AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #1 Skrevet 15. januar 2018 Vet at naboen skal på ferie i en uke. Vi er for det meste på hei så kjenner ikke hverandre. Men det skal bli store mengder med snø denne uka. Jeg hadde selv vært takknemlig for mkiing om jeg hadde vært borte en uke. Så lurer på om vi kan måke for personen? Eller er det noen som ikke syns det hadde vært ok? Anonymkode: 366eb...549 2
Sirah Skrevet 15. januar 2018 #2 Skrevet 15. januar 2018 Hadde jeg kommet hjem fra ferie til nymåket oppkjørsel hadde jeg blitt utrolig glad 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #3 Skrevet 15. januar 2018 Ingen kan vel tenke negativt om det Anonymkode: cc7df...34b 2
aGirl Skrevet 15. januar 2018 #4 Skrevet 15. januar 2018 Herregud, det er jo bare drithyggelig. Gjør det, så er det jo også en gylden mulighet for å bli litt bedre kjent. Kan være en fordel å ha et godt forhold til naboen. F.eks mate katten eller ta inn post når dere eller de reiser bort, følge med på huset osv. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #5 Skrevet 15. januar 2018 Sjansen er mikroskopisk for at naboen er en av de som bare eeelsker å måke snø, og sitter hele ferien og gleder seg til å komme hjem for å få tatt tak i snømåka. Synes det er utrolig hyggelig om dere gjør dette Anonymkode: 799a2...a02 4
HalldirV2 Skrevet 15. januar 2018 #6 Skrevet 15. januar 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet at naboen skal på ferie i en uke. Vi er for det meste på hei så kjenner ikke hverandre. Men det skal bli store mengder med snø denne uka. Jeg hadde selv vært takknemlig for mkiing om jeg hadde vært borte en uke. Så lurer på om vi kan måke for personen? Eller er det noen som ikke syns det hadde vært ok? Anonymkode: 366eb...549 Jeg hadde gjort det, men hadde aldri sett på det som en selvfølge at naboen gjorde dette for meg. Hadde jeg hatt unger hadde jeg sendt dem for å måke for naboen, frisk luft og snø er noe dagens barn har godt av. 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #7 Skrevet 15. januar 2018 Veldig snilt. Jeg hadde ikke gjort det. Unntaket er hvis naboen er handikappede, ufør, gammel e.l. eller det er snakk om uvanlig store snømengder som kan skade hyttetak o.s.v. Anonymkode: 2be91...efe
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #8 Skrevet 15. januar 2018 Jeg gjør det, og naboen gjør det tilbake. Gull verdt 😊 Anonymkode: 0d5bf...53e 4
Gjest Catalina Culès Skrevet 15. januar 2018 #9 Skrevet 15. januar 2018 Det vil nok naboen sette stor pris på.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #10 Skrevet 15. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen kan vel tenke negativt om det Anonymkode: cc7df...34b Åjo, det finnes nok av særinger som kunne funnet på å klikke i vinkel for at noen hadde gått inn på deres eiendom uten tillatelse... I nabolaget hvor jeg vokste opp bodde det en sånn. Anmeldte blant annet ene naboen for at han hadde gått inn i hagen hennes uten tillatelse for å klippe hekken på hennes side (altså det var hans egen hekk, som han har plikt til å klippe, men han måtte jo inn i hennes hage for å ta det som hang over på hennes side). Jeg ville personlig blitt glad for det. Anonymkode: ebe71...e01 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #11 Skrevet 15. januar 2018 Jeg hadde blitt både rørt og superhappy over det, og hadde også gjort det samme tilbake. Anonymkode: 58e4d...76a 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #12 Skrevet 15. januar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet at naboen skal på ferie i en uke. Vi er for det meste på hei så kjenner ikke hverandre. Men det skal bli store mengder med snø denne uka. Jeg hadde selv vært takknemlig for mkiing om jeg hadde vært borte en uke. Så lurer på om vi kan måke for personen? Eller er det noen som ikke syns det hadde vært ok? Anonymkode: 366eb...549 Det vil naboen sette stor pris på. Jeg måkte for naboen for noen år siden når de var sengeliggende på grunn av sykdom, det ble starten på et veldig godt nabovennskap. Absolutt å anbefale. Anonymkode: bc317...ca6 2
Gjest Terence Skrevet 15. januar 2018 #13 Skrevet 15. januar 2018 Jeg hadde funnet det irriterende, for å være helt ærlig.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #14 Skrevet 15. januar 2018 Har måkt for naboen opp til flere ganger. Har ikke fått en dritt igjen. I tillegg kjører de over min eiendom for å komme til deres. Så nå gir jeg faen, kjører min AWD rett over snøen å lar vær å skuffe snø. Har ikke vært noe å skuffe på enda denne vinteren, men det kommer nok. Anonymkode: 7e153...001 1
Gjest NotNaomi Skrevet 15. januar 2018 #15 Skrevet 15. januar 2018 En skal jo være rimelig sær om en ikke setter pris på det . Lønner seg å være hyggelig mot naboen :-) Samtidig kan det være at de har avtalt med noen mot litt betaling da ? Det er nemlig sånn jeg ville gjort det selv når jeg blir borte hjemmefra en stund . For å måke , ta vare på post o.l Men er en god tanke , og noe de færreste ville reagert negativt på :-)
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #16 Skrevet 15. januar 2018 Jeg hadde blitt overlykkelig, men i alle nabolag finnes det slike som AB...e01 nevner, så med mindre du kjenner naboen kan det tryggeste være å i alle fall sende ham en melding om det mens han er borte. Skriv f.eks noe slikt som at: «I natt falt det en halvmeter snø. Jeg måkte vekk litt av snøen i innkjørselen din/gårdsplassen din slik at det ikke synes så tydelig at du er bortreist.» Anonymkode: 7e6d2...f46
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #17 Skrevet 16. januar 2018 Ts Vi har begge barn og blitt enige om at de kan gå på hverandres eiendom så tror ikke det vil bli noen sure miner for akkurat at vi er på eiendommen. Jeg tok sjansen og måkte alt så håper det var OK 🙂 har ikke nummeret til naboen ellers kanskje det hadde vært lurt med en melding.. får håpe det går bra 😊 Anonymkode: 366eb...549 1
Gjest Cocosa Skrevet 16. januar 2018 #18 Skrevet 16. januar 2018 På 15.1.2018 den 9.52, Terence skrev: Jeg hadde funnet det irriterende, for å være helt ærlig. Nei, du er vel en av de få som synes det er greit å komme hjem etter en lang reise for å oppdage at hele innkjørselen din er fylt med tre mener høy snø, og at denne må måkes for å komme inn ytterdøra 😂
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #19 Skrevet 16. januar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts Vi har begge barn og blitt enige om at de kan gå på hverandres eiendom så tror ikke det vil bli noen sure miner for akkurat at vi er på eiendommen. Jeg tok sjansen og måkte alt så håper det var OK 🙂 har ikke nummeret til naboen ellers kanskje det hadde vært lurt med en melding.. får håpe det går bra 😊 Anonymkode: 366eb...549 Fantastisk👏🏻 Anonymkode: 53e4e...8f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå