Gå til innhold

Mandeloperasjon - mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk mandlene fjernet for noen dager siden.  Noen som har fått fjernet mandlene og kan anbefale mat? 
Det går mye i yoghurt naturell. Fikk en blødning i går og må derfor være ekstremt forsiktig noe jeg egentlig har vært men alle tips taes i mot. :-)

Anonymkode: f9bef...da4

Skrevet

Da jeg fjernet mandlene synes jeg også det var vanskelig med maten. Jeg spiste en hel del suppe, men den kunne ikke være varm og heller ikke ha «klumper». Sterke krydder var heller ikke godt i begynnelsen. Tomatsuppe, potetsuppe, gulrotsuppe og andre slike milde supper som man kan kjøre i blender eller med stavmikser så de blir glatte er mitt beste tips. 

Skrevet

Smoothie  via sugerør, 

havre suppe 

is.  Både saftis og vanlig. 

Moset banan.  Eggerøre og etterhvert fiskeboller I hvit saus med moset gulrot og moset potet. 

Sjokolademousse,  sjokoladepudding, vaniljesaus

Pose suppe . Jeg liker tomatsuppe best.

Skrevet

Ville vært særdeles forsiktig med syrlige ting slik som smoothie/juice. Jeg fikk det på sykehuset og det var vel like før jeg omkom så vondt det gjorde.

ville satset på rennende føde. Suppe rett og slett :-) gikk mye i det når jeg fikk mine fjerna. Ble så hovent at jeg til slutt ble lagt inn via legevakten hvor de fulgte med meg i 5 dager før jeg kom meg hjem igjen. Det var skikkelig ille. 

Anonymkode: 149e5...85a

Skrevet

Takk for tips! Blødningen stoppet heldigvis på legevakten i går, men det satte en støkk i meg. 
Så i dag har det kun gått i kald yoghurt naturell. Ikke det mest spennende men alt for å ikke sette i gang noen blødninger.

Anonymkode: f9bef...da4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...