AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #1 Skrevet 15. januar 2018 Driftige folk. https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/asylskere-far-betalt-for-ikke-a-utlse-brannalarmen/3423406047.html På asylmottak for enslige mindreårige på Modum måtte brannvesenet rykke ut over 30 ganger i fjor etter at de unge med vilje utløste brannalarmen. Nå belønnes hver ungdom med 500 kroner ekstra i månedslønn ikke å trykke på alarmknappen. Å være drittsekk lønner seg altså, til og med økonomisk. Anonymkode: 30c8e...173 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #2 Skrevet 15. januar 2018 Jaujau, norge fortsetter å gi og gi, for all del ikke sett grenser eller still krav til de folkene, her skal de koses og klappes. Anonymkode: 20403...edc 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 15. januar 2018 #3 Skrevet 15. januar 2018 En blir jo bare matt og apatisk av sånn idioti Det er ufattelig sykt! Å belønne noen for ikke å bryte loven!
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #4 Skrevet 15. januar 2018 Jeg tenker at en bør være litt mer taknemmelig overfor det landet som faktisk gir dem beskyttelse. Anonymkode: 30c8e...173
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #5 Skrevet 15. januar 2018 1 time siden, Calandria skrev: En blir jo bare matt og apatisk av sånn idioti Det er ufattelig sykt! Å belønne noen for ikke å bryte loven! Kanskje alle skulle fått borgerlønn for ikke å bryte loven hver måned. Sykt. Anonymkode: 63ad3...e60
Gjest GiftMann38 Skrevet 15. januar 2018 #6 Skrevet 15. januar 2018 Mafiavirksomhet i praksis der altså. "Gi meg penger så kommer det ikke til å skje noe". Don Genovese ville vært stolt.
Nicathv Skrevet 15. januar 2018 #7 Skrevet 15. januar 2018 Hvordan kan barn oppføre seg så uansvarlig.. Hvis norske barn hadde sittet i asylmottak på den andre siden av verden ville de garantert ikke ha gjort noe så grusomt. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #8 Skrevet 15. januar 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tenker at en bør være litt mer taknemmelig overfor det landet som faktisk gir dem beskyttelse. Anonymkode: 30c8e...173 Barn og unge har som regel ikke utviklet intellektuell/ kognitiv kapasitet til å forstå det, å se verden i en større sammenheng 2 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje alle skulle fått borgerlønn for ikke å bryte loven hver måned. Sykt. Anonymkode: 63ad3...e60 Dette var faktisk en god ide. Anonymkode: 03052...8f8 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #9 Skrevet 15. januar 2018 15 minutter siden, Nicathv skrev: Hvordan kan barn oppføre seg så uansvarlig.. Hvis norske barn hadde sittet i asylmottak på den andre siden av verden ville de garantert ikke ha gjort noe så grusomt. Du ser ikke problemet? Anonymkode: 04857...09e 3
Nicathv Skrevet 15. januar 2018 #10 Skrevet 15. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ser ikke problemet? Anonymkode: 04857...09e Jeg kommer ikke på en bedre løsning sånn i farta, nei. Gjør du?
WubWub Skrevet 15. januar 2018 #11 Skrevet 15. januar 2018 Om de ikke kan oppføre seg eller innrette seg etter reglene så er det vel bare å sende de tilbake? Dette er jo ren utpressing av den norske stat. "Gi oss penger eller så bryter vi loven", kan vi nordmenn presse staten på samme måte? Jeg tviler. Om noen presser på brannalarmen i bygget her og det ikke er brann så står det faktisk at en må betale 1600kr til brannvesenet for uttrykningen. 1
WubWub Skrevet 15. januar 2018 #12 Skrevet 15. januar 2018 6 minutter siden, Nicathv skrev: Jeg kommer ikke på en bedre løsning sånn i farta, nei. Gjør du? Jeg har den perfekte løsningen ; send de ut av landet. 2
Nicathv Skrevet 15. januar 2018 #13 Skrevet 15. januar 2018 1 minutt siden, WubWub skrev: Jeg har den perfekte løsningen ; send de ut av landet. Jeg er ikke komfortabel med å sende foreldreløse barn til krigssoner eller områder med stor fattigdom. Slike barn ender gjerne opp med å bli grovt utnyttet og/eller blir med i kriminelle gjenger. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #14 Skrevet 15. januar 2018 For en drittjobb det må være å jobbe med utakknemlige drittunger som ikke eier respekt. Skal aldri jobbe på mottak. De burde blitt kastet ut fra mottaket om de ikke slutter å løse ut alarm med vilje. Ikke belønnes med noe som helst Anonymkode: 8ac57...cf8 1
WubWub Skrevet 15. januar 2018 #15 Skrevet 15. januar 2018 3 minutter siden, Nicathv skrev: Jeg er ikke komfortabel med å sende foreldreløse barn til krigssoner eller områder med stor fattigdom. Slike barn ender gjerne opp med å bli grovt utnyttet og/eller blir med i kriminelle gjenger. De får leve med konsekvensene av egne valg i livet. Om de er så utakknemlig at de takker Norge med kriminalitet når vi prøver hjelpe så kan vi ikke tolke dette som annet enn at det ikke kommer til å bli bedre, men verre. Vi bør og skal ikke gi kriminelle asyl. Vi har nok kriminelle i landet fra før 1
Nicathv Skrevet 15. januar 2018 #16 Skrevet 15. januar 2018 2 minutter siden, WubWub skrev: De får leve med konsekvensene av egne valg i livet. Om de er så utakknemlig at de takker Norge med kriminalitet når vi prøver hjelpe så kan vi ikke tolke dette som annet enn at det ikke kommer til å bli bedre, men verre. Vi bør og skal ikke gi kriminelle asyl. Vi har nok kriminelle i landet fra før De er barn! Hadde vi snakket om voksne mennesker så hadde du hatt et lite poeng. Stempler du også en norsk rampunge med problemer hjemme som drar i brannalarmen på skolen som 'kriminell', utakknemlig og uten krav på hjelp fra samfunnet? Bør vi kaste slike barn i fengsel? (Som er en bedre skjebne enn det mange av disse barna blir sendt til.) For et forkastelig menneskesyn. Hadde ikke trodd det om deg, WubWub. 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #17 Skrevet 15. januar 2018 Sånn brukes skattepenger. Tipper denne ordningen vil opphøre. Dette blir feil måte å gjøre det på. Hva om det fikk konsekvenser? Trekk i penger? Denne ordningen kan spre seg til andre mottak. Pressmiddel. De som driver mottaket burde ikke ha ansvar for ungdommer Anonymkode: 6b01b...92c
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #18 Skrevet 15. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: For en drittjobb det må være å jobbe med utakknemlige drittunger som ikke eier respekt. Skal aldri jobbe på mottak. Anonymkode: 8ac57...cf8 Eller kanskje redde mindreårige som er langt unna hjemland, familie, venner og alt som er kjent og nært. Du/dere får meg ike til å tro at dere ville oppført dere som perfekte englebarn og heroes uten frykt i samme situasjon. Dere hadde pissa i buksa og grått på do. Dere er bra ignorante ja dere som sier slikt. Anonymkode: 37d89...9c3
WubWub Skrevet 15. januar 2018 #19 Skrevet 15. januar 2018 1 minutt siden, Nicathv skrev: De er barn! Hadde vi snakket om voksne mennesker så hadde du hatt et lite poeng. Stempler du også en norsk rampunge med problemer hjemme som drar i brannalarmen på skolen som 'kriminell', utakknemlig og uten krav på hjelp fra samfunnet? Bør vi kaste slike barn i fengsel? (Som er en bedre skjebne enn det mange av disse barna blir sendt til.) For et forkastelig menneskesyn. Hadde ikke trodd det om deg, WubWub. Det her er faktisk ikke guttestreker. Systematisk misbruk av brannalarmen kan føre til tap av liv og tap av enorme ressurser og økonomiske midler, midler og ressurser som kunne forvaltet på en måte som kom hele samfunnet til gode fremfor å spyle de ned i dass. Du kan gjerne kalle et "forkastelig menneskyn" men jeg har alltid vært fundamentalt og prinsipielt imot kriminalitet. Det strider imot alle mine verdier å belønne kriminalitet med penger og statsborgerskap. Om de ønsker leve i et trygt og fredelig land så syntes jeg faktisk ikke at de ikke har noe annet valg enn å innrette seg etter våre regler. 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #20 Skrevet 15. januar 2018 Hva med at de får bli hvis de oppfører seg skikkelig? Bedre belønning det. Anonymkode: 4b017...0f7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå