Gå til innhold

Betale for snømåking som jeg klarer meg uten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en liten privat endevei med 15 hus.   For mange år siden så hadde vi møter 1-2 ggr i året og vi betalte også inn en symbolsk sum som skulle brukes til å vedlikeholde veien. Den gang var veien bare grus og dumper.

Det ble etterhbert asfaltert, noe jeg nektet å betale for. Jeg slapp å betale, de andre måtte dele utgiften seg imellom.

Nå er det snømåking som skal betales, noe jeg nekter. Jeg klarer meg uten at det måkes på den veien. 

Nå er naboene litt grinete på meg fordi jeg ikke vil betale, men kan de tvinge meg? Jeg har 4x4 bil og kjører kun 5 meter på hele veien da jeg er det første huset i gata.

Anonymkode: d6933...d4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow!

Hadde det vært mulig skulle de andre fått måket fra ditt hus og videre innover veien.

Anonymkode: e4e62...e6b

• Liker 38
Gjest fruktfest
Skrevet

Du bruker da vei som er både asfaltert og måkt selv om det bare er en liten del av den, så klart bør du og betale? Det kan da umulig være snakk om store summen når det deles på 15.

Skrevet

Herregud det handler om å ta LITT hensyn til de rundt deg. Du klarer deg fint ja, men hva med alle de andre? Slutt å oppfør deg som en dust. Du bruker veien line mye som de andre egner jeg med, da får du ta din del. 

Anonymkode: bf50d...c04

• Liker 25
Skrevet

Jeg forstår nå at enkelte får egg i postkassen til halloween. 

Bidra litt, da. 

Anonymkode: 9f901...0ac

• Liker 38
Skrevet

Ja, og du bruker 5 meter av den veien... hvorfor skal ikke du betale da?  Du slapp å betale tidligere... skjønner godt de andre er grinete på deg 

Anonymkode: 7d5fd...c88

• Liker 18
Skrevet

Du er naboen fra helvete! :nigo:

Anonymkode: f5533...b20

• Liker 37
Skrevet

Jeg er målløs 😳

Skjerp deg TS 

• Liker 12
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow!

Hadde det vært mulig skulle de andre fått måket fra ditt hus og videre innover veien.

Dette burde de absolutt gjort: Latt ts sine 5 meter være uten asfalt, og uten snømåking. 

Anonymkode: 4a634...94f

• Liker 9
Skrevet

Du er ikke interessert i å ha et godt forhold med naboene dine du? Ærlig talt, sånn barnslig oppførsel er man ferdig med når man er voksen, da bidrar man til fellesskapet også når man kanskje ikke har 100% nytte av det selv. 

• Liker 15
Skrevet (endret)

Solidaritet og fellesskapsfølelse, eller for den saks skyld godt naboskap, er ikke ord som betyr så mye for deg? Du bruker veien, selvfølgelig skal du også være med på å betale for å holde den i orden. 

Endret av Daria
  • Liker 13
Skrevet

Ego-samfunnet har ingen grenser.

Her jeg bor skal vi bruke litt penger på å oppgradere lekeplassen. Tror jeg skal forlange fratrekk i fellesutgiftene da jeg ikke lenger har barn i lekeplass-alder.

• Liker 6
Skrevet

Du risikerer å blit sett på som den vanskelige naboen, som ikke gidder å bidra til at fellesarealer som vei holdes i orden. For det er ikke bar det at du har umiddelbar bruksverdi som gjør det verdt å holde veien i orden, det kan også ha noe å si på boligverdien ved salg. Om huset ligger i et område der fellesarealer tydelig ikke har blitt vedlikeholdt på en god stund, så er det noe som kan forringe verdien for alle boligeierne som naturlig har tilknytning til disse fellesarealene. Og en uasfaltert, dumpete grusvei som ikke måkes er jo ingen høydare å skilte med ved salg. Derfor valgte naboene dine å ta disse kostnadene, og derfor bør du bli med. 

Anonymkode: 79173...1b3

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Måbarefåsiat... said:

Ego-samfunnet har ingen grenser.

Her jeg bor skal vi bruke litt penger på å oppgradere lekeplassen. Tror jeg skal forlange fratrekk i fellesutgiftene da jeg ikke lenger har barn i lekeplass-alder.

Tenker nok ts er unntaket og ikke regelen.

Skrevet

Så klart skal du være med å betale for dette! Det er slike ting man gjør når man bosetter seg slik som deg TS. Jeg bor selv på en plass med privat vei hvor vi er fem naboer som deler på snømåking. Jeg bor ca på midten. Det hadde aldri engang falt meg inn å skulle betale mindre enn familien som bor innerst fordi jeg bruker en mindre del av veien!

Den ene naboen her har til og med traktor, til og med han betaler uten å klage selv om han i teorien kunne brøytet for oss alle sammen. Han ønsker derimot ikke å være tilgjengelig for brøyting "hele tiden" og er derfor gladelig med å betaler noen andre. Så kjører han heller over en gang om det snør kraftig og brøytemannen er noen timer unna.

• Liker 9
Skrevet

Hjelpes! Håper du snør inne! 

• Liker 3
Gjest N-Nøff
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Wow!

Det er jo mulig, det ;)

Gjest N-Nøff
Skrevet
1 minutt siden, Salka skrev:

Hjelpes! Håper du snør inne! 

Hvorfor ønsker du noen andre så vondt, da?

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Skjerp deg, du er bare barnslig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...