare går rett inn i hagen. Er jeg rar som blir sur? Anonymkode: d0be6...8c4
Gjest Catalina Culès Skrevet 15. januar 2018 #2 Skrevet 15. januar 2018 Be dem pelle seg ut, de har ingen rett å være i din hage, makan til frekkhet.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #3 Skrevet 15. januar 2018 Du klager over at disse foreldrene ikke oppdrar sitt barn, men sliter med å "oppdra" foreldrene når de går inn i din hage. Jeg forstår deg, det er ikke det, men jeg tror også at her må du trå til og fortelle dem hva du mener om saken. Eller sett opp et gjerde. 😁 Anonymkode: 870d7...092 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #4 Skrevet 15. januar 2018 Meld dem til barnevernet. Fri barneoppdragelse er en oppskrift på katastrofe! Å be dem om å ha deg ut av hagen din. Komme inn dit å skremme dyrene dine... jeg hadde tilta!! Anonymkode: 9427d...788
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #5 Skrevet 15. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Meld dem til barnevernet. Fri barneoppdragelse er en oppskrift på katastrofe! Å be dem om å ha seg ut av hagen din. Komme inn dit å skremme dyrene dine... jeg hadde tilta!! Anonymkode: 9427d...788 Rettet for skrivefeil Anonymkode: 9427d...788
Perle Skrevet 15. januar 2018 #6 Skrevet 15. januar 2018 Men hvorfor ber du dem bare ikke om å pelle seg til h****** vekk? 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #7 Skrevet 15. januar 2018 Be nå ungen komme seg til helvete vekk, ellers tar du han. :D Anonymkode: d286b...a20
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #8 Skrevet 15. januar 2018 Jeg skjønner ikke helt sammenhengen mellom fri oppdragelse, og at foreldre går inn i din hage. Du må jo si ifra at det der ikke er greit? Du kan forsåvidt også anmelde folk for å ta seg inn på din eiendom uten tillatelse, men det er hakket enklere å rett og slett snakke med dem først.... Anonymkode: 87e2e...22b 2
Virrevirrevapp Skrevet 15. januar 2018 #9 Skrevet 15. januar 2018 Hvis denne familien føler seg velkommen i hagen deres uten at det er tilfelle, er det din jobb å sette grenser.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #10 Skrevet 15. januar 2018 Takk for svar. Greia er jo at ungen vil gå i hagen, og foreldrene lar det skje og mener det er greit. Det er naboen som fortalte det! Fikk ikke tatt dem på fersken Anonymkode: d0be6...8c4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #11 Skrevet 15. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Greia er jo at ungen vil gå i hagen, og foreldrene lar det skje og mener det er greit. Det er naboen som fortalte det! Fikk ikke tatt dem på fersken Anonymkode: d0be6...8c4 Da forteller du ungen og/eller foreldrene at hvis han skal gå i hagen, ringer han på først og spør. Anonymkode: 2de10...1de
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #12 Skrevet 15. januar 2018 Med den atferden er det jo noe alvorlig galt med barnet?! Anonymkode: 5dbf5...124
Ulrikke Skrevet 15. januar 2018 #13 Skrevet 15. januar 2018 Jeg snakker til unger i gata her jeg, når de er ute og leker... De løper gjennom vår hage (som er omvei dit de skal, det er ikke raskere), sitter på gressplenen vår og napper opp gress med røtter og jordklumper som de slenger fra seg, og åpner postkassene som henger på stativet (tilfeldigvis på kanten til vår tomt), samt at alle klistremerkene med "nei takk til uadressert reklame" har blitt borte.... Jeg snakket til noen senest i går, men klarte ikke å se hvem det var i halvmørket når de hadde på seg luer og dresser... Disse er på slutten av barnehagen/1.klasse vil jeg anta, og er ute uten foreldre... Hvis foreldrene i tillegg blir med inn i hagen og ikke sier noe når de skremmer dyra hadde jeg blitt fly forbanna.... Det er jo ikke noe rart barnet ikke lærer vanlig folkeskikk når foreldrene ikke har det.... Her ville jeg bare vært tydelig, og også satt ord på at det godt kan hende de blir fornærmet selv om du ikke synes du har grunn til det, men at man ikke går inn på andres eiendom sånn uten videre. Og at dyra UANSETT skal få være i fred! Man sier "hei" når man treffer noen og "hadet" når man går. Sånn er det bare.... Men jeg har jobbet mange år i barnehage, og det er ikke mange foreldre som lærer barna sine det, dessverre.... Man sier "takk" og "kan jeg få en bærepose?" i matbutikken, ikke "jeg skal ha en pose!" Man kommer så utrolig langt med et smil og litt høflighet, og det er synd en del foreldre ikke skjønner at det gagner barna deres om de lærer dem det.... 4
Salka Skrevet 15. januar 2018 #14 Skrevet 15. januar 2018 Fy fader til frekke folk! Be dem pelle seg til helvete ut! Jeg forstår godt at du blir sur, det hadde jeg også blitt, spesielt når de i tillegg skremmer dyrene deres, fy fader, jeg hadde klikka! Den ungen trenger oppdragelse og disiplin! Helt enig i at fri barneoppdragelse går altfor langt. Det er ikke mishandling å lære barn høflighet og forskjell på rett og galt selv om enkelte synes å tro det. Mer mishandling å holde på sånn som de gjør spør du meg og fælt at det går utover ditt barn. Men gjør ikke barnehagen noe? Det hjelper jo ikke å bare ha møter uten å gjøre noe.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 15. januar 2018 #15 Skrevet 15. januar 2018 På tide å ringe barnevernet, det blir kanskje en vekker for dem.
Gjest making.a.mess Skrevet 15. januar 2018 #16 Skrevet 15. januar 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da forteller du ungen og/eller foreldrene at hvis han skal gå i hagen, ringer han på først og spør. Anonymkode: 2de10...1de Da kommer de bare til å ringe for å fortelle at barnet vil være i hagen din støtt. Si heller at det ikke er aktuelt. Jeg opplevde det samme i fjor. Vi bor ikke på boligfelt, og tomten vår ligger for seg selv. Det er helt tydelig avgrenset og at er privat eiendom, så kom noen å slo seg ned i hagen vår, huskestativet står helt inntil husveggen feks. Det blir litt spesielt at fremmede bare kan slå seg til. Jeg gikk ut og sa pent at unnskyld, dette er privat eiendom. Dessuten så er loven slik at om noen går inn på din eiendom, bruker trampolina di og brekker beinet så erdu ansvarlig fordi det er din trampoline. Selv om de ikke har fått lov. Skaderdette barnet seg på redskap du har ute, piggtråd, blir bitt av dyrene ( som barnetsikkert har terrorisert til å måtte forsvare seg) så erdu ansvarlig. Skulle barnet forsvinne og det sist ble sett hos deg så har du også et problem.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #17 Skrevet 15. januar 2018 3 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Dessuten så er loven slik at om noen går inn på din eiendom, bruker trampolina di og brekker beinet så erdu ansvarlig fordi det er din trampoline. Selv om de ikke har fått lov. Skaderdette barnet seg på redskap du har ute, piggtråd, blir bitt av dyrene ( som barnetsikkert har terrorisert til å måtte forsvare seg) så erdu ansvarlig. Skulle barnet forsvinne og det sist ble sett hos deg så har du også et problem. Så dersom Gullungen tar seg inn i hagen og terroriserer dyrene til det punktet hvor de biter, så kan altså foreldrene til Gullungen kreve de avlivet? Anonymkode: 9a6e8...584
Gjest making.a.mess Skrevet 15. januar 2018 #18 Skrevet 15. januar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så dersom Gullungen tar seg inn i hagen og terroriserer dyrene til det punktet hvor de biter, så kan altså foreldrene til Gullungen kreve de avlivet? Anonymkode: 9a6e8...584 Riktig. Om det kommer en elg inn i hagendin og drukner i svømmebassenget ditt så er du anslarlig for det også.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #19 Skrevet 15. januar 2018 Du ringer selvsagt foreldrene og ber dem holde ungen sin unna deres hage da han skremmer kjæledyrene deres. Verre er det ikke. Hadde ikke holdt noen tale om barneoppdragelse, du snakker nok for døve ører er jeg redd. Skjer det igjen ringer du nok engang og skjeller dem ut så sier blir nødt til å sette opp et strømgjerde. Da holder dem vel seg unna. Anonymkode: 7323b...230 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #20 Skrevet 15. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Med den atferden er det jo noe alvorlig galt med barnet?! Anonymkode: 5dbf5...124 Sannsyneligvis er det ikke noe alvorlig galt med barnet. Derimot er det noe alvorlig galt med foreldrenes oppdragerstil, eller mangel på sådan. Jeg har et sånnt foreldrepar på avdelingen min i barnehagen, de lar barnet bestemme alt og setter ingen grenser. Barnet er utrolig krevende, lite empatisk og svært egosentrisk. Foreldrene har fått mye veiledning, og jeg ser at de prøver nå. MEN, til poenget, Ts du må rett og slett si fra til disse foreldrene at det ikke er greit at de går inn i deres hage. Min erfaring er iallefall at foreldre som tror barnet deres er universets sentrum og lar barnet bestemme alt, må bli satt grenser for selv. "Dere kan faktisk ikke la barnet deres bestemme at det skal gå inn i vår hage". Anonymkode: 3d739...b17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå