Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest N-Nøff
Skrevet

Har prøvd dr greve. Og nå cosmica, får utslett og lukter våt hund. Såpa asså. Klarer ikke den lukta. Spurte på apoteket etter mild såpe uten parfyme, for sensitiv hud. 

Noen å anbefale? Tåler ikke aloe vera og nøtter..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bruker du egentlig dusjsåpe istedet for dusjolje?

Sebamed sin dusjolje er god.

Gjest N-Nøff
Skrevet
1 minutt siden, Forundret.. skrev:

Hvorfor bruker du egentlig dusjsåpe istedet for dusjolje?

Sebamed sin dusjolje er god.

Hvorfor skal jeg bruke olje? Blir ikke huden klinete?

Skrevet
3 minutter siden, Neinøff skrev:

Hvorfor skal jeg bruke olje? Blir ikke huden klinete?

Nei, den blir ikke det.

Jeg mener dusjolje, ikke vanlig olje.

Dusjoljen tørker ikke ut huden slik såpe gjør.

• Liker 2
Skrevet

Dusjkrem eller dusjolje. Jeg bruker begge deler. Aderma. 

Anonymkode: a0af2...f0d

Skrevet

Her i huset er vi veldig fornøyde med denne.

Anonymkode: d8057...a3e

Skrevet

Dusjolje er bra, f.eks apotekets. Konsistensen er litt rar i hånden, men gjør huden glad. Og så må du smøre deg med fet krem uten parfyme. 

Skrevet

Huden blir mykere, ikke klinete av dusjolje. Du blir like ren, bare ikke så tørr og irritert i huden. Eucerin dusjolje er best synes jeg, men dyr. Cosmica dusjolje er også bra. 

• Liker 2
Gjest N-Nøff
Skrevet
7 minutter siden, Forundret.. skrev:

Nei, den blir ikke det.

Jeg mener dusjolje, ikke vanlig olje.

Dusjoljen tørker ikke ut huden slik såpe gjør.

Ok

Gjest N-Nøff
Skrevet
6 minutter siden, Lammelåret skrev:

Dusjolje er bra, f.eks apotekets. Konsistensen er litt rar i hånden, men gjør huden glad. Og så må du smøre deg med fet krem uten parfyme. 

Jeg tåler noe parfyme. Har en god krem jeg kan bruke. Men sliter med at huden ikke tåler de såpene jeg har brukt. Har kjøpt nillige flasker fra Sverige, men skjønner nå at huden min er litt mer high maintenance enn det.. sukk 

5 minutter siden, Reveenka skrev:

Huden blir mykere, ikke klinete av dusjolje. Du blir like ren, bare ikke så tørr og irritert i huden. Eucerin dusjolje er best synes jeg, men dyr. Cosmica dusjolje er også bra. 

Ok!

Gjest Raptuza
Skrevet

Denne brukar eg, L'Occitane dusjolje. Fås på Vitusapoteket.

547025-Zoom.jpg

Gjest N-Nøff
Skrevet
1 time siden, Raptuza skrev:

Denne brukar eg, L'Occitane dusjolje. Fås på Vitusapoteket.

547025-Zoom.jpg

Er den like sterk som håndkremen? Hendene mine dør litt av kremen. Svir som vepsestikk, men olja er kanskje mildere? :)

Gjest Raptuza
Skrevet

Den er ikkje parfymefri, men svakt parfymert, ein slags vaniljelukt. Det som gjer at den ikkje irriterar huden er at det ikkje er sterk såpe i den, men mild oljebasert såpestoff. Håndkremen har eg ikkje prøvd. Trur dei færraste vil reagera på denne dusjolja. Og sjølv om den kostar litt så varar den i evighetar, den er veldig drøy. Ca 300,- for 500 ml flaske. Og som regel får ein det ein betalar for, altså kvalitetsprodukt kostar gjerne litt meir.

Skrevet
1 minutt siden, Raptuza skrev:

Den er ikkje parfymefri, men svakt parfymert, ein slags vaniljelukt. Det som gjer at den ikkje irriterar huden er at det ikkje er sterk såpe i den, men mild oljebasert såpestoff. Håndkremen har eg ikkje prøvd. Trur dei færraste vil reagera på denne dusjolja. Og sjølv om den kostar litt så varar den i evighetar, den er veldig drøy. Ca 300,- for 500 ml flaske. Og som regel får ein det ein betalar for, altså kvalitetsprodukt kostar gjerne litt meir.

Jeg reagerer kjempemye på denne, og det vet jeg mange andre med sensitiv hud gjør også. 

Anonymkode: d8057...a3e

Skrevet

Bestiller vegansk dusjsåpe uten dritt i fra greenpeople. Har aldri reagert på de produktene

Anonymkode: c5bbc...e4b

Skrevet

Jeg har gitt opp å bruke penger på ting som ikke hjelper, så i vinter har jeg brukt olivenolje blandet med sukker. Det hjelper! Jeg dusjer bare hver 5. dag ca, det hjelper også. De andre dagene bruker jeg selvfølgelig klut, og jeg trener ikke.

I det jeg kommer ut av dusjen føler jeg meg litt oljete, men etter å ha klappet meg forsiktig tørr og stelt ansiktet er huden deilig myk. Jeg lukter selvfølgelig litt oliven, men siden jeg dusjer om kvelden gjør ikke det så mye. 

Anonymkode: 9096b...49e

Skrevet

Bruker vitus apotek sin egen dusjolje. Finnes i mildt parfymert og uten parfyme. Kjennes ut som vanlig olje i huden men blir som en mild såpe (skummer litt) på huden. Huden holder seg myk og vannet preller av etterpå så det går fort å tørke seg. Er sensitiv for parfyme og såpe selv. Denne bruker jeg på meg selv og barnet mitt på 1.5 år. 

Anonymkode: b5280...957

Skrevet

Lactacyd 

Anonymkode: 34108...36d

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet
På 1/14/2018 den 22.35, Neinøff skrev:

Har prøvd dr greve. Og nå cosmica, får utslett og lukter våt hund. Såpa asså. Klarer ikke den lukta. Spurte på apoteket etter mild såpe uten parfyme, for sensitiv hud. 

Noen å anbefale? Tåler ikke aloe vera og nøtter..

Vasker du all hud med såpe? Det er heilt unødvendig: du treng berre å bruke såpe på føtene og under armane, alt anna kan du berre skylje. Om du til dømes MÅ vaske huda, fordi du til dømes går i svømmebasseng, ville eg tilrå Lactacyd dei gongane. Eg ser vel for meg at dusjolje ikkje er heilt bra for bassengvatnet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...