Gå til innhold

Dusjsåpe for sensitiv hud

Gjest N-Nøff

Anbefalte innlegg

På 14.1.2018 den 22.37, Forundret.. skrev:

Hvorfor bruker du egentlig dusjsåpe istedet for dusjolje?

Sebamed sin dusjolje er god.

ENIG!! Bruker eucerin sin dusjolje og kjenner jeg får krupp om jeg er på besøk hos andre og glemmer olja sånn at jeg må bruke dusjsåpe. Det er helt forferdelig med såpe, men man merker det ikke om man ikke bruker dusjolje. 

Huden blir absolutt ikke klinete. Siden jeg bruker olje kan jeg dusje hver dag og slipper som oftest å smøre huden. Nå om vinteren smører jeg leggene kanskje hver 3 dag, men om sommeren smører jeg meg aldri faktisk. 

Anonymkode: 93383...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp en oljebasert såpebar. Feks oliven, shea, kokos e.l. Uten parfyme, fargestoffer etc. Siden du har sensitiv hud er alle apotekets produkter utelukket - de er ikke spesielt hudvennlige. Gni såpen inn i en bomullsklut og vask i vei. Den milde skrubbefekten er god (og mye bedre enn andre produkter på markedet) for å fjerne død hud skånsomt. 

Vær dog klar over at hud godt kan reagere på for ofte vask like godt som såpe. Kanskje tåler din hud bare at du dusjer annenhver dag, hver 3. dag e.l. Og trolig tåler den dårlig varmt vann. Så eksperimenter i forhold til dette også. 

Anonymkode: 4125a...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2018 den 22.46, Reveenka skrev:

Huden blir mykere, ikke klinete av dusjolje. Du blir like ren, bare ikke så tørr og irritert i huden. Eucerin dusjolje er best synes jeg, men dyr. Cosmica dusjolje er også bra. 

Men oljen fra eucerin holder lenge. Bruker over et halvt år på en sånn flaske. Kjøper inn refill og passer på å gjøre det når de er på tilbud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2018 den 22.35, Neinøff skrev:

Har prøvd dr greve. Og nå cosmica, får utslett og lukter våt hund. Såpa asså. Klarer ikke den lukta. Spurte på apoteket etter mild såpe uten parfyme, for sensitiv hud. 

Noen å anbefale? Tåler ikke aloe vera og nøtter..

På 14.1.2018 den 22.39, Neinøff skrev:

Hvorfor skal jeg bruke olje? Blir ikke huden klinete?

Dusjolje forhindrer uttørking av huden. Men dusjolje hver dag kan bli i meste laget. Verken Cosmica eller Dr Greve er spesielt god på sensitiv hud. Eucerin og La Roche Posay har mange gode produkter for sensitiv hud. Billigere enn på apoteket er det for eksempel på feelunique.com.  Mange er tilhengere av Dove sine sensitive produkter. Jeg sverger til Nivea sin dusjkreme i kombinasjon med Decubal og Nivea sin dusjolje. Sebamed sin dusjolje synes jeg er for tykk og ekkel. Du skyller av dusjolje på samme måte som en annen dusjsåpe. 

Husk at det som passer for en ikke alltid passer for en annen, så du må prøve deg frem til produkter du er komfortabel med. 

Anonymkode: 10ab2...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff

Takk for tips :) Angående varmt vann - jeg er rød på huden og i ansiktet etter en dusj. Noen ganger flekkvis rød. Så nei, tåler ikke det så godt. Men man må jo dusje. Merker at kroppen ikke liker å dusje hver dag, men jeg er ofte aktiv og blir svett, så må..

Prøvde dusjolje fra cosmica, den var ekkel. Prøvde dusjolje fra Dove, den tåler jeg ikke. Faktisk verre enn såpe. Får utslett. 

Siste nå er dusjolje fra Sebamed. Ikke prøvd den ennå, for klarer ikke å få pumpa til å fungere hahaha. Dårlig patent. Men håper den er bra.

Men om den er dritt prøver jeg lactacyd(?) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men oljen fra eucerin holder lenge. Bruker over et halvt år på en sånn flaske. Kjøper inn refill og passer på å gjøre det når de er på tilbud. 

Ja, og veldig ofte har de også ta to og betal for en på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...